قدرت اعجاب‌آور سرایت اومیکرون در چند ثانیه!

یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به قدرت سرایت بالای سویه "امیکرون" گفت: این سویه حتی ظرف چند ثانیه می‌تواند منتقل شود و ایجاد بیماری کند.

به گزارش ایمنا، علیرضا جانبخش در خصوص قدرت سرایت سویه " امیکرون" اظهار کرد: این سویه نسبت به سویه‌های قبلی قدرت سرایت بالایی دارد و می‌تواند ظرف مدت کوتاهی منتقل شود.

وی افزود: اگر دو فرد که هر دو ماسک نداشته باشند، تنها یک تماس چهره به چهره چند ثانیه‌ای داشته باشند و یکی از دو طرف مبتلا به سویه " امیکرون" باشد، به راحتی این بیماری ظرف تنها چند ثانیه به نفر مقابل منتقل می‌شود.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: زمانی که فاصله افراد بیشتر باشد، اما هر دو طرف ماسک نداشته باشند، با سه تا پنج دقیقه صحبت با فرد مبتلا این بیماری به راحتی منتقل می‌شود.

وی افزود: در فواصل بالای دو متر به تبع مدت زمان بیشتری برای انتقال بیماری لازم است و افراد اگر در یک اتاق بزرگ‌تر باشند و بیش از دو متر فاصله داشته باشند، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد که بیماری از فرد آلوده به دیگران منتقل شود.

جانبخش گفت: این زمان کم در قدرت سرایت بیماری درحالی است که اگر افراد ماسک معمولی (سه لایه جراحی) داشته باشند خطر انتقال حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد کاهش می‌یابد.

وی گفت: اگر هر دو طرف (فرد بیمار و سایر افراد) از ماسک‌های N۹۵ استفاده کنند، احتمال انتقال حتی تا ۹۵ درصد کاهش می‌یابد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با توجه به این موارد توصیه اکید این است که افراد حتماً از ماسک استفاده کرده و حتماً رعایت فاصله اجتماعی بیش از دو متر را با دیگران در محیط‌های اجتماعی داشته باشند.

منبع: تابناک

کد خبر 562989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.