صعود تاریخی دختران ایران به جام‌جهانی

تیم‌ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در جریان مسابقات قهرمانی آسیا برای نخستین‌بار جواز حضور در جام‌جهانی را به‌دست آوردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا به میزبانی قزاقستان حضور دارد و تاکنون شگفتی‌های جدیدی برای هندبال ایران خلق کرده است.

در جریان مسابقات قهرمانی آسیا تیم‌ملی هندبال نوجوانان کشورمان با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ مقابل هند به پیروزی رسید و با این پیروزی، برای نخستین‌بار در تاریخ هندبال ایران، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را به‌دست آورد.

دختران هندبال ایران که تا به‌اینجا با سه پیروزی مقابل تیم‌های ملی ازبکستان، قزاقستان و هند و با ۶ امتیاز مقتدرانه در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند علاوه‌بر قطعی‌شدن مدال، سهمیه جهانی را هم گرفتند.

دختران ایران در دیدار نخست ازبکستان را با نتیجه ۴۴ بر ۳۵ شکست دادند و به اولین بردشان دست پیدا کردند.

تیم‌ملی هندبال نوجوانان در بازی دومش مقابل قزاقستان میزبان به میدان رفت. در نهایت شیر دختران ایران در این دیدار توانستند با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ قزاقستان را از پیش رو بردارند و مدال خود را در این رویداد آسیایی قطعی کنند.

تیم‌ملی ایران در آخرین دیدار خود باید روز چهارشنبه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به مصاف سوریه برود تا تکلیف رده‌بندی تیم‌ها در این تورنمنت مشخص شود.

به گزارش ایمنا، رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا از بیست و هفتم اسفندماه تا پنجم فروردین‌ماه به میزبانی آلماتی قزاقستان و با حضور پنج تیم ایران، قزاقستان، هند، ازبکستان و سوریه در آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است.

گفتنی است دو تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ گرجستان را کسب می‌کنند.

کد خبر 563148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.