المان‌های نوروزی، روشی برای معرفی فرهنگ و رسوم شهرها است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، گفت: المان‌های نوروزی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای معرفی فرهنگ و رسوم در شهرها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «رضا ریاحی» امروز بیست‌ونهم اسفندماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به افزایش تعداد المان‌های نوروزی با بیان اینکه ۱۸ آلمان در نقاط پرتردد شهر و ورودی‌ها نصب شد، اظهار کرد: نصب المان‌های نوروزی و فرهنگی و حرکت کارناوال شادی به مدت سه روز از ساعت ۹ صبح الی شش بعدازظهر در نقاط مختلف شهر، از اقدامات این سازمان در اعیاد شعبانیه و آستانه نوروز بوده است.

وی افزود: المان‌های نوروزی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای معرفی فرهنگ و رسوم در شهرها است و به هیچ عنوان نمی‌توان منکر تأثیر مثبت المان‌های شهری در زیبایی و افزایش جذابیت شهر شد؛ بنابراین در راستای معرفی صنایع‌دستی، فرهنگ استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعدادی از المان‌های نصب شده مربوط به شهدای گران‌قدر استان و معرفی صنایع دستی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، اضافه کرد: مردم همیشه از نمادها استقبال ویژه‌ای داشته‌اند و این استقبال را می‌توان به خوبی در زمان عکس یادگاری گرفتن در کنار نمادها شاهد باشیم.

ریاحی با بیان اینکه چهار تابلو پازلی در تپه نورالشهدا، مهدیه، اشکفتک و چالشتر نصب شده است، ادامه داد: جانمایی، نصب و آماده‌سازی المان‌های نوروزی در سطح شهر در روزهای پایانی سال به اتمام رسید تا بتوانیم در ایام نوروز، زیبایی بصری خوبی در معرض دید همشهریان و نیز میهمانان نوروزی قرار دهیم و این المان‌ها، خاطره زیبایی از نوروز در ذهن آنان برجای گذارد.

کد خبر 562910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.