دیجیتال‌سازی و مبارزه با تغییرات اقلیمی؛ رویکرد شهردار آلمانی

اکارد روتمایر، شهردار زوئست آلمان، مبارزه با تغییرات اقلیمی همراه با بیشترین بهره‌مندی از دیجیتال را بهترین رویکرد برای مدیریت شهر می‌داند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکارد روتمایر به مدت ۲۵ سال در سمت‌های مختلف به شهر زوئست خدمت کرده و توانسته است نام خود را به عنوان اولین دستیار خزانه‌دار شهر از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ به ثبت برساند. وی در سال ۱۹۹۹ شهردار زوئست شد و تا به امروز، فعالیت خود را در این زمینه حفظ کرده چرا که توانسته است تغییرات مثبت زیادی در شهر به وجود آورد. روتمایر علاوه بر تمرکز بر بهبود کیفیت زندگی مردم زوئست، رفاه نسل‌های آینده را نیز به دقت مورد توجه قرار داده و همواره تلاش کرده است طرح‌های مورد نظر خود را به‌گونه‌ای پیاده کند تا بیشترین پیامد را برای مردم امروز و فردا به ارمغان آورد.

دیجیتال‌سازی و مبارزه با تغییرات اقلیمی؛ رویکرد شهردار آلمانی

شواهد حاکی است که زوئست در دوران قرون وسطی، یکی از مهم‌ترین شهرهای آلمان به‌شمار می‌رفت چرا که مرکز برقراری روابط تجاری قدرت‌های بزرگ اروپا بود. در آن زمان، مساحت زوئست به اندازه کلن، چهارمین شهر بزرگ آلمان بود اما به تدریج، بخش‌هایی از آن به سایر شهرها پیوست با این حال، قسمت اعظم شهر، به ویژه دژها همچنان در قلمروی زوئست باقی مانده است.

امروزه زوئست یکی از زیباترین شهرهای قدیمی آلمان محسوب می‌شود که فعالیت تجاری در آن به خوبی انجام می‌شود، ضمن این‌که صنعت خوراک نیز از رونق بالایی برخوردار است. وجود صنایع مختلف در زوئست، با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت، این شهر را از نظر تجارت در موقعیت مناسبی قرار داده و به جذب سرمایه‌گذاران خارجی به آن نیز منجر شده است.

آکارد روتمایر مدعی شده است که در هنگام آغاز فعالیت خود به عنوان شهردار زوئست، نبود بودجه کافی محدودیت‌های زیادی را پیش روی او برای مدیریت شهری قرار می‌داد و به همین دلیل، روتمایر چاره‌ای جز تمرکز بر بهبود وضعیت مالی شهر و به طور همزمان، سرمایه‌گذاری در توسعه شهری نداشت. به عبارت دیگر، توسعه زیرساخت‌ها، مدارس، مراکز مراقبت سلامت و همچنین مراکز فرهنگی و تفریحی در رأس اهداف وی قرار داشت که البته کمک‌های مالی دولت آلمان و اتحادیه اروپا، دستیابی به آن‌ها را محقق کرد.

دیجیتال‌سازی و مبارزه با تغییرات اقلیمی؛ رویکرد شهردار آلمانی

روتمایر در حال حاضر، پرداختن به مسائل تغییرات اقلیمی و دیجیتالی‌سازی را در اولویت اهداف خود می‌داند و در نظر دارد، اثرات جزایر گرمایی را در شهر هوشمند آینده خود به صفر برساند. علاوه بر این، وی در نظر دارد نشاط را بیش از گذشته برای حومه‌های زوئست به ارمغان آورد و زمینه را برای رونق هر چه بیشتر آن‌ها فراهم آورد. روتمایر بر این باور است که بهره‌مندی از دیجیتال در زیرساخت‌های شهری و حومه‌ها می‌تواند به بهترین شکل ممکن در افزایش نشاط و رونق آن‌ها نقش مهمی ایفا کند و در نهایت به افزایش رفاه ساکنان منجر شود.

از آن‌جا که زوئست، شهری تاریخی و به جا مانده از دوران قرون وسطی به‌شمار می‌رود، بنابراین دیجیتال‌سازی آن به راحتی امکان‌پذیر نیست و تلاش و خلاقیت زیاد مدیران شهری را می‌طلبد. در واقع، آکارد روتمایر باید بکوشد همزمان با حفظ چشم‌اندازهای تاریخی و گنجینه‌های قدیمی شهر، فرآیند مدرن‌سازی را نیز در آن پیاده کند. در این راستا، اکارد روتمایر به جمع اعضای طرح شهرهای هوشمند آلمان پیوسته است تا از تجربه سایر مدیران در پیاده‌سازی پروژه‌های دیجیتالی بیشترین بهره را ببرد. شهردار زوئست مدعی شده است که یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی وی برای دیجیتال‌سازی شهر، طراحی دقیق خدمات برای افزایش قابلیت دسترسی همگان بوده است، ضمن این‌که حفظ و امنیت داده‌ها نیز از در اولویت پیاده‌سازی اقدامات مربوطه است. علاوه بر این، آموزش کارکنان بخش‌های مربوطه برای استفاده درست از تجهیزات دیجیتالی بسیار حائز اهمیت است، ضمن این‌که روتمایر در نظر دارد دسترسی شهروندان را به خدمات دیجیتالی زوئست تا حد زیادی افزایش دهد.

دیجیتال‌سازی و مبارزه با تغییرات اقلیمی؛ رویکرد شهردار آلمانی

روتمایر استدلال می‌کند که مبارزه با تغییرات اقلیمی تنها محدود به کلانشهرها نیست بلکه مدیران شهرهای کوچک و حتی روستاها نیز باید برای به حداقل رساندن اثرات این بحران بر مناطق بکوشند. در واقع، امروزه تمام نقاط دنیا تحت تأثیر پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی قرار گرفته‌اند و در نتیجه، مدیران باید اقداماتی کارآمد برای به حداقل رساندن اثرات آن بر شهرها و مردم در پیش گیرند.

در این راستا، روتمایر در نظر دارد اقداماتی کارآمد در زوئست پیاده کند و با بهره‌مندی از منابع مالی، برای اجرای هر چه بیشتر پروژه‌های اقلیمی بکوشد تا در نهایت، اثرات این بحران را بر مردم و مناطق شهری به صفر برساند. البته شهردار زوئست تاریخ دقیقی را برای رسیدن به هدف صفر خود مشخص نکرده، با این حال مدعی شده است که خودکار آمدی انرژی سازه‌های کنونی، بهبود پویایی شهر و تولید انرژی تجدیدپذیر از مهم‌ترین اقدامات وی برای رسیدن به هدف صفر اثرات جزایر گرمایی بر زوئست خواهد بود.

دیجیتال‌سازی و مبارزه با تغییرات اقلیمی؛ رویکرد شهردار آلمانی

کد خبر 562676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.