اصفهان از مقاصد اصلی گردشگری کشور است

استاندار اصفهان با بیان اینکه انتخاب شعار" تولید، دانش‌بنیان و کارآفرینی" توسط مقام معظم رهبری برای سال جاری به دلیل جنگ اقتصادی است که کشور در آن قرار دارد، گفت: مبارزه‌ اقتصادی از سال‌های آغاز انقلاب شروع شده است و نام‌گذاری سال‌های اخیر نیز به دلیل افزایش رویارویی در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی در حاشیه بازدید از "مجموعه فرهنگی تفریحی باغ فدک" ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال جدید، اظهار کرد: به دلیل شرایط سال‌های گذشته و شیوع ویروس کرونا، در دو ماه پایانی سال گذشته مشخص شد که امسال میزبان مسافران نوروزی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از نیمه بهمن‌ماه سال گذشته اقدامات لازم برای میزبانی از مسافران در سطح استان اصفهان آغاز شد، اضافه کرد: در شهر اصفهان نیز به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران، علی‌رغم زمان محدود، به دلیل حرفه‌ای شدن نهادها در زمینه میزبانی از گردشگران، همدلی دستگاه‌ها و خصوصیت اصفهانی‌ها برای استقبال از مهمان، سبب شد شرایط خوب و قابل قبولی برای استقبال از مسافران نوروزی ایجاد شود.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، شعار امسال نیز توسط رهبر معظم انقلاب متناسب با شرایط اقتصادی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه انتخاب شعار" تولید، دانش‌بنیان و کارآفرینی" توسط مقام معظم رهبری به دلیل جنگ اقتصادی است که کشور در آن قرار دارد، گفت: مبارزه‌ای که از زمان‌های آغازین انقلاب شروع شده مبارزه اقتصادی است و نام‌گذاری سال‌های اخیر نیز به دلیل افزایش رویارویی در این زمینه است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در سال‌های اخیر شرایط به سمتی رفته است که بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تقویت حوزه‌های اقتصادی برای تقویت مؤلفه‌های قدرت در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از راهبردهای اساسی تعریف شده است.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: ما باید سعی کنیم از این شعار به عنوان مسیر حرکت و نه به عنوان تبلیغات، در مسیر حرکت استان استفاده کرده و همراه با دستگاه‌های مختلف نیز نسبت خود را با خواسته‌ای که در رأس نظام قرار دارد، تعریف کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف باید بگویند در زمینه‌های تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی چگونه می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا کاری کنیم که ظرفیت‌های مختلف مالی، زیرساختی، نیروی انسانی و طرح‌های مطالعاتی در اصفهان به عنوان یکی از استان‌های پیشران در کشور را کاربردی شود.

وی خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های متعددی همچون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک‌های فناوری مختلف در زمینه مباحث نوآوری و پژوهش و ظرفیت‌های دانش‌بنیان در اصفهان وجود دارد و می‌تواند برای سوق سرمایه‌گذاری‌ها به این زمینه به کمک ما بیاید.

استاندار اصفهان افزود: سند"آمایش استان اصفهان" تعدادی از حوزه‌ها را به عنوان ظرفیت‌های اقتصادی آینده استان معرفی کرده است که حوزه‌های گردشگری و دانش‌بنیان نیز دو مورد از آنها بوده و همانطور که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند، باید در این زمینه کارویژه‌هایی به کار ببریم.

کد خبر 563160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.