تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

با تثبیت بالای محدوده ۴۰ هزار دلار پیش بینی می‌شود بیت کوین بتواند تا محدوده ۴۵ هزار دلار حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۱ هزار و ۶۸۵ دلار

تغییرات: رشد ۲.۴۳ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۹۳۱ دلار

تغییرات: رشد ۴.۴۵ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۹۶ دلار و ۳۶ سنت

تغییرات: رشد ۱.۸۴ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۸۱۲ دلار

تغییرات: رشد ۳.۰۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۶۴ دلار

تغییرات: رشد ۴.۳۵ درصدی

سولانا (SOL): ۸۹ دلار و ۶۶ سنت

تغییرات: رشد ۳.۶۸ درصدی

ترا (Tera): ۸۷ دلار و ۸۷ سنت

تغییرات: رشد ۳.۵۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۸۶ دلار و دو سنت

تغییرات: رشد ۷.۵۶ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۱۹ دلار

تغییرات: رشد ۳.۶۸ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۹۱۸ دلار و ۱۳ سنت

تغییرات: رشد ۲.۷۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

حمایت: ۴۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: با تثبیت بالای محدوده ۴۰ هزار دلار پیش بینی می‌شود بیت کوین بتواند تا محدوده ۴۵ هزار دلار حرکت کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۰۷ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۱۳ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۳۶ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۳۶ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۸۵ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۸ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۵۸ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۱۲ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۸۳۸ میلیارد دلار

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۸ واحد.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

افزایش برداشت اتریوم از صرافی‌ها هم‌زمان با رشد قیمت

بنا بر گزارش‌ها، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار اتریوم در روزهای اخیر از صرافی‌ها خارج شده است. داده‌های وب‌سایت «IntoTheBlock» نشان می‌دهد تعداد اتریوم‌های خروجی از صرافی‌ها روز سه‌شنبه ۱۸۰,۰۰۰ واحد بوده و به نقطه اوج خود در سال جاری میلادی رسیده است. قیمت اتریوم هم در چند روز گذشته حدود ۱۷ درصد رشد کرده و از ۲,۵۰۰ دلار به حدود ۲,۹۴۰ دلار رسیده است. این وضعیت بیانگر آن است که سرمایه‌گذاران به رشد قیمت‌ها امیدوارند و تمایلی به فروش اندوخته‌های خود ندارند.

السالوادور: تنها ۱۴ درصد مشاغل از بیت کوین در پرداخت‌های خود استفاده می‌کنند

بررسی‌های جدید اتاق بازرگانی السالوادور نشان می‌دهد بیت کوین در میان کسب‌وکارهای این کشور چندان محبوب نیست. در نظرسنجی این نهاد دولتی ۳۳۷ شرکت حضور یافتند و فقط ۱۴ درصد از آنها تراکنش‌های بیت کوینی انجام داده بودند. بیش از ۹۰ درصد این شرکت‌ها اعلام کردند پذیرش بیت کوین در السالوادور تأثیری بر مقدار درآمد آنها نداشته است. گفتنی است السالوادور در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور) بیت کوین را به عنوان پول قانونی معرفی کرده بود.

بزرگ‌ترین بانک روسیه مجوز صدور ارزهای دیجیتال را از بانک مرکزی این کشور دریافت کرد

اسبربانک (Sberbank)، بزرگ‌ترین بانک روسیه، مجوز صدور دارایی‌های مالی دیجیتال را از بانک مرکزی این کشور دریافت کرد. دارایی‌های مالی دیجیتال، اصطلاحی است که در کشور روسیه برای اشاره به انواع مختلف ارزهای دیجیتال به کار می‌رود. خبر اخذ این مجوز روز پنجشنبه توسط اسبربانک تأیید شد. این مجوز در حالی صادر شده است که به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحریم‌های مختلفی از جمله محدودیت دسترسی مسکو به بازار مالی جهانی، علیه این کشور اعمال شده است.

تحریم‌های آمریکا می‌تواند قیمت بیت کوین را به یک میلیون دلار برساند

آرتور هیز، بنیان‌گذار صرافی بیت‌مکس، می‌گوید تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه ممکن است شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که قیمت هر واحد بیت کوین به یک میلیون دلار برسد. هیز گفته است تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در نهایت باعث سلب اعتماد دیگر کشورها به شبکه پولی کنونی در جهان می‌شود و شکل‌گیری یک نظام مالی تحت‌سلطه بیت کوین و طلا را به دنبال خواهد داشت. او معتقد است در نظام مالی جدید قیمت هر انس طلا ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد بود.

لیبل حامی تیلور سوئیفت یک NFT بورد ایپ یات کلاب را خریداری کرد

براساس گزارش رویترز، کمپانی یونیورسال موزیک گروپ (Universal Music Group) که از ستاره‌های مشهوری همچون تیلور سوئیفت و دِریک حمایت می‌کند، توکن غیرمثلی شماره ۵۵۳۷ از مجموعه توکن‌های غیرمثلی بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) را خریداری کرده است. شخصیت این توکن غیرمثلی قرار است رهبری یک گروه موسیقی مجازی را برعهده داشته باشد.

میزان جست‌وجوی کلمه «Bitcoin» در گوگل به پایین‌ترین سطح خود در شش ماه گذشته رسید

آن‌طور که از داده‌های گوگل ترند پیداست، حجم جست‌وجوهای اینترنتی مرتبط با کلیدواژه «Bitcoin» در گوگل، به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر ۲۰۲۱ (مهر) رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که هم‌زمان با شدیدتر شدن نوسانات قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر، از میزان علاقه عمومی کاربران اینترنت نسبت به این ارز دیجیتال کاسته شده است.

بنیان‌گذار دوج کوین: عرضه ایپ کوین به ضرر فضای NFT است

بیلی مارکوس، هم‌بنیان‌گذار ارز دیجیتال دوج کوین، گفته است عرضه توکن مرتبط با مجموعه مشهور بورد ایپ یات کلاب، یعنی ایپ کوین، به ضرر فضای NFT است. مارکوس معتقد است بازشدن پای یک ارز دیجیتال معمولی به فضای NFT، این حوزه را مسوم کرده و دیدگاه کاربران را نسبت به آن منفی می‌کند. او می‌گوید بیشتر توکن‌ها ابتدا با فعالیت‌های تبلیغاتی بر سر زبان‌ها می‌افتند و رشد می‌کنند، اما کمی بعد با سقوط مواجه می‌شوند و همین موضوع می‌تواند آنها را به‌کلی از بازار NFTها ناامید کند.

افزایش تعداد تراکنش‌های شبکه کاردانو هم‌زمان با راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز مین سواپ

همزمان با راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز مین سواپ (Minswap) در بلاکچین کاردانو، تعداد تراکنش‌های روزانه این شبکه به ۱۴۰٬۰۰۰ مورد افزایش یافته و ارزش کل سرمایه قفل‌شده در آن به ۲۲۷ میلیون دلار رسیده است. گفتنی است که تعداد تراکنش‌ها و کیف پول‌های فعال از معیارهای اساسی برای بررسی عملکرد شبکه است. در حال حاضر هم هر واحد کاردانو با قیمتی حدود ۰.۸۳ دلار معامله می‌شود.

یکی از سازمان‌های دولتی استرالیا به خاطر تبلیغ ارزهای دیجیتال از مِتا شکایت کرد

کمیسیون تنظیم رقابت و حمایت از مصرف‌کنندگان استرالیا، اخیراً از شرکت مِتا، همان فیس‌بوک سابق، به دلیل مشارکت در «انتشار محتوای تبلیغاتی فریبنده» برای پروژه‌های کلاهبرداری فعال در حوزه ارز دیجیتال، به دادگاه شکایت کرده است. این سازمان دولتی ادعا می‌کند کاربران تاکنون صدها هزار دلار تحت‌تأثیر این تبلیغات غیرقانونی از دست داده‌اند.

بانک مرکزی قطر تحقیق درباره ارزهای دیجیتال ملی را آغاز کرده است

گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک مرکزی قطر در حال بررسی امکان راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی و همچنین صدور مجوزهای فعالیت برای بانک‌های دیجیتال است. رئیس بخش فینتک بانک مرکزی قطر می‌گوید این مطالعه به آنها کمک می‌کند تا درک بهتری از حوزه تمرکز خود در آینده داشته باشد. وی اضافه کرد: «با توجه به اهمیت روزافزون بانک‌های دیجیتال در بازار جهانی، هر بانک مرکزی باید درباره آنها مطالعه و تحقیق کند. بازار به سمت داشتن یک ارز دیجیتال ملی حرکت می‌کند. با این حال، همچنان در حال بررسی این موضوع هستیم که باید ارز دیجیتال ملی داشته باشیم یا خیر.

شهروندان کنیا سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار در کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال از دست داده‌اند

جو موشرو، یکی از اعضای کابینه وزارت اطلاعات و فناوری کشور کنیا، در یک کنفرانس با اشاره به تهدیدات وارده به قانون و نظم این کشور، اعلام کرد که در سال گذشته میلادی کنیایی‌ها حدود ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه را در رابطه با کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال از دست داده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، کنیایی‌ها عمدتاً به‌دلیل نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی از این حوزه، قربانی کلاهبرداران فعال در بازار ارز دیجیتال می‌شوند.

بیشتر ماینرهای بزرگ بیت کوین تمایلی به فروش ندارند

یکی از کارشناسان مؤسسه تحقیقاتی آرکان ریسرچ به‌تازگی گفته است «بیشتر شرکت‌هایی که در حوزه ماینینگ فعالیت دارند و سهام خود را در بازار بورس عرضه کرده‌اند، استراتژی هولدکردن را در پیش گرفته‌اند» و تا جایی که ممکن است از فروش اجتناب می‌کنند. مدیرعامل مؤسسه کامپس ماینینگ هم که در حوزه استخراج بیت کوین فعالیت می‌کند، گفته است ماینرهای بزرگ برای خرید تجهیزات بیشتر نیازی به فروش بیت کوین‌های خود ندارند و می‌توانند با عرضه سهام شرکت خود در بازار بورس، سرمایه مورد نیاز برای گسترش فعالیت‌های خود را تأمین کنند.

نتایج تحقیقات تازه: جوانان روسی ارزهای دیجیتال را یک سرمایه‌گذاری امن می‌دانند

یکی از مراکز تحقیقاتی روسیه اخیراً مطالعه‌ای آماری انجام داده است که نشان می‌دهد بسیاری از جوانان این کشور ارزهای دیجیتال را یک سرمایه‌گذاری «قابل اطمینان و سودآور» می‌دانند. بر اساس گزارش اخیر این مرکز، طلا و دارایی‌هایی مانند املاک همچنان از نظر شهروندان روسیه جزو امن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شوند. به گفته محققان این مجموعه، محبوبیت ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. طبق نظرسنجی اخیر، ۶۷ درصد شرکت‌کنندگان تاکنون مطالبی درباره بیت کوین شنیده‌اند. جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله اما، نسبت به ارزهای دیجیتال خوشبین‌تر هستند و یک‌چهارم آنها سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را قابل اعتماد و سودآور توصیف کرده‌اند.

نقشه بازار رمز ارزها

تثبیت بیت کوین بالای ۴۰ هزار دلار

کد خبر 562805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.