تمهیدات شورای شهر تورنتو برای سرد شدن شدید هوا

شورای شهر تورنتو با اعلام هشدار ورود سامانه هوای سرد شدید به شهر، نیروهای پشتیبانی بیشتری به بخش‌های مختلف از جمله مراکز خدمات محلی اعزام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با اعلام هشدار برای ورود سامانه هوای سرد شدید (ECWA) به تورنتو بر اساس پیش‌بینی سازمان محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی کانادا، همچنین پیش‌بینی احتمال پایداری این سامانه تا اطلاع ثانوی، شورای شهر تورنتو خدمات پشتیبانی محلی بیشتری به بخش‌های مختلف اعزام کرد.

ECWA زمانی اعلام می‌شود که پیش‌بینی شود دما به زیر ۱۵ درجه سانتی‌گراد یا سردتر برسد یا احتمال وزش بادهای سرد زیر ۲۰ درجه سانتی‌گراد یا سردتر وجود داشته باشد. در زمان اعلام وضعیت ECWA ممکن است سایر عوامل مرتبط با آب‌وهوا نیز در نظر گرفته شود. در واقع این وضعیت برای حصول اطمینان از این امر اعلام می‌شود که ساکنان تورنتو اقدامات احتیاطی لازم را برای در امان ماندن از سرما انجام دهند.

شورای شهر نیز پس از اعلام وضعیت ECWA، خدمات محلی را فعال می‌کند که بر جمع‌آوری و نگهداری ساکنان آسیب‌پذیر شهر در یک محیط سربسته داخلی تمرکز دارد. در این راستا مراکز گرمایشی شهر تا ساعت هفت بعد از ظهر باز خواهد ماند و برای افراد بی‌خانمان یک مکان سرپوشیده امن و گرم برای استراحت و دسترسی به غذا، سرویس بهداشتی و ارجاع به سرپناه اضطراری ارائه می‌شود.

مراکز گرمایشی شهر تورنتو دارای تقریباً ۱۶۵ فضای فعال و ۴۷۰ فضای جدید ایجاد شده از طریق برنامه خدمات زمستانی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ است و سیستم پناهگاه شهر در طول پنج سال اخیر به‌طور مداوم شاهد افزایش و حفظ ظرفیت بوده است. بدین‌ترتیب تعداد تخت‌های موجود برای افراد بی‌خانمان در تورنتو به بیشترین حد خود در پنج سال گذشته رسیده است. ارائه خدمات در مراکز گرمایشی شهر تورنتو کاملاً مبتنی بر توصیه‌های سازمان بهداشت عمومی در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی کووید -۱۹ انجام می‌گیرد که عبارتند از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده اجباری از ماسک، شستن مرتب دست‌ها، انجام غربالگری و نظارت بر علائم بیماری، افزایش روش‌های تمیز کردن مکان و انتقال به مکان‌های ایزوله و بهبودی برای افرادی که منتظر نتیجه آزمایش هستند و یا تست آن‌ها مثبت بوده است.

برنامه از خیابان‌های شهر تا خانه‌ها که توسط شورای شهر تورنتو اجرا می‌شود نیز با اعلام وضعیت ECWA به اعزام تیم‌های ۲۴ ساعته در هفت روز هفته برای برقراری ارتباط با افرادی اقدام می‌کندکه در فضای بیرونی منزل خود سکونت دارند تا آن‌ها را تشویق کند به داخل خانه بازگردند. اعضای این تیم‌ها همچنین در طول زمستان به توزیع پتو، کیسه خواب و لباس‌های گرم زمستانی میان افراد نیازمند می‌پردازند.

شورای شهر تورنتو با اختصاص شماره‌هایی اختصاصی از ساکنان شهر درخواست کرده است که در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان با شماره ۳۱۱ تماس بگیرند تا تیم کمکی به محل اعزام شود.

کد خبر 562932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.