افزایش سرعت و کیفیت تولید با خطوط اکستروژن

سرپرست واحد فروش یک شرکت دانش‌بنیان گفت: مقاطع پلاستیکی عمدتاً با دو روش قالب‌گیری و اکستروژن تولید می‌شود که این شرکت با ابداع خود و استفاده از دانش کشور خطوط اکستروژن را طراحی و پیاده‌سازی کرد؛ این عمل موجب افزایش کیفیت و کاهش سرعت تولید می‌شود.

مجتبی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به اینکه مقاطع پلاستیکی میلگرد و ورق گستره وسیعی در دنیا دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور ایران بین ۲۰ تا ۳۰ نوع از مقاطع پلاستیکی تولید می‌شود.

وی افزود: این مقاطع پلاستیکی در صنایع قطعه‌سازی کاربرد دارد و با استفاده از روش تراش و CNC می‌توان قطعاتی مانند چرخ‌دنده، پین و صفحات پلاستیکی را از مقاطع پلاستیکی استخراج کرد؛ به طور کلی این محصولات جایگزین مناسبی برای فرآیند تزریق است.

سرپرست واحد فروش یک شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: هنگامی که شما قطعه پلاستیکی خاصی دارید و می‌خواهید نمونه‌های دیگری از آن را با فرآیند تزریق (فرآیند تولید سریع تیراژ بالا) تولید کنید، بهترین راه استفاده از روش CNC و مقاطع پلاستیکی است.

وی در رابطه با کاربرد این محصولات گفت: ساده‌ترین کاربرد این مقاطع پلاستیکی متریال پلی‌اتیلن است و به طور کلی این محصولات در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی کاربرد دارد.

توکلی اشاره کرد: این محصولات عمدتاً با دو روش قالب‌گیری و اکستروژن تولید می‌شود که این شرکت دانش‌بنیان با ابداع خود و استفاده از دانش کشور خطوط اکستروژن را طراحی و پیاده‌سازی کرد؛ این عمل موجب افزایش کیفیت و کاهش سرعت تولید می‌شود.

وی افزود: مزیت بهره‌گیری از خطوط اکستروژن نسبت به قالب‌گیری سرعت بالای تولید در این خطوط است؛ نیروی کار کم‌تر درگیر می‌شود، کیفیت محصول بسیار افزایش می‌یابد، هیچ حفره هوایی در محصولات ایجاد نمی‌شود و مشتری نیز می‌تواند در طول‌های مختلف محصولات را خریداری کند.

کد خبر 562907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.