ضرورت ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در زنجان

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ۶۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست‌جمهوری به مسکن محرومان زنجان اختصاص یافت تا سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر، ساماندهی شود.

انسیه ابوبصیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وجود سکونت‌گاه‌های غیررسمی در زنجان، اظهار کرد: لازم است بدانیم در برخی محلات مانند کوی وحدت، کوی فلسطین و کوی فاطمیه، اقشار کم‌درآمد زنجان سکونت دارند و از شرایط و خدمات شهری حداقلی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه برخی از سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شرایط بسیار سخت‌تری قرار دارد، ادامه داد: بعد از سفر ریاست‌جمهوری، بودجه ۶٠ میلیاردی از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای اسکان دادن در طرح‌های ملی مسکن مهر در شهر زنجان اختصاص یافت.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: مسئولان ذی‌ربط باید بر اساس اولویت‌های محرز، اقدامات لازم را جهت ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی انجام دهند، در این بین اهالی ساکن در حریم راه آهن که بیش سه دهه درگیر معضلات و مشکلات حاشیه‌نشینی هستند، شرایط شاخص‌تری دارند و باید در اولویت قرار گیرند.

وی ادامه داد: دیوار و سقف حدود ۷۳ خانوار به دلیل قرار گرفتن در حریم و لرزش‌های حاصل از خطوط راه‌آهن ترک خورده و اهالی را وادار به ترک منازل کرده است.

ابوبصیر با تاکید بر اینکه تاکنون شرایط سخت اهالی کوی وحدت به صورت مکتوب و شفاهی به مسئولان در ادوار گذشته ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات داشته باشند.

وی اظهار کرد: قسمتی از بودجه کلان ستاد اجرایی فرمان امام، جهت اسکان دادن ٧٣ خانواده‌ای که به دلیل نزدیکی به خط راه‌آهن منازل خود را ترک کرده‌اند، در مسکن ملی مهر اختصاص داده شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به سیاست‌های اصلاح شده مسئولان ذی‌ربط به ویژه استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی در پاک کردن و تبدیل نام سکونت‌گاه‌های غیررسمی به رسمی اشاره کرد و اضافه کرد: نزدیک به نیم‌سده از این مشکل و آسیب جدی در حوزه شهری می‌گذرد و اهالی سکونت‌گاه‌های غیررسمی از حداقل‌ترین خدمات شهری برخوردار نیستند.

کد خبر 562686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.