افزایش ۴۳درصدی تردد در محورها/گشت‌زنی‌های نامحسوس و استفاده از جایروکوپتر

رئیس پلیس راه استان اصفهان از افزایش ۴۳درصدی تردد در محورهای استان اصفهان از بیست‌وپنجم تا بیست‌وهفتم اسفندماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بهره‌گیری از گشت‌زنی‌های نامحسوس و هوایی به وسیله جایروکوپتر برای رسیدگی به تخلفات، خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تبریک پیشاپیش سال نو، اظهار کرد: تردد در محورهای استان اصفهان از بیست‌وپنجم تا بیست‌وهفتم اسفندماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است و چهار فقره سانحه رانندگی واژگونی خودرو به وقوع پیوسته که در هر تصادف یک نفر فوت شده است و طبق بررسی‌ها، فوتی‌های این تصادفات افرادی بودند که از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند.

وی با بیان اینکه شب گذشته نیز یک فقره واژگونی خودروی شاهین در محور انارک به چوپانان به وقوع پیوست که متعاقب آن، یکی از سرنشینان فوت شد، افزود: استفاده نکردن از کمربند ایمنی و پرت شدن به بیرون از خودرو، در فوت این سرنشین مؤثر بود.

لزوم استفاده از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودرو

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو الزامی است، ادامه داد: خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز دو علت عمده تصادفات است. بیشتر افرادی که در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها رانندگی می‌کنند، به علت یکنواختی راه‌ها، دچار خواب‌آلودگی و هیپنوتیزم جاده می‌شوند. رعایت سرعت مجاز در همه محورها به خصوص حاشیه شهرها، کمربندی‌ها و نقاط پرتردد باید در دستور کار قرار گیرد.

توجه به سبقت و انحراف به چپ در راه‌های دو طرفه

وی با هشدار نسبت به رانندگی در راه‌های دو طرفه، تصریح کرد: در راه‌های دو طرفه نیز رانندگان باید مراقب سبقت‌ها و انحراف به چپ باشند. سال گذشته بسیاری از تصادفات در راه‌ها که منتهی به کشته شدن چندین نفر شد، بیشتر به علت سبقت و انحراف به چپ بوده است.

سرهنگ زارع با بیان اینکه دوربین‌های کنترلی هوشمند به صورت ثابت در راه‌ها مستقر هستند و دوربین‌های دستی و سیار نیز به منظور مدیریت سرعت در اختیار همکاران قرار گرفته است، اضافه کرد: سال جاری گشت‌های نامحسوس نیز در راه‌ها تردد و در صورت مشاهده سرعت غیرمجاز نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت‌های مذکور، گشت‌زنی‌های هوایی به وسیله جایروکوپتر انجام و به تخلفات رانندگی رسیدگی می‌شود. امید است همه این خدمات در پلیس راه منتهی به روزهای بدون حادثه و کم حادثه شود و هم‌وطنان عبور کننده از استان اصفهان، سفری بی‌خطر داشته باشند.

کد خبر 562880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.