استقبال پرشور سمنانی‌ها از نوروز ۱۴۰۱

مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان، از اجرای آیین‌های سنتی نوروزی و برنامه‌های فرهنگی و هنری همزمان با اعیاد شعبانیه در روزهای پایانی سال و در سطح محله‌های جنوب شهر خبر داد.

سمیه قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس منحوس کرونا طی دو سال اخیر، تأثیر فراوانی بر سلامت روحی شهروندان گذاشته است، مرکز امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان تصمیم گرفت با همکاری سمن‌های مردمی و سایر دستگاه‌ها، برنامه‌های شاد و مفرحی را به مناسبت فرا رسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه، در سطح شهر تدارک ببیند.

وی افزود: از نخستین برنامه‌های در نظر گرفته شده، اجرای جشن «یک روز رنگی شاد» و «مسابقه تخم‌مرغ رنگی» برای کودکان چهار تا هشت ساله سمنانی در راستای شهر دوستدار کودک بود که با هدف ایجاد تحرک و شادابی در کودکان، همراه با حرکات ورزشی، اواسط اسفندماه با مشارکت شهرداری سمنان، هیئت ورزش‌های همگانی و هلال احمر برگزار شد.

مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: آئین برات و پخت گولاچ که سی‌ام دی‌ماه سال ۹۴ به شماره ۱۱۱۵ در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است، از برنامه‌هایی بود که امسال در تقارن اعیاد شعبانیه و بهار طبیعت با همکاری مدیریت بانوان و خانواده شهرداری سمنان، خانه احسان کهنه‌دژ، مرکز نیکوکاری عابدینیه و سرای کاشیان در مسجد ملاقزوینی سمنان برگزار شد.

قاسمی اضافه کرد: این آئین در اعیاد شعبانیه برای پاسداشت درگذشتگان، بهره‌مندی درگذشتگان از خیرات زندگان، باور به معاد و ترویج فرهنگ خیرات و صدقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آئین نوروزخوانی به زبان سمنانی، گفت: این آئین در مسیر میدان ارگ به سمت بازار تاریخی و پیاده‌راه امام خمینی (ره) برگزار شد. چوب‌بازی، نمایش بله‌برون، دف‌نوازی، آئین مجمع‌کشان و اسکیت‌سواری نونهالان و نوجوانان به همراه اجرای زنده ترانه‌های سنتی بهاری به زبان سمنانی از برنامه‌های این رویداد فرهنگی بود.

مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری سمنان با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه روز شهید در پارک کوهستان سمنان، افزود: این برنامه به همت شهرداری سمنان و با مشارکت سپاه ناحیه سمنان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیئت‌های همگانی و انجمن‌های ورزشی و بنیاد حفظ آثار و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

کد خبر 562756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.