اصفهان شهر زندگی است و باید پویا و سرزنده باشد

شهردار اصفهان گفت: گاهی نقد و انتقاد به نوع زیباسازی، تحول در سیمای شهر و جلوه بصری شهر می‌شود، از این رو عزیزان بدانند اصفهان شهر زندگی است و باید این شهر پویا و سرزنده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده روز امروز _دوشنبه یکم فروردین ۱۴۰۱_ در ستاد تسهیلات سفر استان که در خیمه گلستان شهدا برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان در پذیرایی از مهمانان نوروزی سابقه و تجربه و اندوخته قوی دارد، از ۱۵ سال پیش که توفیق خدمت در شهرداری داشتم همیشه در این ایام جنب و جوش مضاعف می‌شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این اندوخته و تجارب امسال کمک کرد تا علی رغم فرصت کم، شهر سریع‌تر آماده پذیرایی از مسافران باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امسال با سال‌های گذشته این تفاوت را داشت که به دلیل شیوع کرونا دو سال ستاد نوروزی فعال نبود اما با حضور میدانی بخش‌های مختلف شهرداری، شهر مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی شد.

قاسم زاده اضافه کرد: صدها نفر از نیروها، هنرمندان، کارگران از دستگاه‌های مختلف دست به دست هم دادند و شهر را برای سال نو آماده کردند.

وی گفت: گاهی نقد و انتقاد به نوع زیباسازی، تحول در سیمای شهر و جلوه بصری شهر می‌شود، از این رو عزیزان بدانند اصفهان شهر زندگی است و باید پویا و سرزنده باشد. وقتی برای ایام نوروز برنامه‌ریزی می‌شد نمی‌دانستیم زاینده‌رود جاری خواهد شد یا خیر. از این رو باید به گونه‌ای شهر را آماده پذیرایی از مسافران می‌کردیم که با فرض جاری و نبودن آب در زاینده‌رود، مردم احساس طراوت، تازگی و نو شدن کنند.

شهردار اصفهان ادامه داد: همیشه در آستانه سال نو، شهر باید نشان دهد که در آستانه تحول و تغییر قرار گرفته است؛ به همین دلیل باید تشکر ویژه‌ای از خانواده خدمات شهری اعم از زیباسازی، سازمان پارک‌ها و کنترل نظارت داشته باشم چون بار اصلی بر دوش این دوستان بود.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: به غیر از اقدامات کالبدی و فراهم شدن اقدامات برای پذیرایی و استقرار مسافران نوروزی، انتظار می‌رود از لحاظ رفتاری، مسافران و مهمانانی که وارد اصفهان می‌شوند با تجربه و خاطره خوش شهر ما را ترک کنند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: باید خصلت مهمان نوازی اصفهانی‌ها به همگان ثابت شود و با مهمانان کج خلقی و بد رفتاری نشود. باید پیش فرض را اینگونه قرار دهیم که مهمانان و مسافران نوروزی که وارد این شهر می‌شوند با فرهنگ ما آشنایی ندارند، لذا نوع مواجهه ما نباید آزاردهنده باشد، باید کاری کنیم در کنار خوبی‌ها و زیبایی‌های اصفهان، مهمانان اخلاق نیک و حسنه را تجربه کنند.

کد خبر 563074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.