امشب محور نورِ هشت‌بهشت افتتاح می‌شود

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از نورانی شدن شهر در نوروز ۱۴۰۱ و ایجاد محور نور در خیابان هشت بهشت(حدفاصل خیابان استانداری و خیابان باغ گلدسته) خبر داد و بر لزوم توجه به ایجاد نشاط و شادابی در ایام نوروز و به‌ویژه گذار از شرایط کرونا تاکید کرد.

حمید قنادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محور نورِ هشت‌بهشت نمونه داخلی ندارد و تاکنون هیچ شهری با این ابعاد به آن نپرداخته است. این محور عرصه‌ای برای عرضه تکنیک‌های متنوع و حرفه‌ای نورپردازی شهری است و مبلمان نوری، پاتوق‌های عکاسی، انواع و اقسام ریسه‌های نوری، احجام نوری و پاتوق‌های نوری در این محور نورانی چشم و دل شهروندان اصفهانی و گردشگران نوروزی را روشن می‌کند.

وی تصریح کرد: محور نورِ هشت‌بهشت به دنبال استقبال قابل توجه مردم اصفهان از دالان نور در خیابان آیت‌الله بهشتی نژاد، توسط سازمان زیباسازی تهیه و اجرا شده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: گستردگی و زیبایی محور نورِ هشت‌بهشت که به نوعی اثر هنری شهری به شمار می‌رود، در هیچ یک از شهرهای کشور دیده نمی‌شود و امیدواریم که شاهد بازخوردهای خوبی در این زمینه از سوی مردم و گردشگران باشیم.

قنادنیا با اشاره به دو حوزه معاونت طراحی و معاونت فنی اجرایی سازمان زیباسازی، اظهار کرد: فعالیت‌های مربوط به طراحی و نقاشی و گرافیک در معاونت طراحی انجام می‌شود و ایجاد مبلمان‌های نوری و نورپردازی نیز به وسیله معاونت فنی اجرایی سازمان به بار می‌نشیند؛ ستاد آذین بندی نیز به امور آذین بندی شهر می‌پردازد.

وی با بیان اینکه اتاق فکر سازمان زیباسازی متشکل از معاونت‌های یادشده، هنرمندان و متخصصان در حوزه‌های تخصصی است، افزود: کارِ محور نور هشت‌بهشت هم از تقریباً دو ماه پیش آغاز شده و هم اکنون در حال اجرا است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: در محور نورِ هشت‌بهشت بیش از ۱۰۰ المان نوری نصب و بیش از پنج هزار متر ریسه استفاده شده است؛ همچنین احجام CNC شده، احجام نوری، ابر احجام نوری در این اثر نورانی خلق شده است که امیدواریم مردم اصفهان و گردشگران نوروزی با ثبت فیلم و عکس، خاطرات خوبی را از این محور به یادگار داشته باشند.

کد خبر 563326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.