فعالیت آشپزخانه‌های تاریک در بارسلونا ممنوع شد

آیا تا به حال درباره «آشپزخانه‌های تاریک» یا «بازار ارواح» شنیده‌اید؟ اگر تاکنون با استفاده از یک پلتفرم آنلاین، سفارش غذا انجام داده باشید، این احتمال وجود دارد که غذای شما در چنین مکانی آماده و بسته‌بندی شده باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با سرعت گرفتن همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش خرید آنلاین در سال‌های اخیر، مشاغلی مانند «آشپزخانه‌های تاریک» یا «بازار ارواح» در شهرهای اروپایی مانند بارسلونا رشد کرده است. این کسب‌وکارها برای پر کردن شکاف رشد تقاضا شروع به فعالیت کردند، با این حال شیوه‌های تجاری مبهم آن‌ها باعث ایجاد نارضایتی در میان ساکنان شد. در نتیجه، مقامات این شهر تصمیم به لغو مقررات خاصی گرفته‌اند که فعالیت آن‌ها را در عمل دشوار می‌کند.

سال گذشته نیز در دو منطقه مختلف پایتخت کاتالونیا، اعتراضاتی علیه عملیات آشپزخانه‌های ارواح برگزار شد. این تأسیسات غذایی مانند کارخانه‌های صنعتی عمل می‌کنند و در نتیجه صدا و بوی نامطبوعی تولید می‌کنند؛ زیرا باید برای برآورده کردن تقاضای بازار ۲۴ ساعت کار کنند. آشپزخانه‌های تاریک در اصل فضاهای همکاری بزرگی است که شامل آشپزخانه‌های بسیاری از رستوران‌های مختلف یا مؤسسات دیگر می‌شود.

عملکرد آن‌ها این‌طور است که کارگران باید هنگام تغییر شیفت در ساعات مختلف روز یا شب بیایند و بروند. علاوه بر این، افراد تحویل دهنده نیز برای جمع‌آوری سفارشات در رفت‌وآمد هستند. همه این موارد باعث ایجاد شلوغی و مزاحمت در خیابان‌های مجاور محوطه آشپزخانه ارواح می‌شود.

فعالیت آشپزخانه‌های تاریک در بارسلونا ممنوع شد

شورای شهر بارسلونا تصمیم گرفت به برخی از جنبه‌های ناشی از تجارت پلتفرم‌های تحویل پایان دهد و پیشنهادی را تصویب کرد که این فعالیت‌ها را تنظیم می‌کند.

فعالیت سوپرمارکت‌های موسوم به ارواح که به مردم خدمات نمی‌دهند و صرفاً انبارهای بزرگی هستند که سفارشات با عجله تهیه و توزیع می‌شود، در سراسر شهر ممنوع خواهد شد. آشپزخانه‌های ارواح که در آن‌ها غذا برای تحویل آماده می‌شود، تنها در دو منطقه صنعتی حاشیه‌ای مجاز خواهد بود.

تقاضاهای بسیاری برای احداث محل‌های غذای آماده مانند رستوران‌ها و کافه‌ها در بارسلونا وجود دارد. آن‌ها باید یک مجوز قانونی، فضایی برای دوچرخه یا اسکوتر و مکانی برای توزیع کنندگان که در این بخش به عنوان سواران شناخته می‌شوند، قسمتی برای استراحت یا رفتن به دستشویی احداث شود.

کد خبر 563097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.