رئال‌مادرید-بارسلونا؛ شکایت از داوری‌ها!

ال‌کلاسیکوی امشب بین مادرید و بارسا پس از آخرین اقدامات داوری در بازی‌های اخیر، پر از جنجال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز، یکشنبه _بیست‌ونهم اسفندماه_، رئال مادرید و بارسلونا در یک کلاسیکو جدید به مصاف هم می‌روند که هر دو برای اهداف بسیار متفاوتی می‌جنگند. شاگردان «کارلو آنچلوتی» پس از صعود از لیگ قهرمانان اروپا و راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی با عبور از سد پاری سن ژرمن، در شرایط خوبی هستند. علاوه بر این، سفیدپوشان با برتری ۱۰ امتیازی نسبت به سویا، تیم دوم، پس از چهار برد متوالی، صدرنشین مطلق لالیگا هستند و به عنوان قهرمانی نزدیک‌اند.
در مقابل، بارسایی قرار دارد که در این فصل، روندهای بسیار متفاوتی داشته است و با آمدن «ژاوی هرناندز» روی نیمکت، به نظر می‌رسد که دوران جدیدی را آغاز کرده است.

آبی‌اناری‌ها همچنین چهار برد متوالی در لیگ را به دست آورده‌اند که آن‌ها را در مکان‌های بالای جدول برای رسیدن به لیگ قهرمانان قرار داده است؛ در عین حال که بلوگرانا خوب بازی می‌کنند. آن‌ها همچنین با غلبه بر گالاتاسرای، صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا قطعی کردند.

سانتیاگو برنابئو، امشب شاهد یک بازی عالی خواهد بود که مطمئناً جزئیاتی از کیفیت، احساسات و البته بحث داوری را به جا خواهد گذاشت. در واقع، هم مادرید و هم بارسا در چند نوبت، نارضایتی خود را از رفتار داوران در سال‌های اخیر نشان داده‌اند؛ اما واقعاً هر دو تیم از چه چیزی‌هایی شکایت دارند؟

رئال مادرید- بارسلونا؛ شکایت از داوری‌ها!


شکایت رئال مادرید از بارسلونا

ادعای اصلی مادریدیست ها در این فصل، سخت‌گیری است در قبال اینکه رقبا از چند بازیکن خود برای خطا کردن روی سفیدپوشان استفاده می‌کنند؛ به خصوص روی وینیسیوس، دومین بازیکن لالیگا که بعد از فکیر بیشترین خطا را متحمل شده است و در هر بازی، توسط حریف سرنگون می‌شود. ضربات و پاهای متعددی این بازیکن زده است؛ در هفته پیش مقابل مایورکا، ضربه بسیار خطرناکی توسط مافئو به زانوی بازیکن برزیلی وارد شد. علاوه بر این، در همان بازی، یک ضربه سخت دیگر توسط هم‌وطنش رودریگو متحمل شد که به خاطر آن، لنگ لنگان به کار ادامه داد.

با نگاهی به خود ال کلاسیکو، مادرید با تردید به نقطه پنالتی نگاه می‌کند؛ زیرا بارسلونا تنها تیم لالیگا است که با وجود انجام حرکاتی مانند هند پی که در بازی با ویارئال که می‌توانستند آن را علیه خود پنالتی اعلام کنند، حتی یک پنالتی در کل رقابت‌ها بر ضدش اعلام نشده است؛ حتی با وجود خطاهای واضح در ال مادریگال یا حتی حرکت جوردی آلبا مقابل الچه که سوتی علیه آبی‌اناری‌ها زده نشد. جالب است بدانید که آخرین پنالتی که به سمت دروازه بارسا زده شد در ۲۲ آوریل ۲۰۲۱ در مقابل ختافه بود.

رئال مادرید- بارسلونا؛ شکایت از داوری‌ها!


شکایت بارسلونا از مادرید

در بارسلونا، معیار مشکوک کارت قرمز مورد بحث است؛ زیرا لوس بلانکوس برخلاف ۱۹ تیم دیگر، حتی یک اخراج در کل رقابت‌های لیگ نداشته است. حرکت بد کاسمیرو در ورزشگاه‌های مستایا یا وایکاس که روی قوزک پای بازیکنان خطای شدیدی انجام داد، یا مثلاً ضربه محکم آسنسیو به ایبورا بازیکن تیم فوتبال ویارئال، یا حتی بازی خطرناک رودریگو در سون مویکس مقابل مایورکا، برخی از آن‌ها هستند. آخرین کارت قرمزی که مادرید در رقابت‌های لیگ دیده بود، به ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ برمی گردد؛ دقیقاً در کلاسیکو به دلیل دو خطای پشت سر هم که دو کارت زرد برای کاسمیرو، هافبک برزیلی در پی داشت.

یکی دیگر از گلایه‌های آبی‌اناری‌ها، حول محور کاسمیرو است که یکی از بازیکنان حاضر در لیست پرخطاکارترین نفرات حاضر در زمین بوده که بیشترین خطا را انجام می‌دهد. او پس از انجام دو تکل خشن مقابل مایورکا و یک هند واضح، می‌توانست کارت زرد را ببیند؛ او حالا در این کلاسیکو بازی خواهد کرد و باید عملکردش چگونه خواهد بود.

کد خبر 562893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.