بلاتکلیف گذاشتن بناهای مخروبه تخلف شهری است

شهردار بویین‌ومیاندشت با بیان اینکه بلاتکلیف گذاشتن بناهای مخروبه، تخلف شهری است گفت: اگر زمین رها شده یا ساختمان مخروبه در محل زندگی شهروندان بویین‌ومیاندشت، محلی برای دپوی زباله یا تخلیه نخاله‌های ساختمانی شده است، این موضوع را با ارائه استشهادیه محلی به شهرداری اطلاع دهند.

سیداحمد عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری، می‌تواند اراضی فاقد سازه و خالی از هر گونه مستحدثات، بناهای مخروبه با وضع محل که موجب آلودگی یا مخدوش کردن سیما و منظر محل باشد را پس از طی مراحل قانونی، به هر ترتیب که صلاح بداند، تعیین تکلیف کند و حالت فعلی آن را تغییر دهد.

وی افزود: در این گونه موارد، شهرداری ابتدا اطراف زمینِ رها شده یا ساختمان نیمه‌تمام را دیوارکشی یا نرده‌کشی می‌کند و در این مدت به مالک مهلت می‌دهد تا وضعیت زمین یا بنا را اصلاح کند.

شهردار بویین‌ومیاندشت خاطرنشان کرد: در صورت اهمال یا بی‌توجهی مالک، طبق نظر کارشناسی و مصوبه شورای شهر، هر تغییری که لازم باشد در زمین رها شده یا ساختمان مخروبه اعمال و هزینه آن را به علاوه ۱۰ درصد از مالک یا متصدی دریافت می‌شود؛ در این گونه موارد تفاوتی بین املاک موقوفه و غیر موقوفه وجود ندارد.

عبدالهی با بیان اینکه بلاتکلیف گذاشتن بناهای مخروبه تخلف شهری است، تأکید کرد: اگر زمین رها شده یا ساختمان مخروبه در محل زندگی شهروندان بویین‌ومیاندشت، محلی برای دپوی زباله یا تخلیه نخاله‌های ساختمانی شده است، این موضوع را با ارائه استشهادیه محلی به شهرداری اطلاع دهند.

وی افزود: البته در صورت بی‌توجهی شهرداری، امکان پیگیری مسئله از طریق طرح دعوا علیه مالک در محاکم عمومی یا نزد دادستانی محل نیز وجود دارد.

کد خبر 562575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.