آمادگی رشت برای پذیرایی از میهمانان نوروزی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری، اقدامات خوبی برای آماده‌سازی سیما و منظر این شهر انجام داده است، گفت: رشت برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، کاملا آماده است.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه‌های استقبال از بهار به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای آغاز سال جدید و استقبال از میهمانان نوروزی در مناطق مختلف شهر رشت، انجام شده است.

وی افزود: طرح محله پاکیزه شامل تنظیف معابر محلات، رنگ‌آمیزی جداول، پل‌ها، خطوط عابرپیاده، پایه تابلوها و المان‌های شهری در معابر اصلی، میادین و پارک‌های مناطق مختلف انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: لکه‌گیری آسفالت معابر در محلات، کاشت انواع نشای گل‌های فصلی و نهال در فضای سبز شهری، بهسازی فضای سبز و آماده‌سازی نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی ترمینال مسافربری واقع در میدان گیل، بهسازی آب‌نماها، زیباسازی و نورپردازی پل غیرمسطح، آماده‌سازی پارک‌ها، بوستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی، رفع نواقص مبلمان پارکی، تقویت روشنایی معابر و نصب تابلوهای هشداردهنده در سرعت‌کاه‌ها اجرا شده است.

وی اضافه کرد: سفره هفت سین و المان نوروزی در میادین امام حسین (ع)، الغدیر، رازی، گاز، نیروی دریایی، شهید فتحی، خطیبی، بلوارهای امام رضا (ع) و خرمشهر، پارک‌های ملت، کشاورز و مفاخر برپا و نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال گذشته، با تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت، اقدامات خوبی جهت آماده‌سازی سیما و منظر شهری انجام شده است تا بتوانیم با ارائه خدمات مطلوب و شایسته، فضای شاد و پرنشاطی را برای شهروندان و مسافران فراهم کنیم.

واثق‌کارگرنیا افزود: رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در یونسکو ثبت شده و جزو ۱۸ شهر برتر شهر خوراک جهان است. این شهر با داشتن غذای محلی متنوع و جاذبه‌های تاریخی متعدد در تمام فصول سال میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر کشور است؛ امیدواریم در ایام تعطیلات نوروز میزبان خوبی برای تمام هموطنان باشیم.

کد خبر 563044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.