عزم شهر بلغارستانی برای تحقق هدف «زباله‌صفر»

شهرداری اسویلنگراد بلغارستان قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، این شهر را به یک منطقه «بدون زباله» تبدیل کند و برای تحقق این هدف، اقدامات «زباله‌صفرشدن» خود را به‌طورجدی آغاز کرده است. ‌

‌به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «آناستاس کارچف» شهردار اسویلنگراد، دیروز یک درخواست رسمی برای صدور گواهینامه شهرهای «زباله‌صفر» را امضا کرد. این قانون، اسویلنگراد را به نخستین شهری در بلغارستان تبدیل می‌کند که در چنین مسیر زیست محیطی مهمی قدم گذاشته است.

چندین سازمان بین‌المللی و محلی نیز همراه با «سازمان زباله‌صفر» اسویلنگراد، این شهر را در سفر محیط‌زیستی خود حمایت خواهند کرد و به دستیابی به اهداف محیط‌زیستی این شهر تا سال ۲۰۲۵ کمک می‌کنند.

عزم شهر بلغارستانی برای تحقق هدف «زباله‌صفر»

علاوه بر تعهدات کلی مدیریت پسماند، اسویلنگراد تمرکز ویژه‌ای بر زباله‌های صنعت‌های نساجی و ساختمانی خواهد داشت و سیستم‌های جمع‌آوری جداگانه و تفکیک‌سازی را در روستاهای اطراف این شهر معرفی خواهد کرد.

پس از ایجاد یک هیئت مشورتی «زباله‌صفر» در سال‌های گذشته، اکنون شهرداری اسویلنگراد به دنبال تحقق موارد زیر است:

  • تحقق ۹۰ درصدی جداسازی زباله‌های جامد شهری
  • دستیابی به هدف «۹۹ کیلوگرم زباله باقیمانده به ازای هر ساکن در سال ۲۰۲۵»
  • کاهش حجم زباله‌های جامد شهری ارسال شده به دفن‌گاه‌های زباله و ایجاد آگاهی در مورد راه‌حل‌های جایگزین پایدار
  • افزایش دانش عمومی از اصول ضایعات صفر و اقتصاد دایره‌ای در جامعه با استفاده از طیف گسترده‌ای از روش‌های ارتباطی

آناستاس کارچف، شهردار اسویلنگراد، در رابطه با اهداف شهرداری گفت: «اسویلنگراد، یک چشم‌انداز بلندمدت برای استراتژی «زباله‌صفر شدن» خود دارد که شامل راه‌حل‌های نوآور مختلفی است و ما به لطف گواهینامه شهرهای «زباله‌صفر»، به آن دست خواهیم یافت. شهرداری متعهد به کار پرمشقت با ساکنان خود برای محیط پاک‌تر هستیم.»

اسویلنگراد در سال ۲۰۱۷ به عنوان سبزترین شهرداری در مسابقات «Ecopark Bulgaria» شناخته شد و در حال حاضر نیز دارای اعتبار زیست‌محیطی در بلغارستان است.

تعهد صفر ضایعات، نشانه عزم این کشور و کل اروپا برای ترویج اقتصاد دایره‌ای و دستیابی به آینده‌ای پایدار است.

عزم شهر بلغارستانی برای تحقق هدف «زباله‌صفر»

کد خبر 562787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.