تصمیم مهم فرانس فوتبال برای اهدای توپ طلا!

در بسته خبری این هفته ورزش جهان، خبرهای جالبی به چشم می خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت، به شرح زیر است.

* در ادامه تعلیق گسترده ورزش روسیه و بلاروس از صحنه رقابت‌های جهانی و قاره‌ای، فدراسیون بین المللی راگبی، تیم راگبی روسیه را از مسابقات جهانی این رشته محروم کرد. به لطف محرومیت روسیه از این رقابت‌ها، جواز حضور گرجستان در جام جهانی راگبی ۲۰۲۳ تأیید شد.

* رقابت‌ها کشتی آزاد جوانان قهرمانی کشور طی روزهای هجدهم تا بیستم اسفند ماه در سالن ۲۵۰۰ نفری شهدای نهم دی ماه شهر تربت حیدریه استان خراسان رضوی برگزار شد. در پایان این مسابقات تیم‌های خراسان رضوی، البرز و مازندران به ترتیب با ۱۱۱، ۱۰۷ و ۱۰۲ امتیاز به عنوان‌های اول تا سوم رسیدند.

* فرانس فوتبال تصمیم دارد در خصوص جایزه توپ طلا تغییراتی ایجاد کند تا به واقعیت نزدیکی بیشتری داشته باشد. طبق ادعای اکیپ، فرانس فوتبال می‌خواهد مراسم خود را به جای پایان سال میلادی در انتهای فصل برگزار کند و به نوعی عملکرد فصل بازیکنان مورد مقایسه قرار گیرد. اصل مقایسه نیز بر عملکرد انفرادی خواهد بود. به همین دلیل انتظار می‌رود که توپ طلای آینده برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ برگزار شود و مختص سال ۲۰۲۲ نباشد. طبق این قانون عملکرد بازیکنان در جام جهانی در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ ارزیابی خواهد شد.

* رقابت‌های بین المللی تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی در گروه زنان که پنجشنبه نوزدهم اسفندماه با حضور ۱۲۲ بانوی تکواندو کار از کشورهای افغانستان، آذربایجان، هند، ایران، اردن، قزاقستان، لبنان، پاکستان، ترکیه، ازبکستان و تیم پناهندگان در خانه تکواندو آغاز شده بود، با قهرمانی تکواندوکاران ایرانی به پایان رسید. نمایندگان کشورمان در رده بندی نهایی با کسب پنج مدال طلا، سه برنز و ۶۹۷ امتیاز عنوان نخست را کسب کردند.

* در آخرین بازی این فصل مسابقات لیگ برتر فوتسال، دو تیم گیتی پسند اصفهان و چیپس کامل مشهد در سالن پیروزی اصفهان به مصاف هم رفتند و در پایان شاگردان محمد کشاورز در تیم گیتی پسند موفق شدند با نتیجه چهار بر یک حریف خود را شکست داده و با ۶۴ امتیاز موفق شدند جام قهرمانی مسابقات لیگ برتر را بالای سر ببرند.

* نشریه «مارکا» اسپانیا خبر داد که قرار است امباپه در هفته جاری برای امضای قرارداد با رئال مادرید آماده شود. ستاره فرانسوی با انتقال به رئال مادرید پاداشی به ارزش ۸۰ میلیون یورو را کسب خواهد کرد و دستمزد سالیانه این بازیکن ۲۵ میلیون یورو است.

* تمرین پیش فصل مسابقات فرمول یک در بحرین برگزار شد و اتومبیل نیکولاس لطیفی، راننده کانادایی تیم ویلیامز در این تمرینات دچار حریق شد. این اتفاق در پیچ دوازدهم به دلیل اختلال در ترمز عقب ماشین لطیفی روی داد. فصل جدید مسابقات فرمول یک از یکشنبه بیست و نهم اسفند ۱۴۰۰ و از پیست صخیر کشور بحرین آغاز می‌شود.

* سایت رسمی مسابقات لیگ برتر انگلیس، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت مدیره این لیگ صلاحیت رومن آبراموویچ، مالک روسی باشگاه چلسی که از سوی دولت انگلیس تحریم شده را برای مدیریت این باشگاه سلب کرده است. بر این اساس؛ تصمیم هیئت مدیره لیگ برتر انگلیس بر توانایی باشگاه چلسی برای تمرین و انجام بازی‌های خود تأثیری نخواهد داشت.

* با پایان اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در سال جاری، گوش شکسته‌ها زمان تحویل سال نو، کنار خانواده‌های خود خواهند بود. دور جدید تمرینات آزاد و فرنگی کاران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از سوم فروردین‌ماه در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود.

* پس از جدایی توافقی رسول خطیبی از آلومینیوم اراک، سید مهدی رحمتی به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. او سابقه هدایت شهرخودرو را در لیگ برتر دارد. آلومینیوم اراک درحال حاضر با کسب ۲۹ امتیاز از ۲۳ بازی در رده نهم جدول رده بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد.

* مسابقات قایقرانی در بخش اسلالوم قهرمانی آسیا از روز شنبه بیست و نهم اسفند به میزبانی تایلند و در شهر بانکوک آغاز می‌شود و تا روز سه شنبه دوم فروردین ادامه خواهد داشت. کادر فنی تیم ملی قایقرانی اسلالوم کشورمان با سه قایقران عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهد شد.

* مسابقات قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا خرداد سال آینده در تایلند برگزار می‌شود و کنفدراسیون روئینگ آسیا اسماً نیکور و مریم خسروانیان را به عنوان دو داور ایرانی به این رقابت‌ها دعوت کرده است. کنفدراسیون روئینگ آسیا اعلام کرد اسماً نیکور در سه مسابقه و مریم خسروانیان در دو مسابقه سال ۲۰۲۲ قضاوت خواهند کرد.

* به نقل از فدراسیون فوتبال، بر اساس تصمیم اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مقرر شد مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون، روز سه‌شنبه دهم خردادماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود. همچنین ساعت و مکان برگزاری این مجمع پس از بررسی‌های لازم در موعد مقرر به اعضای مجمع اعلام خواهد شد.

* در پایان چهارمین دوره رقابت‌های تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی در گروه مردان، تکواندوکاران ایران موفق به کسب مقام قهرمانی شدند. پسران تکواندوکار ایران با کسب پنج طلا، یک نقره، یک برنز و مجموع ۷۱۲ امتیاز روی سکوی قهرمانی ایستادند.

* مسابقات سوپر لیگ جودو (جام ایثار برای ایران) در روزهای بیست و یک و بیست و دوم اسفند در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد. روز شنبه بیست و دوم اسفند، چهار تیم راه یافته به مرحله پایانی به مصاف هم رفتند و در پایان تیم رعد پدافند ارتش با شکست حریفان خود عنوان قهرمانی را کسب کرد. همچنین تیم مس کرمان نایب قهرمان شد.

* طی نشستی با حضور رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام و عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی ایران و اصحاب رسانه، تفاهم نامه رسمی میزبانی دو رویداد جهانی در سال ٢٠٢٢ به امضا رسید. با امضای این تفاهم‌نامه میزبانی فیتنس چلنج قهرمانی جهان و پرورش اندام جوانان جهان در سال ٢٠٢٢ به ایران اعطا شد.

* در پایان مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا به میزبانی قزاقستان، دختران ایران تاریخ‌ساز شدند و برای نخستین بار هم مدال مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کردند و هم به مسابقات قهرمانی جهان راه یافتند.

* تیم مقاومت شهداب یزد با دو برد متوالی برابر پیکان تهران به نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر والیبال مردان دست یافت.

* زیاد ایهاب، دروازه بان جوانان باشگاه الاهلی مصر به دلیل سقوط از بالکن و شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است. به گفته خالد بی‌بو، مدیر تیم جوانان الاهلی، این باشگاه یکی از درخشان‌ترین استعدادهای جوان خود را از دست داده است.

* تورنمنت فوتبال آسیای مرکزی (کافا) با حضور تیم‌های ایران، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شد که ایران با سه پیروزی و کسب ۹ امتیاز قهرمان شد. در پایان این مسابقات نگین زندی جایزه برترین گلزن را کسب کرد، او در سه بازی پنج گل به ثمر رساند. رکسانا معصومی هم جایزه ارزشمندترین بازیکن تورنمنت را به دست آورد.

* تیم فوتسال بایترک قزاقستان برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های لیگ این کشور، رحمان سارانی بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان را به خدمت گرفت.

* داتو ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به دبیران کل فدراسیون‌های حاضر در مسابقات اعلام کرد مراسم قرعه کشی رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲ روز پنجشنبه بیست و پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۵ به وقت محلی در کوالالامپور مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار خواهد شد.

* در یک حرکت زیبا، حسن رحیمی، مسعود اسماعیل پور و کمیل قاسمی، سه چهره نامدار ایرانی کشتی جهان، با حضور در خانه کشتی شهر جویبار برخی نکات فنی را به علاقه‌مندان به کشتی آموزش دادند.

* باشگاه فوتبال بارسلونا اعلام کرد، طی قراردادی با شرکت اسپاتیفای حامی مالی جدید این باشگاه نام ورزشگاه بارسلونا به اسپاتیفای نیوکمپ تغییر می‌کند.

* امیرسرخوش در دیدار نهایی مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا موفق شد با نتیجه پنج بر صفر ایشپریت سینگ چادا از هندوستان را شکست دهد. سرخوش هفته گذشته نیز موفق شد به عنوان نایب قهرمانی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان دست پیدا کند.

* وسلین وویوویچ مربی سرشناس دنیای هندبال با عقد قراردادی رسماً هدایت تیم ملی هندبال ایران را بر عهده گرفت. این مربی اهل مونته‌نگرو متولد ۱۹۶۱ میلادی است و سوابق درخشانی در عرصه مربیگری باشگاهی و ملی و همچنین دوران بازیگری در کارنامه او دیده می‌شود و آخرین تجربه مربیگری او به سال ۲۰۲۱ در باشگاه مطرح واردار مقدونیه باز می‌گردد.

* دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در دربی ۹۸، روز پنجشنبه، بیست و ششم اسفند ماه ساعت ۱۷:۳۰ با حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برگزار شد، در آخرین شهرآورد قرن، دیدار تیم‌های اول و دوم لیگ برتر فوتبال ایران، با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

کد خبر 562514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.