سیاست انسجام اتحادیه اروپا، شفاف‌ و تعاملی می‌شود

کمیسیون اروپا به‌طوررسمی پلتفرم آنلاین عمومی Kohesio را راه‌اندازی کرد که تمام اطلاعات موجود درباره بیش از ۱.۵میلیون پروژه در تمام ۲۷کشور عضو را جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پلتفرم آنلاین عمومی Kohesi، ابزار جدیدی برای شفافیت خواهد بود که بر اساس آن، داده‌هایی که قبلاً فقط در اختیار دولت‌های محلی بود، برای عموم ارائه می‌شود. Kohesio به شهروندان کنجکاو کمک می‌کند تا متوجه شوند که اتحادیه اروپا چگونه تأثیرات مالی و ساختاری واقعی را در پر کردن شکاف‌های توسعه بین مناطق مختلف اتحادیه ایجاد می‌کند.

طرح‌های مورد بحث، همه پروژه‌هایی هستند که تحت دوره برنامه‌ریزی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ تأمین مالی شده‌اند، با این حال کمیسیون به توسعه پلت فرم Kohesio ادامه می‌دهد تا پروژه‌های دوره برنامه‌ریزی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ را نیز شامل شود. هدف دیگر این است که پلتفرم به تمام زبان‌های رسمی اتحادیه اروپا در دسترس قرار داده شود.

سیاست انسجام اتحادیه اروپا، شفاف‌ و تعاملی می‌شود

پلت فرم Kohesio اطلاعات نگهداری شده توسط مقامات مدیریتی را در دسترس همه قرار می‌دهد. این ابتکار با انبوهی از داده‌ها، سهم حیاتی در سیاست انسجام اقتصادی، ارضی و اجتماعی مناطق اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد.

Kohesio همچنین انتقال سبز و دیجیتال را از طریق اجرا و تأمین مالی طیف گسترده‌ای از اولویت‌های سیاست در کشورهای عضو نشان می‌دهد. مزیت دیگر این است که می‌تواند شناسایی و تبادل بهترین شیوه‌های اجرا شده بین مناطق مختلف و کشورهای عضو را ترویج دهد. این پلتفرم شامل موارد زیر می‌شود:

  • داده‌های استاندارد درباره ۱.۵ میلیون پروژه از دوره مالی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، از جمله برنامه‌ها و بودجه مربوطه.
  • داده‌های استاندارد درباره ۵۰۰ هزار ذی‌نفع پروژه‌ها و وضعیت اجرای آن‌ها.
  • داده‌هایی که بیش از ۳۰۰ برنامه عملیاتی را در تمام ۲۷ کشور عضو پوشش می‌دهد.
  • یک نقشه تعاملی که امکان بازیابی داده‌ها را به صورت جغرافیایی فراهم می‌کند.

تمام اطلاعات در آینده نزدیک، به همه زبان‌های اتحادیه اروپا ترجمه می‌شود. در دسامبر ۲۰۱۵، کمیسیون اروپا پلتفرم Cohesion Open Data را راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان می‌داد پیشرفت اجرای سیاست در سطح اتحادیه اروپا را بر اساس موضوع، کشور یا صندوق پیگیری کنند.

سیاست انسجام اتحادیه اروپا، شفاف‌ و تعاملی می‌شود

بستر نرم‌افزاری Kohesio، پلتفرم Cohesion Open Data را با یک مخزن واحد و جامع از اطلاعات پروژه‌ها و ذی‌نفعان تأمین مالی شده تحت سیاست انسجام، یکپارچه می‌کند. این دو پلتفرم در کنار یکدیگر فعالیت خواهند داشت زیرا هرکدام، دو زاویه متفاوت را ارائه می‌دهند: Cohesion Open Data اطلاعات مالی سطح برنامه را پوشش می‌دهد، در حالی‌که Kohesio اطلاعات دقیقی را در سطح پروژه ارائه می‌دهد.

کد خبر 563021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.