شیراز از ظرفیت گردشگری مذهبی خوبی برخوردار است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: فارس سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور است و ۱۴۰۰ بقعه متبرکه در شهر شیراز وجود دارد که ظرفیت مناسبی را در زمینه گردشگری مذهبی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در کشور بقاع متبرکه بسیاری وجود دارد و گردشگران و مسافران زیادی در ایام مختلف سال برای زیارت به این نقاط سفر می‌کنند، شاه‌چراغ نیز یکی از بقاع متبرکی است، که هر ساله سبب می‌شود افراد زیادی به شیراز که از شهرهای پر تردد محسوب می‌شود، سفر کنند. این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و باید به این ظرفیت در راستای جذب گردشگر توجه ویژه شود.

مهدی طاهری در این خصوص اظهار کرد: فارس سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور است و ۱۴۰۰ بقعه متبرکه در شهر شیراز وجود دارد که ظرفیت مناسبی را در زمینه گردشگری مذهبی ایجاد می‌کند.

وی افزود: افق شهر شیراز در سال ١۴٠۴ این گونه است که با استفاده از ظرفیت‌های مذهبی که در این کلان‌شهر وجود دارد، باید شهری درخشان با رویکرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: در صنعت گردشگری بخش‌های دولتی و خصوصی مکمل یکدیگر هستند و نبود یکی از آن‌ها باعث بروز ناکارآمدی دیگری می‌شود، بنابراین بخش دولتی و بخش خصوصی باید هر یک در جایگاه خود قرار بگیرند تا شاهد رشد و شکوفایی این صنعت در کشور و استان فارس باشیم.

وی ادامه داد: تعاملات سازنده‌ای از طرف دولت با سایر کشورها به ویژه همسایگان انجام شده که باعث افزایش رونق گردشگری در فارس شده است و اثرات آن به‌وضوح دیده می‌شود، اما کشور هنوز در ابتدای راه قرار دارد.

طاهری افزود: با توجه به اینکه استان فارس در توسعه بخش گردشگری، با استان خراسان رضوی و شهر قم موافقت سه‌جانبه برای ایجاد کمیته توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی انجام داده است، اما هنوز آن طور که باید اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی تاکید کرد: نقش ویژه گردشگری در توسعه استان به علت هزینه‌بر بودن بخش صنعت، تولید و بخش کشاورزی به واسطه مشکلات کم‌آبی اهمیتی بیش از پیش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه گردشگری دانش‌بنیان به عنوان رویکردی نوین و غیرقابل اجتناب در عصر حاضر، در بسیاری از کشورها با سرعت در حال گسترش است، گفت: توجه به مراکز پژوهشی برای انجام تحقیقات کاربردی در حوزه‌های گردشگری دانش‌بنیان به‌ویژه مدیریت فناوری به منظور سیاست‌گذاری مناسب برای ورود فناوری‌های دانش‌بنیان ضروری است.

کد خبر 563241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.