نحوه تعیین تعرفه‌های آب اعلام شد

آیین‌‎نامه تعرفه‌های آب با هدف مدیریت بهینه مصرف و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب، ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران (ابلاغ آئین‌نامه اجرایی بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰) مشترکانی که بیشتر از الگوی مصوب، مصرف آب داشته باشند، به صورت پلکانی مشمول تعرفه متناسب با مصرف می‌شوند و تعرفه مشترکانی که نسبت به رعایت الگوی مصرف آب اقدام کنند، مشمول هیچ‌گونه تغییری نمی‌شوند و از نرخ‌های یارانه‌ای برخوردار می‌شوند.

بر این اساس، نرخ‌های پلکانی مشترکان بالای الگوی مصرف با هدف بازدارندگی برای صرفه‌جویی و مصرف متناسب با الگو برای پرمصرف‌ها است. بنابراین گزارش، ۵۴ درصد از مشترکان شهرها در حال حاضر الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند و مشمول هیچ‌گونه تغییر قیمتی نخواهند شد. حدود ۴۰ درصد از مشترکان تا دوبرابر الگو مصرف دارند و شش درصد از مشترکان پرمصرف هستند که بیش از دوبرابر الگو مصرف می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌شود با اعمال تعرفه‌های پلکانی، مصرف آن‌ها مدیریت شود و به سمت رعایت الگو حرکت کنند.

همچنین طبق این مصوبه، مشترکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، در صورت مصرف تا یک سوم الگو از پرداخت آب‌بها معاف هستند.
این گزارش اضافه می‌کند، الگوی مصرف در استان‌های مختلف، براساس شرایط آب و هوایی، محیطی و جمعیت خانوار متفاوت است که مطابق این مصوبه وزارت نیرو موظف شده الگوی مصرف را براساس تعداد نفرات هر خانوار تعیین کند.

کد خبر 562752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.