۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
لزوم تقویت حوزه حمل ونقل در تهران

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران دچار کمبودهایی در حوزه حمل‌ونقل است و تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی اضافه کردیم و این تلاشی برای کاهش آلودگی و افزایش ظرفیت‌های حمل‌ونقل عمومی تهران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مردم پایتخت ایران، علاوه بر کرونا و مشکلات اقتصادی با مسائل مختلف دیگری دست و پنجه نرم می‌کنند، کمبود امکانات در حوزه حمل‌ونقل از جمله موضوعاتی است که باید اقداماتی برای رفع آن انجام داد. شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۱ تدابیری برای حل این معضل اندیشیده است.

پرویز سروری نیز در این خصوص اظهار کرد: دولت امیدوار است که سقف بودجه را در ماه‌های اولیه سال تحقق ببخشد، تا بتوانیم در جهت کمک به مردم و کاهش قیمت‌ها و افزایش خدمات، اقدامات اساسی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: با اینکه دولت جدید نیمی از سال را در اختیار داشت، اما اقدامات مناسبی را در جهت گشایش کسب و کار و مانع‌زدایی از صدور مجوزها انجام داده است که این موضوع آثار خوبی دارد، در شورای اسلامی شهر بیشترین تلاش خود را صرف کاهش زمان صدور پروانه کردیم که اولین مصوبه در بدو ورود به شورای اسلامی شهر در این رابطه بود و در پایان سال ۱۴۰۰ نیز مصوبه تکمیلی دیگری در خصوص کاهش برورکراسی صدور پروانه و ساخت و ساز داشتیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تلاش کردیم نگاهی تحولی به شهرداری و مدیریت شهری به وجود بیاوریم و مخروط بودجه بندی را تغییر دهیم تا اولویت‌های بودجه را در مناطق جنوبی تهران تحقق بخشیم و بیشترین سطح خدمات ۱۴۰۱ برای کاهش فاصله شمال و جنوب تهران است و در این مدت کوتاه نیز توانستیم بخش قابل ملاحظه‌ای از این برنامه را محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهر تهران دچار کمبود وسایل و تجهیزات حمل‌ونقل است، تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی اضافه کردیم و از همین روی برای سال ۱۴۰۱ طبق تعهدات دولت، موضوع حمل‌ونقل در حوزه مترو، اتوبوس و تاکسی پر رونق خواهد بود و این تلاشی برای کاهش آلودگی و افزایش ظرفیت‌های حمل‌ونقل عمومی پایتخت است.

سروری گفت: با تلاش شورای اسلامی شهر و اقدامات شهرداری سالی پر از موفقیت و خدمت را به مردم پایتخت ارائه خواهیم کرد و امیدواریم که در سال ۱۴۰۱ محقق شود، چون نمایندگان در شورای اسلامی شهر عزم خود را برای نظارت مستمر و هدایت دقیق و اعمال حمایت‌های جدی جزم کردند، تا زمینه‌های تحقق وعده بودجه ۱۴۰۱ و شعارهای انتخاباتی را محقق کنند.

کد خبر 563248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.