از بازداشت خواستگاری که ۲خودرو را به آتش کشید تا سقوط مرگ‌بار حین خانه‌تکانی

بازداشت خواستگاری که دو خودرو را به آتش کشید، مهار یک قلاده گرگ در خانی‌آباد، دستگیری ضاربان آمر به معروف، سقوط مرگ‌بار حین خانه‌تکانی، مسمومیت پنج مسافر نوروزی در چادرهای مسافرتی و واژگونی خودروی فرماندار شاهین‌شهر را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی ری، از دستگیری فردی که اقدام به آتش زدن دو خودروی سواری کرده بود خبر داد و اظهار کرد: در پی تخریب دو دستگاه خودرو در شهرری، با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان، شناسایی و بازداشت عامل اصلی این تخریب در دستور کار تیم عملیات کلانتری شهر ری قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی هویت وی را شناسایی و طی یک عملیات متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که در تحقیقات به بزه ارتکابی معترف شد.

فرمانده انتظامی ری ادامه داد: متهم انگیزه خود را از اقدام به آتش زدن خودرو، دریافت پاسخ منفی خانواده دختر به خواستگاری اعلام کرد و پس از اخذ شکایت شاکیان و پایان تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد.

مهار یک قلاده گرگ در خانی‌آباد

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، اظهار کرد: ساعت ۹:۳۴ آخرین روز قرن طی حادثه‌ای نادر، مشاهده یک قلاده گرگ در محله خانی‌آباد تهران به سامانه ۱۲۵ گزارش شد.

وی افزود: دو ایستگاه به محل مذکور اعزام شدند و پس از سه ساعت تعقیب گرگ با حضور عوامل شهرداری این حیوان تحت کنترل بیهوش شد و در اختیار مأموران آتش‌نشانی قرار گفت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: این حیوان سرگردان به کسی آسیب نرسانده بود.

دستگیری ضاربان آمر به معروف

سرهنگ رحمان هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کوار، اظهار کرد: در پی درگیری سه راکب موتورسوار با آمر به معروف، شناسایی و دستگیری ضاربان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یکی از شهروندان به دلیل تذکر لسانی به سه راکب موتورسوار که ترک‌نشینان آن‌ها سه خانم با حجاب نامناسب بوده‌اند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی کوار ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر سه ضارب را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده به منظور سیر مراحل قانونی، روانه دادسرا شدند.

سقوط مرگبار حین خانه‌تکانی

آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان، اظهار کرد: مرد ۶۳ ساله‌ای حین تمیز کردن شیشه‌های واحد مسکونی در جریان خانه‌تکانی نوروزی، به دلیل سقوط از ارتفاع (پنجره طبقه اول) جان باخت.

وی افزود: نام برده به رغم حضور عوامل اورژانس و انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات وارده سقوط از ارتفاع، جان خود را از دست داد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: هر سال در آستانه عید نوروز، مردم اقدام به تمیز کردن منزل و به اصطلاح خانه‌تکانی می‌کنند که در برخی موارد عدم رعایت نکات ایمنی و بی‌احتیاطی در جریان کار به خصوص تمیز کردن شیشه و پنجره‌های واحدهای آپارتمانی، موجب بروز حوادث تلخی از جمله سقوط از ارتفاع می‌شود.

وی تصریح کرد: پاکسازی منازل در چنین شرایطی، اگر همراه با رعایت نکات ایمنی نباشد، ممکن است منجر به بروز صدمات جبران‌ناپذیری به ویژه برای زنان شود؛ همچنین بروز مشکلاتی از قبیل درد ناحیه دست و پا، کمر، گردن، تنگی‌نفس یا مسمومیت ناشی از استفاده مواد شوینده و شیمیایی، ایجاد حساسیت‌های پوستی از جمله رایج‌ترین عوارض فعالیت غیراصولی در جریان خانه‌تکانی است.

کمالی خاطرنشان کرد: استراحت متناوب و مقطعی چند دقیقه‌ای و پایین نگه داشتن سر و انجام نرمش‌های گردن در جریان شست‌وشو و نظافت بخش‌های فوقانی در، پنجره و دیوار و ابزار و لوازم دارای ارتفاع، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز عوارض جسمانی کار برای خانه‌تکانی دارد.

وی اضافه کرد: توجه دقیق به موازین ایمنی هنگام استفاده از نردبان یا چهارپایه از مواردی است که نقش مهمی در کاهش بروز سوانح و حوادث مرتبط با خانه تکانی‌های ایام نوروز دارد.

مسمومیت ۵ مسافر نوروزی در چادرهای مسافرتی

احمد دهقان رئیس اورژانس استان یزد، با اشاره به اینکه هوای یزد در روزهای اخیر با کاهش دما روبه‌رو بوده است، اظهار کرد: برخی از مسافران نوروزی که در چادرها اسکان دارند برای گرمایش خود از وسایل غیراستاندارد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این تجهیزات گرمایشی خطر زیادی می‌تواند به دنبال داشته باشد، افزود: متأسفانه شب شنبه و بامداد امروز یکشنبه، گزارش حادثه مسمومیت با گاز منواکسیدکربن به اورژانس استان یزد اعلام شد.

رئیس اورژانس استان یزد با اشاره به اینکه این حادثه در محل اسکان مسافران نوروزی پارک اشکی اشکذر رخ داد، ادامه داد: در این حادثه پنج نفر از مسافران نوروزی که سه نفر از آن‌ها دختربچه خردسال بودند، دچار مسمومیت شدند.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های امدادی به سرعت برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام و خدمات لازم را به این افراد ارائه کردند، تصریح کرد: با توجه به دمای هوا احتمال افزایش مسمومیت با مونوکسیدکربن در میان مسافران نوروزی به ویژه افرادی که در چادر یا خودرو استراحت می‌کنند و از پیک‌نیک یا زغال برای گرمایش خود استفاده می‌کنند، افزایش پیدا می‌کند.

دهقان خاطرنشان کرد: استفاده از چنین وسایلی برای گرمایش، خطرات بسیاری به دنبال دارد و باید مسافران نوروزی از چنین اقداماتی خودداری کنند؛ چراکه شدت برای آن‌ها خطرآفرین است.

واژگونی خودروی فرماندار شاهین‌شهر

رضا عباسی مسئول فوریت‌های پزشکی شهرستان نائین، اظهار کرد: در این حادثه رانندگی که در کیلومتر ۴۵ محور انارک به سمت چوپانان رخ داد، خودروی فرماندار شاهین‌شهر واژگون شد و یکی از سرنشینان آن بر اثر شدت جراحات در دم فوت کرد.

وی افزود: در این حادثه، فرماندار شاهین‌شهر به همراه سه فرزند خود شامل دختر ۱۲ ساله، پسر هفت و دو ساله با آمبولانس به بیمارستان حشمتیه نائین منتقل شدند؛ اما همسر فرماندار در صحنه تصادف جان باخته بود.

مسئول فوریت‌های پزشکی شهرستان نائین با اشاره به اینکه حال عمومی مصدومان خوب بود، ادامه داد: مصدومان این حادثه پس از اقدامات ابتدایی در بیمارستان نائین برای پیگیری درمان به اصفهان منتقل شدند.

کد خبر 562944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.