قبل از مسافرت و ترک منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با توجه ترک منزل و مسافرت شهروندان درایام نوروز توصیه‌هایی پیرامون اقدامات ایمن قبل از ترک منزل به شهروندان ارائه کرد.

روح‌الله فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قبل از ترک خانه در کنترل آن هرگز عجله و شتاب به خرج ندهید و با خونسردی و آرامش، دقت عمل داشته باشید و ضروری است کلیه شیرهای آب را دقیقاً کنترل کنید، آنها را ببندید و فلکه اصلی آب منزل را نیز حتماً قطع کنید.

وی اضافه کرد: کلیه شیرهای گاز وسایل گازسوز را بسته، حتماً شیر اصلی گاز را به طور کامل ببندید و از آن اطمینان حاصل کنید و کلیدهای اصلی برق را قطع کنید و اگر یخچال و فریزر باید روشن بماند فقط فیوز برق آشپزخانه را روشن نگه دارید و دوشاخه سایر وسایل برقی را از پریز خارج نمائید.

روابط عمومی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تصریح کرد: مواد قابل اشتعال مانند کاغذ باطله، روزنامه، نایلون و غیره را نباید در اطراف و پشت یخچال یا نزدیکی سیم‌های برق قرار داد و باید از بسته بودن تمام در و پنجره‌ها و راه‌های نفوذ به داخل منزل اطمینان پیدا کرد.

وی در توصیه به شهروندان گفت: به هیچ‌وجه نباید افراد سالخورده و کودکان را در خانه تنها گذاشت و همچنین نباید افرادی که به تنهایی قادر به انجام کارهای خود نیستند یا افرادی که دچار بیماری‌های روحی و روانی هستند را در منزل تنها گذاشت و حتی اگر سفر کوتاه مدت است باید از این کار پرهیز کرد یا اینکه حتماً یکی از آشنایان مورد اعتماد را نزد آنان فرستاد.

فدایی با اشاره به اینکه، هنگام خروج از منزل حتماً کلیدها را به یکی از اقوام و یا همسایگان مورد اعتماد بسپارید، گفت: از این افراد بخواهید تا در فرصت‌های مناسب به منزل سرکشی کنند.

وی افزود: هنگامی که تصمیم دارید به مسافرت بروید قبل از حرکت از وضعیت جاده و مسیرها وضعیت جوی اطلاع حاصل نمائید.

روابط عمومی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اظهار کرد: همشهریان تلاش کنند تا منازلشان را به سیستم‌های اعلام و اطفای خودکار حریق تجهیز کنند و در صورت داشتن این تجهیزات از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 562574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.