درخواست گشایش اعتبار برای واردکنندگان کالاهای لوکس، برگردانده می‌شود

خبرگزاری ایمنا: رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بسیاری از واردکنندگان خواستار گشایش اعتبار برای واردات لوازم غیر ضروری و لوکس هستند که سایت سازمان توسعه تجارت این درخواست‌ها را باز می‌گرداند.

به گزارش ایمنا مظفر انصاری در در نشست کارگروه تجارت خارجی استان اصفهان با تاکید بر این که وجود ارز برای واردات کالاهای ضروری است، تصریح کرد: واردکنندگان مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید در اولویت اختصاص ارز قرار دارند.
وی با اشاره به ایجاد شرایط تسهیل کننده برای تولید کنندگان در بخش واردات مواد اولیه مورد نیاز اظهار داشت: صادرکنندگان می‌توانند به جای ارز، مواد اولیه مورد نیاز خود یا واحدهای تولیدی را وارد کنند.
رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان تحریم‌های اقتصادی را فرصتی برای تقویت تولید و صادرات دانست و بیان داشت: تجربه کشورهایی مانند هند و مالزی در شرایط تحریم نشان از امکان فعالیت در این شرایط را دارد.
وی در ادامه از توافق نامه وزارت صنعت و معدن و تجارت با معاونت فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه محصولات دانش بنیاد خبر داد و آن را گامی ارزنده در توسعه صادرات کشور دانست.
انصاری توجه به موضوع محصولات دانش بنیاد از سوی کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه را نشان از اهمیت آن دانست و گفت: یافتن بازارهای جدید در حوزه تجارت دانش بنیان و توجه به نوآوری‌های این عرصه می‌تواند تجارت کشور را متحول سازد.
وی از توجه وزرای اقتصادی دولت و رییس بانک مرکزی به موضوع ارز طی یک ماهه اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: خطوط اعتبار جدیدی برای نقل و انتقال ارز برای تسهیل صادرکنندگان و واردکنندگان ایجاد شده است.
علی کرباسی زاده عضو اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست خواستار سهولت سازی دولت در بخش خدمات ارایه شده به تولید کنندگان و صادرکنندگان شد و بیان داشت: بخش تولید نیازمند حمایت‌های دولت نیست بلکه خواستار تسهیل و برداشتن مانع پیش روست.
وی با اشاره به این که تثبیت نرخ ارز بزرگترین چالش صادرکنندگان طی چند سال اخیر است اظهار داشت: نجات تولید و صادرات کشور در افزایش نرخ ارز است زیرا تولید ملی تقویت و صادرات افزایش می‌یابد.
کرباسی زاده با تاکید بر این که قیمت واقعی ارز، ۳ هزار تومان است تصریح کرد: تعیین این قیمت ارز برای برخی از شرکت‌ها ممکن است آسیب‌هایی را وارد کند ولی طی ۳ سال شاهد تقویت تولید و صادرات کشور خواهیم بود .
کد خبر 56334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.