هجمه رسانه ای دشمن مردم را از کنشگری به انفعال کشانده است

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان گفت: هجمه رسانه ای دشمن به قدری سنگین بوده که مردم را از کنشگری به انفعال کشانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد راستینه امروز _شنبه بیست و هشتم اسفندماه_ در دومین نشست ستاد جهاد تبیین دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: مهمترین اتفاق در جهاد تبیین این است که بستر پرسش و پاسخ را فراهم کنیم و در ایام تعطیلات نوروزی در جمع خانواده‌ها و جمع‌های بزرگ‌تر که مورد پرسش قرار می‌گیریم، بتوانیم تبیین کنیم.

وی ادامه داد: هجمه رسانه‌ای دشمن به قدری سنگین بوده است که مردم را از کنشگری به انفعال کشانده است و باید تلاش کنیم که مردم به سمت کنشگری فعال برگردند.

راستینه اضافه کرد: در مسئله جهاد تبیین باید دو مسئله و پرسش برای ما مطرح شود اول اینکه چرا مقام معظم رهبری از لفظ جهاد استفاده کرده‌اند و دوم اینکه چه چیزی باید تبیین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه با بعضی خوراک های رسانه‌ای که در درون با بعضی حرکات خود ایجاد کرده‌ایم، بستر پذیرش را برای بعضی از توده‌های مردم فراهم کردیم و باعث شده است بسیاری به این نتیجه برسند که مشکلات کشور مگر با توافق با آمریکا حل نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه جهاد یعنی مبارزه با دشمن و جهاد تبیین یعنی روشن کردن مولفه‌هایی که یک طرف آن دشمن و یک طرف ما ایستاده‌ایم، گفت: باید این مؤلفه‌ها را واکاوی و اصلاح کنیم و یکی از مهمترین مسائلی که دشمن به شدت روی آن برنامه ریزی کرده است، دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب را تبیین کنیم چرا که دشمن آنچه در دوران پهلوی رخ داده را بزرگ و دستاوردهای انقلاب را کوچک جلوه می‌دهد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جهاد تبیین اول باید دوران قبل انقلاب را به خوبی واکاوی کنیم تا بتوانیم به خوبی واقعیات را عرضه کنیم و دوران بعد از انقلاب را هم به خوبی بشناسیم تا بتوانیم به خوبی دستاوردها را عرضه کنیم و بتوانیم در مقابل توطئه‌های دشمن از آنها دفاع کنیم.

راستینه با اشاره به تقابل دو مسئله مقاومت و سازش، اضافه کرد: دشمن می‌خواهد هزینه سازش را خیلی کم و هزینه مقاومت را خیلی زیاد جلوه دهد تا مردم به سمت سازش و تبلیغ رسانه‌ای دشمن بروند و در جهاد تبیین باید هزینه مقاومت و سازش را لیست کنیم تا به مردم نشان دهیم هزینه کدام بیشتر است.

وی افزود: دشمن برای ما اینگونه تبیین می‌کند که اگر شما به یک اقتصاد بزرگ در زمان کوتاه برسید بهتر است تا اینکه با ایستادگی و مقاومت به اقتصادی پایدار مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی برسید و در جهاد تبیین باید همین مسائل روشن شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان با اشاره به ضرورت تشریح درست اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، گفت: خیلی‌ها اندیشه‌های این بزرگان را از ظن خود تبیین می‌کنند و این مهم است که اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری چگونه تبیین شود تا رسانه‌های معاند نتوانند آنگونه که خود می‌خواهند، تبیین کنند و آنگونه که نیستند یا تنها بخشی از زوایای شخصیتی و اندیشه‌ای آنان را که می‌خواهند تبیین کنند، یعنی تصویری که خود می‌خواهند را به مردم و جامعه ارائه دهند و ما زمانی موفق می‌شویم که اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری را به درستی در جامعه تبیین کنیم.

راستینه با بیان اینکه در جهاد تبیین مهم است که تبیین در مقابل کدام اقدام دشمن باشد، اضافه کرد: هر روشنگری امروز در ذیل جهاد تبیین قرار نمی‌گیرد بلکه آن روشنگری‌ای مهم است که شما را در برابر جبهه دشمن به یک صف آرایی برای تقابل می‌کشد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران وارد یک جهان تقابلی میان دو مبنای فکری و اندیشه‌ای شدیم که زوایای مختلفی دارد که یکی از آنها زاویه تقابل و سازش است.

وی با اشاره به اتفاقات مهمی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون رخ داده است، گفت: از ابتدای انقلاب در کنار شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شعار مبارزه با آمریکا نیز داده شده است و این بیانگر این موضوع است که انقلاب اسلامی تنها مبارزه با استبداد پهلوی نبوده است بلکه این تنها بخشی از مبارزه ملت ایران بوده است.

راستینه با بیان اینکه جهت اصلی مبارزه انقلاب اسلامی، مبارزه با آمریکا، سلطه، ظالم و یاری مظلوم بوده است، افزود: در آن دوران جبهه آرایی‌ها شکل خود را لحظه به لحظه بیشتر می‌کند تا می‌رسیم به صف آرایی برای تسخیر لانه جاسوسی که امام خمینی (ره) از این رویداد به عنوان انقلاب بزرگ‌تر از انقلاب اول یاد می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان ادامه داد: گفتمان حاکم بر دنیا گفتمان ابر قدرتی بوده است؛ اما انقلاب اسلامی این گفتمان را به چالش کشید و در تقابل با گفتمان حاکم بر آمد و رسیدن به قدرت را نه برای سلطه گری بلکه برای حمایت از مظلوم انتخاب کرده است.

راستینه تصریح کرد: سیاست مستقلی که نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور یک رهبر فهیم اتخاذ می‌کند بسیار ارزشمند است و نیاز به تبیین دارد.

دکتر راستینه در خصوص مسائل پیش آمده در عرصه بین المللی گفت: در جهاد تبیین باید به درستی عرصه بین‌المللی را به تصویر بکشیم چراکه کسب منافع ملی به میزان نقش آفرینی در عرصه بین‌المللی است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان افزود: عرصه بین‌الملل صحنه تقابل دو اندیشه کسب قدرت برای سلطه گری و کسب قدرت برای دفاع از مظلومان است.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست حاضرین پرسش‌ها و شبهات خود در مورد مسائل مختلف را بیان کردند و راستینه به پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد. این نشست با حضور سرپرست دانشگاه شهرکرد، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد، اعضای هیأت رئیسه و جمعی از مسئولان دانشگاه‌های استان، اساتید، کارمندان و دانشجویان این مرکز علمی در مسجد امام علی (ع) دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

کد خبر 562785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.