افزایش ۳۹درصدی تردد در محورهای استان اصفهان/۳ کشته در تصادفات روز گذشته محورهای اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: روز گذشته در محورهای استان، سه تصادف و سه واژگونی به وقوع پیوست که متعاقب آن، سه نفر فوت شدند. همچنین روز قبل ۳۹درصد افزایش تردد در محورهای استان مشاهده شد و قطعاً طی روزهای آینده نیز شاهد افزایش تردد در محورهای استان خواهیم بود.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از بیست‌وپنجم اسفندماه محورهای استان اصفهان با افزایش تردد روبه‌رو شده است، اظهار کرد: روز بیست‌وپنجم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد، روز بیست‌وششم ۴۷ درصد و روز بیست‌وهفتم ۳۹ درصد افزایش تردد در محورهای استان داشتیم و قطعاً در روزهای آینده نیز همچنان شاهد افزایش تردد در محورهای استان خواهیم بود.

وی افزود: روز گذشته در محورهای استان اصفهان سه تصادف و سه واژگونی به وقوع پیوست که متعاقب آن سه نفر فوت شدند. فوتی‌ها در محورهای بن بروجن_مبارکه، اصفهان_نیک‌آباد و محور قم به کاشان رخ داد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: هماهنگی‌ها و آمادگی‌های لازم انجام شده، همه راه‌های برون‌شهری به وسیله سیستم‌های هوشمند تحت پوشش قرار گرفته است و پلیس راه استان اصفهان با همه تجهیزات هوشمند و غیرهوشمند در خدمت هم‌استانی‌ها و هموطنان است.

ایجاد ۱۰ ایستگاه امنیت و سلامت کنار مجتمع‌های خدمات رفاهی

وی با بیان اینکه عمده تصادفات استان اصفهان به علت خستگی و خواب‌آلودگی است، تصریح کرد: ۱۰ ایستگاه امنیت و سلامت در کنار مجتمع‌های خدمات رفاهی به جهت توقف رانندگان دایر شده است و انتظار می‌رود از سمت رانندگان مورد استقبال قرار گیرد تا به صورت یکنواخت رانندگی نکنند و به ازای هر دو ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشند.

سرهنگ زارع اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کشوری در استان‌ها، شهروندان قبل از اقدام به سفر از طریق سایت‌ها و خبرگزاری‌های مجاز به خصوص خبرگزاری صداوسیما و راهور ۱۲۰ از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی اطلاع پیدا و سپس برنامه‌ریزی و اقدام به مسافرت کنند.

کنترل خودرو در راه‌ها به رانندگان بی‌تجربه سپرده نشود

وی با بیان اینکه همه قوانین و مقررات دارای اهمیت هستند و باید رعایت شوند، گفت: تحت هیچ شرایطی با قوانین و مقررات به صورت گزینشی برخورد نشود. دو مورد از حوادث روز گذشته به علت ناتوانی در کنترل خودرو توسط رانندگان بی‌تجربه‌ای بود که به تازگی اقدام به اخذ گواهینامه کرده بودند. رانندگی در راه‌های برون‌شهری به خصوص در ایام نوروز، نیازمند تجربه است و تحت هیچ شرایطی نباید کنترل خودرو در راه‌ها به رانندگان بی‌تجربه سپرده شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان افزود: طبق بررسی پنج نوروز گذشته، عمده تصادفات استان اصفهان به دو دلیل نداشتن توجه به جلو به علت خواب‌آلودگی یا استفاده از تلفن همراه و رعایت نکردن مرزهای سرعت مطمئن و مجاز بوده است.

ویژگی متمایز کننده محورهای استان اصفهان نسبت به سایر محورها در کشور

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آزادراه و بزرگراه‌های کشور در استان اصفهان است؛ هرچند این ویژگی از لحاظ ترافیک، نقطه قوت محسوب می‌شود، اما با آسیب نیز همراه است. رانندگان ناآشنا به راه‌های کویری، هنگام ورود به استان اصفهان به علت یکنواختی در رانندگی دچار خواب‌آلودگی می‌شوند؛ چراکه راه‌های استان اصفهان محرک‌های بصری کمی دارد. دیگر آسیب نیز ایجاد دید نقطه‌ای برای رانندگان و هیپنوتیزم آن‌ها است که باید رانندگان با احتیاط بیشتری در محورهای استان اصفهان تردد کنند و در صورت خواب‌آلودگی، استراحت لازم را داشته باشند.

کد خبر 562746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.