شرایط ثبت‌نام متقاضیان اسکان در خوابگاه‌های دانشگاه تهران اعلام شد

اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای، برنامه ثبت‌نام دانشجویان غیربومی روزانه مشغول به تحصیل در این دانشگاه در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را که متقاضی اسکان در خوابگاه هستند، اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، بر اساس اعلام معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، دانشجویانی غیربومی که در بهمن ماه ۱۴۰۰ در خوابگاه ثبت‌نام کرده و ساکن هستند، جهت ادامه اسکان در خوابگاه‌ها نیاز به هیچ‌گونه اقدامی ندارند، اما دیگر دانشجویان غیربومی روزانه مشغول به تحصیل، می‌توانند در تاریخ‌های مشخص‌شده، به سامانه خوابگاهی دانشگاه تهران به نشانی http://ems.ut.ac.ir مراجعه و جهت ثبت‌نام برای اسکان اقدام کنند.

گروه اول مربوط به دانشجویان غیربومی روزانه کارشناسی ارشد (ورودی ۹۹)، دکتری تخصصی (ورودی ۹۷ و ۹۸ و ۹۹)، دکتری حرفه‌ای (ورودی ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ و ۹۸) و دکتری تخصصی پیوسته که در نیمسال دوم ۱۴۰۰ ساکن نبوده، اما در ترم‌های گذشته سابقه اسکان دارند، می‌شود. این گروه دانشجویان می‌توانند از سوم تا چهارم فروردین ۱۴۰۱ به سامانه خوابگاهی مراجعه و جهت تمدید اسکان اقدام کنند.

دانشجویان غیربومی روزانه مقطع کارشناسی ارشد (ورودی ۹۹ و ۱۴۰۰)، دکتری تخصصی (ورودی ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰)، دکتری حرفه‌ای (ورودی ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ و ۹۸) و دکتری تخصصی پیوسته نیز که تاکنون اقدام به ثبت‌نام خوابگاه نکرده‌اند، از ساعت ۱۲ ظهر ۶ فروردین تا ۷ فروردین ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام در سامانه خوابگاهی مهلت دارند.

سومین گروه نیز مربوط به دانشجویان غیربومی روزانه مقطع کارشناسی است. دانشجویان روزانه کارشناسی ورودی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ از ساعت ۱۰ صبح ۷ فروردین تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ و دانشجویان روزانه کارشناسی ورودی ۱۴۰۰ در تاریخ ۱۰ فروردین ماه می‌توانند به سامانه خوابگاهی مراجعه و جهت ثبت‌نام خوابگاه اقدام کنند.

دانشجویان غیربومی روزانه مقطع دکترای حرفه‌ای، در صورتی که ورودی سال ۹۹ باشند، از ساعت ۱۰ صبح ۷ تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ و در صورتی که ورودی سال ۱۴۰۰ باشند، در ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام فرصت دارند.

در اطلاعیه اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران تاکید شده است: دانشجویانی که دوره واکسیناسیون خود را کامل نکرده باشند (حداقل ۲ دُز)، به استناد شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به منظور جلوگیری از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا امکان ثبت‌نام در خوابگاه‌ها را نخواهند داشت.

ثبت‌نام خوابگاه صرفاً برای دانشجویانی که حضور دائم و منظم خواهند داشت، مجاز است و دانشجویانی که اقدام به تمدید و یا ثبت‌نام اتاق می‌کنند، ولی به هر دلیلی از خوابگاه استفاده نکرده و یا به ندرت استفاده می‌کنند (برای انجام امور پایان‌نامه، کمک به هم‌اتاقی‌ها، فرصت مطالعاتی و غیره)، تخلف محسوب شده و امکان اسکان خوابگاه در ترم‌های بعد را نخواهند داشت.

بر اساس تمهیدات معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، دانشجویان متقاضی استفاده محدود از خوابگاه (یک شب در هفته)، می‌توانند به صورت رایگان با مراجعه به پذیرش، از شرایط میهمان شدن یا اسکان در مهمانسرا استفاده کنند.

این اطلاعیه با اعلام اینکه اسکان همه متقاضیان واجد شرایط از ۱۴ فروردین ماه صورت می‌گیرد، می‌افزاید: در پایان اتمام ثبت‌نام و در صورت وجود ظرفیت مازاد، در خصوص دانشجویان سنواتی برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی خواهد شد. به دانشجویان سنواتی تنها در صورت اضافه ماندن ظرفیت دانشجویان مجاز، خوابگاه تعلق خواهد گرفت که این موضوع ۱۵ روز پس از اتمام اسکان سایر دانشجویان مشخص می‌شود.

بر طبق اعلام اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران، به علت صف طولانی خوابگاه متاهلی، امکان پذیرش درخواست جدید وجود ندارد. همچنین به دانشجویان پردیس‌های اقماری (کیش، البرز، ارس، فارابی، کرج، ابوریحان، فومن و چوکا) خوابگاه در تهران و به دانشجویان شبانه خوابگاه تعلق نمی‌گیرد. دانشجویان متقاضی دریافت غذا نیز می‌توانند بعد از اتمام فرایند ثبت‌نام، از ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ با ورود به سامانه تغذیه http://dinning.ut.ac.ir نسبت به رزرو غذا اقدام کنند.

علاوه بر این، دانشجویانی که دوره واکسیناسیون خود را کامل نکرده باشند (حداقل ۲ دز) به استناد شیوه نامه‌های بهداشتی و به منظور جلوگیری از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا امکان ثبت‌نام در خوابگاه‌ها را نخواهند داشت.
همچنین دانشجویانی که در بهمن ۱۴۰۰ در خوابگاه ثبت نام کرده و ساکن هستند، نیاز به هیچ‌گونه اقدامی ندارند.

کد خبر 563158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.