سهولت انجام کار با وینچ سیم بکسلی پودم

وینچ یک وسیله صنعتی است که به واسطه آن می‌توان تا چند صد تن بار را به شکل عمودی یا افقی جا به جا کرد.

کمی به اطراف خودتان نگاه کنید. همه جای شهر می‌توانید نشانه‌ای از انواع وینچ ها و بالابرها و جرثقیل‌ها مشاهده کنید. تا کنون به این فکر کرده‌اید که اگر وینچ سیم بکسلی یا وینچ زنجیری وجود نداشت، انسان درگیر چه سرنوشتی می‌شد؟ احتمالاً انسان بدون بالابر و وینچ و جرثقیل در همان دوران کهن و پارینه سنگی باقی می‌ماند. اما چرا؟

انسان‌ها به واسطه عقل و توانایی ذهنی خودشان توانستند به این مفهوم برسند که می‌توانند از ابزار و اشیا اطراف در مسیر اهداف خودشان استفاده کنند. اما نکته‌ای که وجود داشت این بود که بسیاری از این ابزار و وسایل خارج از توانایی بدنی انسان بود. به بیان ساده‌تر انسان در کنار قدرت ذهنی بالا از توانایی بدنی پایینی برخوردار است. انسان‌ها رفته رفته توانستند از خود ابزار در جهت بهره برداری از سایر ابزار استفاده کنند. در واقع انسان‌ها کم کم توانستند ابزاری اختراع کنند که به واسطه آن سایر ابزار و لوازم لازم را جا به جا کند.

ابتدا حیواناتی مانند اسب و … به عنوان نیروی طبیعی برتر مورد استفاده قرار گرفت اما از آن جایی که توان این حیوانات نیز محدود بود عملاً رفته رفته نیاز به ساخت ابزاری با توانایی جا به جایی بالا ایجاد شد. انسان اگر نمی‌توانست به واسطه مفهوم فیزیک و مفهوم اهرم‌ها وینچ سیم بکسلی را اختراع کند، احتمالاً امروز در همان دوران استفاده از اسب و حیوانات برای جا به جایی وسایل بودیم! بنابراین شاید بتوان اینگونه گفت که پیشرفت‌های امروز بشری را مدیون انواع وینچ هایی مانند وینچ بلغاری باید بدانیم.

اما بیایید کمی بیشتر با مفهوم وینچ سیم از نوع بکسلی آشنا شویم. وینچ ها یک وسیله صنعتی محسوب می‌شود که به واسطه آن می‌توانید تا چند صد تن بار را به شکل عمودی یا افقی جا به جا کرد. شما در هر موقعیت مکانی یا زمانی می‌توانید از این وسیله در جهت انتقال بار استفاده کنید.

بنابراین به خودی خود استفاده از وینچ می‌تواند سهولت خوبی در انجام کار در اختیار شما قرار دهد. البته در بسیاری از موارد شما چاره‌ای جز استفاده از این وینچ ها ندارید. بر اساس همین نیاز شرکت‌ها و تولید کننده‌های متعددی در جهان شروع به طراحی و تولید انواع وینچ کرده‌اند. یکی از بهترین این شرکت‌ها را می‌توان شرکت پودم بلغارستان بدانیم. این شرکت توانسته طراحی‌های کاربردی در جهت سهولت انجام کار به بازار ارائه دهد. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

وینچ بلغاری، بهترین وینچ سیم بکسلی منطقه اروپای شرقی

سهولت انجام کار با وینچ سیم بکسلی پودم

بلغارستان از قدیمی ترین تولید کننده‌های وینچ در جهان محسوب می‌شود. یکی از مطرح ترین شرکت‌های بلغاری در این زمینه شرکت پودم است که در ایران با نام قدیمی بالکانکار شناخته می‌شود.

این شرکت و تولید کننده با سابقه بلغاری توانسته امروز تبدیل به یکی از مطرح ترین تولید کننده ها و تأمین کننده قطعات در جهان شود. پودم کیفیت ساخت بالایی دارد و همین موضوع باعث شده است که کارایی ساده‌تری پیدا کند. به بیان بهتر با توجه به اینکه وینچ ها به طور مداوم و در شرایط نسبتاً سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو عمل می‌توان اینگونه گفت که که این دسته از وینچ ها باید به نوعی طراحی شود که بتواند توان سختی کار را داشته باشد. از طرف دیگر محیط مورد استفاده وینچ بلغاری غالباً دارای آلودگی‌های مختلف است.

همانطور که توضیح دادیم کاربرد اصلی وینچ بکسلی معمولاً در ساخت جرثقیل‌ها است. مکانیزم اصلی وینچ بکسلی به قرقره و سیم وابسته است. وینتج ها از گیربکس و قلاب، قرقره، کابل فلزی بسته شده روی قرقره تشکیل شده اند.

معمولاً وینچ سیم دارای کاربردهای مختلفی هستند که برای استفاده صحیح از آنها به شما توصیه می‌کنیم که در ابتدا با کاربردها و انواع وینچ سیم آشنا شوید. در حالت کلی شما باید بدانید که وینچ سیم دارای انواع مختلفی مانند وینتج برقی، وینتج ماشینی، وینچ بکسلی است.

سهولت انجام کار با وینچ سیم بکسلی پودم

وینچ سیم برقی معمولاً برای کشنده‌های عمودی یا افقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مزایای وینچ سیم بکسلی برقی آن است که با نیروی بسیار کمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجسام بسیار سنگینی را بلند می‌کند و معمولاً این کار را با کمک تجهیزات برقی که در ساخت آن به کار رفته است انجام می‌دهد.

از کاربردهای وینچ سیم از نوع بکسلی برقی می‌توان به کارگاه‌های تولیدی اشاره کرد. معمولاً در کارگاه‌های تولیدی از وینچ سیم برقی برای بارگیری، تخلیه، سوار کردن قطعات مختلف استفاده می‌شود.

در هنگام استفاده از وینچ سیم برقی توجه داشته باشید که بازرسی‌های مربوط به بازرسی جرثقیل‌ها به طور مناسب و مرتب انجام شود، در غیر این صورت احتمال آن وجود دارد که سوانح بسیار مرگباری و خطرات شدیدی برای افراد ایجاد شود. در این دستگاه‌ها معمولاً از موارد زیر استفاده می‌شود:

  1. مکانیزم‌های بالابر
  2. پولی‌ها، قلاب‌ها
  3. سیم بکسل
  4. درام و وینچ
  5. سازه‌های فلزی
  6. دیگر اجزای هیدرولیکی
کد خبر 563221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.