آمستردام در انتظار تولد ۷۵۰سالگی

تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که از چه تاریخی باید برنامه‌ریزی جشن تولد خود را شروع کنید؟ اگر از مسئولان شهر آمستردام بپرسید، سه سال‌ونیم ممکن است زمان خوبی به نظر برسد؛ به‌خصوص اگر ۷۵۰ساله می‌شوید و خود را برای یک جشن سالانه آماده می‌کنید!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بیست‌وهفتم اکتبر ۲۰۲۵، آمستردام ۷۵۰ ساله می‌شود؛ اما قرار است این جشن تاریخی یک سال زودتر یعنی در سال ۲۰۲۴ آغاز شود. در این دوره، مقامات وعده یک رویداد را برای هر روز، در هر منطقه از شهر داده‌اند.

این رویداد، مستلزم مشارکت گسترده همه فعالان جامعه مدنی است که می‌توانند به ایده‌پردازی‌ها کمک کنند و در سازماندهی رویدادهای فرهنگی به مناسبت این سالگرد همکاری داشته باشند. به عنوان اقدامی تشکرآمیز، آمستردام به پروژه‌های شهروندان تا سقف ۵۰ هزار یورو کمک مالی خواهد کرد.

از ماه آوریل، شهروندان می‌توانند برای دریافت یارانه برای اجرای انواع پروژه‌ها در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی، رفاهی و یا ترکیبی از این موارد اقدام کنند. کمک مالی می‌تواند به میزان ۱۰ هزار، ۲۰ هزار یا ۵۰ هزار یورو باشد.

آمستردام در انتظار تولد ۷۵۰ سالگی

علاوه بر این، مشارکت‌ها باید از حداقل سه عضو تشکیل شده باشد. پروژه‌ها نیز باید بر منطقه‌ای که در شرکت‌کنندگان در آن ساکن هستند، تمرکز داشته باشد. ثبت درخواست به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و برای مناطق مختلف، در بازه‌های زمانی متفاوت اجرا می‌شود؛ کل فرآیند ثبت، دو هفته طول می‌کشد.

مبالغ توسط «بنیاد آمستردام ۷۵۰» تأمین می‌شود که به اجرای برنامه‌های شهرداری برای این جشن کمک می‌کند و هدف آن مشارکت هرچه بیشتر ساکنان شهر در جشن سالگرد شهر است. با این تصمیم شهرداری، علاوه بر فراهم آمدن شور و نشاط جمعی، سلیقه‌های مختلف شهروندان در شهر به نمایش در خواهد آمد و به این ترتیب، ساکنان شهر حس تعلق واقعی را تجربه خواهند کرد.

کد خبر 562759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.