تندیس‌ها و کتاب‌های جدید در موزه عبرت ایران رونمایی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح و برنامه تطهیر رژیم پهلوی را با جهاد تبیین در همه عرصه‌ها مغلوب کرده و ناکام می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی اسماعیلی روز جمعه در مراسم رونمایی از تندیس، کتاب‌ها و محصولات جدید موزه عبرت، اظهار کرد: تطهیر طاغوتیان طرح اصلی خارج نشین‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی است که با همت همگانی و توجه به جهاد تبیین راه به جایی نخواهند برد.

به گفته وی، موزه عبرت گویای جنایت‌های سخت و هولناک آن رژیم سیاه سابق است و بخشی از آن به شکل ویژه به نمایش همان جنایات‌ها و شکنجه‌ها اختصاص یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به داستان سرایی‌های نادرست و غلط مستند ۵۷ که توسط دشمنان انقلاب در خارج از کشور پخش شد، اظهار کرد: آنها تلاش کردند افزایش قیمت نفت در آن زمان و مقاومت شاه در برابر قدرت‌های دنیا را عامل سقوط او جا بزنند در حالی که طبق یکی از اسناد تاریخی ۲۴ هزار نفر از مردم مبارز در زمان رضاخان مفقودالاثر شده‌اند و خبری هم از آن‌ها در هیچ جایی منتشر نشده است.

اسماعیلی فعالیت‌ها در بخش روشنگری را ناکافی برشمرد و افزود: استفاده از تمام حوزه‌های روایتگری برای تبیین حقایق انقلاب اسلامی در زمان کنونی ضروری است.

متولی فرهنگ و هنر کشورمان صریح کرد: در تلاش هستیم با تولید محتوای متناسب با نسل جدید رسالت خود را به درستی به انجام رسانیم و در این مسیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه فرهنگ کشور برای تبیین حقایق انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آمادگی کامل دارد.

اسماعیلی در ادامه از تندیس‌های مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ، آیت‌الله ربانی شیرازی نماینده مجلس خبرگان، نماینده ولی فقیه در استان‌های کردستان آذربایجان و فارس، مرحوم فخرالدین حجازی نماینده تهران و شهید مرتضی لبافی نژاد پزشک مبارز رونمایی کرد.

همچنین در این مراسم علاوه بر راه اندازی سایت اینترنتی جدید حوزه عبرت، از کتاب‌های تألیف و چاپ شده توسط موزه عبرت با محوریت مخاطب کودک و با موضوع مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی و بازداشتگاه کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک رونمایی شد.

کد خبر 562569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.