اجرای رویدادهای فرهنگی تفریحی در ٧ نقطه شهر اصفهان

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان از اجرای رویدادهای فرهنگی تفریحی در هفت نقطه این شهر شامل باغ غدیر، میدان امام علی (ع)، کوه صفه، میدان امام خمینی (ره)، تخت فولاد، گلستان شهدا و پارک جنگلی ناژوان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سعید امامی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های تدوین و طراحی برنامه‌های فرهنگی تفریحی از سوی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تأکید بر ایجاد تمرکز در برنامه‌ها و پرهیز از تکثر و فراوانی بی هدف برنامه‌ها بوده است. به این صورت که به جای اجرای چندین برنامه متعدد، نسبت به اجرای تعداد مشخصی برنامه در هفت نقطه شهر تاکید کرده و برنامه‌ها را بر اساس رویکرد و قالب مشخصی طراحی و تدوین کرده‌ایم.

وی باغ غدیر را یکی از مراکز اجرای برنامه در ایام نوروز دانست و گفت: این مکان به طور مشخص محل اجرای رویدادهای تفریحی، سرگرمی و ورزشی شده و شهروندان و گردشگران می‌توانند با حضور در آن از بازی‌ها و ورزش‌های بومی، محلی و مهیج که برای رده سنی کودک، نوجوان و جوان تدارک دیده شده، بهره‌مند شوند.

میدان امام علی (ع)؛ محل اجرای برنامه‌های تاریخی و هویتی

امامی ادامه داد: میدان امام علی (ع) به عنوان یکی از میادین تاریخی شهر اصفهان، به محلی برای اجرای برنامه‌های تاریخی و هویتی تبدیل شده است. حال و هوای مرتبط با اصفهان قدیم در قالب برپایی بازارچه‌های هنری و فرهنگی، اجرای نمایش، اجرای برنامه‌های مرتبط با آئین‌های نوروزی در تاریخ اصفهان در این میدان اجرا می‌شود.

پارک صفه و میدان امام خمینی (ره)؛ محل اجرای رویدادهای خانواده محور

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان از پارک کوهستانی صفه و میدان امام، به عنوان دو نقطه دیگر جهت برگزاری برنامه‌های خانواده محور یاد کرد و گفت: تلاش شده است برپایی دورهمی‌های خانوادگی در این دو مکان، محوریت اصلی را داشته باشد و برنامه‌ها به نحوی مختصر و کوتاه طراحی و اجرا شوند که مزاحمتی برای این دورهمی ها ایجاد نکنند.

وی اضافه کرد: مثلاً در کوه صفه جشنواره بزرگ بادبادک‌ها و جشنواره مچ اندازی و در میدان امام، بازی چوگان و ورزش‌های باستانی را خواهیم داشت که در زمانی کوتاه و محدود برگزار می‌شوند و به ایجاد حال و هوای شاد و مفرح در میان خانواده‌ها کمک می‌کنند.

تخت فولاد و گلستان شهدا؛ محل اجرای رویدادهای معنوی

امامی درباره تخت فولاد و گلستان شهدا نیز اظهار کرد: تخت فولاد با حال و هوای معنوی و تاریخی اش به عنوان مرکزی برای برگزاری رویدادهای گردشگری معنوی و گلستان شهدا به عنوان مرکزی برای اجرای برنامه‌هایی با حال و هوای ایثار و شهادت انتخاب شده‌اند. به این صورت که هر شب یکی از شهدای شاخص اصفهان که در میان مردم کمتر شناخته شده هستند به شهروندان و گردشگران معرفی می‌شوند.

ناژوان؛ محل اجرای برنامه‌های سلامت محور و جشن‌های شبانه

وی خاطرنشان کرد: پارک جنگلی ناژوان هفتمین نقطه انتخاب شده برای اجرای رویدادهای فرهنگی تفریحی در ایام نوروز ۱۴۰۱ است که برنامه‌هایی با محوریت سلامت در آن اجرا می‌شود.

امامی افزود: برپایی غرفه‌های پایش سلامت و راهنمای تغذیه سالم در جاده سلامت پارک ناژوان، اجرای جشن‌های شبانه با حضور برگزیدگان مسابقه عصر جدید و آیتم‌های شاد در میدانگاه اصلی جاده سلامت از جمله برنامه‌هایی است که در این مکان اجرا می‌شوند.

رویداد تحویل سال نو و موزه گردی

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد سفر شهر اصفهان خبر داد: چند برنامه غیرمتمرکز نیز در ایام نوروز خواهیم داشت که شامل برنامه تحویل سال نو در گلستان شهدا و میدان امام (ره) و موزه گردی در قالب برگزاری تورهای گردشگری برای بازدید از شش موزه شاخص شهر اصفهان است و گردشگران و شهروندان می‌توانند در ایام نوروز در آنها شرکت کنند.

کد خبر 562690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.