استریل‌کننده لوپ؛ برای نخستین‌بار در ایران

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: دستگاه استریل‌کننده لوپ برای نخستین‌بار، توسط این شرکت ساخته شده و طرح صنعتی آن نیز ثبت شده است.

سیدیحیی سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دستگاه استریل‌کننده لوپ وسیله‌ای برای استریل نمودن ابزارهای کارشناسان آزمایشگاهی است، اظهار کرد: این دستگاه به علت ایجاد نکردن گرما مازاد در محیط آزمایشگاه و هودهای آزمایشگاهی با مصرف انرژی بهینه‌، جایگزین مناسبی برای شعله و استریل کننده‌های المنتی است.

وی افزود: با فشردن کلید اصلی دستگاه روشن شده و هنگامی که دست به سنسور نزدیک شود دستگاه شروع به کار می‌کند، پس از گذشت چند ثانیه چمبر استریل شده و دستگاه آماده به کار است. برای کار با دستگاه کافی است لوپ، سرسوزن، پنس و دیگر ابزارها را داخل چمبر دستگاه قرار دهید تا پس از ۱۰ ثانیه عمل استریل انجام شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: چمبر این دستگاه از جنس کوارتز است و قابلیت شست‌وشو و تعویض دارد؛ بنابراین در صورتی که مقدار زمان طولانی از دستگاه استفاده یا ذرات سوخته داخل چمبر مشاهده کردید، آن را بیرون آورید و پس از شست‌وشو و خشک نمودن در جای خود قرار دهید.

وی اشاره کرد: تحقیقات نشان‌داده است به دلیل اینکه گرمای ساطع‌شده از این دستگاه کم و کوتاه‌مدت است، استفاده از آن موجب خشک شدن چشم و آسیب رسیدن به آن در طولانی‌مدت به علت گرمای زیاد نمی‌شود.

سرخوش تاکید کرد: عملکرد این دستگاه نیازی به مصرف اکسیژن ندارد و توانایی کارکرد در شرایط بی‌هوازی را نیز دارد؛ این مدل از دستگاه استریل برای نخستین‌بار توسط این شرکت ساخته شده و طرح صنعتی آن نیز ثبت شده است.

کد خبر 562901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.