توقیف خودروی رانندگان دارای نمره منفی تا پایان نوروز/ برخورد پلیس با تخلفات حادثه‌ساز

فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف خودروی رانندگان دریافت‌کننده نمره منفی تا پایان تعطیلات نوروز و توقیف ۷۲ساعته خودروی رانندگان مرتکب دو تخلف حادثه‌ساز، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری با اشاره به آغاز مسافرت‌های نوروزی، اظهار کرد: از همه شهروندان، هم‌استانی‌ها و همشهریان خواستاریم نسبت به رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا توجه لازم را داشته باشند. همچنین شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز را جزو مقصدهای سفر خود قرار ندهند و با مصوبات ستاد مقابله با کرونا در انتخاب شهرها هماهنگ باشند.

وی افزود: شهروندان در سپردن منازل خود به دیگران مطالبات اعلام شده در رسانه‌ها توسط پلیس پیشگیری را مدنظر قرار دهند و منازل خود را تنها به افراد معتمد و همسایگان مورد اطمینان بسپارند.

۱۵ دقیقه استراحت به ازای دو ساعت رانندگی

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رانندگان رعایت قانون را به منظور تأمین سلامت خود و سرنشینان مدنظر قرار دهند، ادامه داد: برای رانندگی از وسایل نقلیه ایمن استفاده و پیش از اقدام به حرکت نسبت به رفع نواقص فنی خودرو اقدام کنند. همچنین برنامه سفر خود را به نحوی تنظیم کنند که در مسیر حرکت دو ساعت یک بار ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشند.

وی با بیان اینکه رانندگان برای استراحت مکان‌هایی را انتخاب کنند که برای استقبال از مسافران در شهرها و مسیرهای مختلف تعیین شده است، تصریح کرد: مسافران برای خواب در کمپ‌هایی که برای استراحت پیش‌بینی شده است مستقر شوند تا خستگی موجب بروز حوادث نشود.

برخورد پلیس با تخلفات حادثه‌ساز

سردار میرحیدری افزود: رانندگان در هنگام سفر با رعایت فاصله خود با خودروی جلویی از انحراف به چپ، حرکت از سمت راست خودروها و حرکت در شانه‌های خاکی اجتناب کنند تا سفر ایمنی را برای خود و همراهان رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با هرگونه تخلف حادثه‌ساز به شدت برخورد می‌کند و در این راستا خودروی افرادی که مرتکب دو تخلف حادثه‌ساز شوند به مدت ۷۲ ساعت توقیف و خودروی افرادی که توسط پلیس نمره منفی دریافت کنند تا پایان تعطیلات نوروزی متوقف می‌شود.

کد خبر 562768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.