استقبال از بهار با کاشت ۱۰ هزار گلدان در زرین شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: نگاه مدیریت شهری به زیباسازی شهر و گل‌آرایی، نگاهی فنی و هنرمندانه است. از این رو آماده‌سازی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، ترمیم چمن‌های پارک‌ها و رفیوژها میانی بلوارهای شهر از اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار به شمار می‌آید.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش زیباسازی فضاهای شهری در افزایش نشاط در شهروندان، اظهار کرد: فضاهای سبز و طبیعی شهرها علاوه بر ایجاد فضای بصری مناسب و زیباسازی فضاهای عمومی به عنوان ریه‌های شهر نیز شناخته می‌شوند از این رو توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی استفاده بهینه از فضاهای شهری و بهره روحی هر شهروند از فضای سبز شهری را از جمله حقوق شهروندان دانست و افزود: به دلیل استقرار صنایع بزرگ و آلاینده و همچنین تردد قابل توجه خودروهای عبوری از مسیرهای مواصلاتی زرین شهر، توجه به توسعه و حفظ فضای سبز شهری یکی از استراتژی‌های مهم شهرداری به شمار می‌آید. از این رو اقدامات متعددی در راستای تحقق این استراتژی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شهردار زرین شهر با اشاره به وظایف شهرداری در راستای توسعه دامنه خدمات مدیریت شهری در ایام نوروز، گفت: در کنار برنامه‌های مدیریت شهری برای حفظ و توسعه فضای سبز شهری، اجرای طرح استقبال از بهار یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت شهری در این حوزه به شمار می‌آید و گل‌کاری و گل آرایی سطح شهر به صورت چشم گیرتری افزایش می‌یابد.

اسماعیلی احمدی ادامه داد: نگاه مدیریت شهری به زیباسازی شهری و گل آرایی، نگاهی فنی و هنرمندانه است از این رو آماده‌سازی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، ترمیم چمن‌های پارک‌ها و رفیوژها میانی بلوارهای شهر از اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار به شمار می‌آید.

وی یکی از برنامه‌های مدون شهرداری زرین شهر را ایجاد فضای دلنشین در سطح شهر دانست و اضافه کرد: در قالب اجرای طرح استقبال از بهار و با هدف زیباسازی فضای سبز شهری و تلطیف روحیه شهروندان، کاشت ۱۰ هزار گل فصلی و دائمی با تنوع گونه‌ای از جمله شب بو، همیشه بهار، پامچال، بنفشه، اطلسی، رز نسترن سفید و هفت رنگ، شمشاد طلایی، شمعدانی، برگ بو و… در دستور کار قرار گرفت تا با ایجاد جلوه‌های زیبای بصری روحیه نشاط و سرزندگی در شهروندان تقویت شود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: عملیات گل‌کاری در پارک‌ها، هرس درختان، پاک سازی پارک‌ها و… از نکات حائز اهمیت در آمادگی برای استقبال از مسافران نورزی است، که به شکلی ویژه به مرحله اجرا رسید و امروز بوستان‌های سطح شهر آماده میزبانی از شهروندان و مسافران نوروزی است.

کد خبر 562921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.