کاشت گیاهان زینتی در مناطق پنج‌گانه اراک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک، برنامه‌های این سازمان برای استقبال از نوروز و بهار ۱۴۰۱ را تشریح کرد و گفت: کاشت گیاهان زینتی جهت زیباسازی و طراوت بخشیدن به محیط شهری در مناطق پنج‌گانه و سطح کلیه بوستان‌ها، معابر، بلوارها و میادین شهر برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ در حال انجام است.

احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آماده‌سازی شهر اراک در راستای استقبال از نوروز و بهار ۱۴۰۱ از برنامه‌های اصلی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک است و این مجموعه تمام تلاش خود را کار بسته است تا فضایی دلنشین و زیبا را برای مردم در این ایام به ارمغان آورد.

وی افزود: آماده‌سازی پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر با انجام اقداماتی از قبیل نظافت کلیه بوستان‌ها و فضای سبز، کاشت نهال، نظافت و ضد عفونی تجهیزات ورزشی و وسایل بازی کودکان در کلیه پارک‌ها، بهبود سیستم روشنایی پارک‌ها، بهبود مبلمان پارکی و رنگ‌آمیزی آن‌ها، کاشت گیاهان زینتی جهت زیباسازی و طراوت بخشیدن به محیط شهری در مناطق پنج‌گانه از جمله کاشت گل‌های بنفشه، شب‌بو، میمون، اطلسی، گل مغربی، مینا آفریقایی در سطح کلیه بوستان‌ها، معابر، بلوارها و میادین سطح شهر برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ در حال انجام است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در زمینه طراحی المان‌های نوروزی، تصریح کرد: طی جلسات متعددی که با هنرمندان و صاحب‌نظران برگزار شد، المان‌هایی متناسب با آئین و فرهنگ مردم کلان‌شهر اراک و بر مبنای نیاز جامعه انتخاب و طراحی شد؛ به‌طوری که بیش از ۶۰ المان نوروزی جدید در مناطق پنج‌گانه در راستای استقبال از نوروز و بهار ۱۴۰۱ نصب می‌شود.

وی از نصب و جانمایی نیمکت‌های جدید در خیابان‌های شهید رجایی، شهید بهشتی، میدان شهدا، خیابان محسنی، خیابان مخابرات و پیاده‌راه امیرکبیر توسط سازمان جهت رفاه حال شهروندان در این ایام خبر داد و اظهار کرد: رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و پارکی در طول سال توسط سازمان در حال انجام است؛ همچنین رنگ‌آمیزی نرده‌های فلزی و هندریلها، دیوارهای آلوده، ترانس‌های برق و مخابرات، نیمکت‌ها و سطل‌های زباله، پایه چراغ‌های برق و تابلوهای ترافیکی، پایه استندها و بیلبوردها، سرپناه اتوبوس‌های شهری و فلاورباکس‌ها از دیگر اقدامات شهرداری به شمار می‌رود.

حسنی ادامه داد: نقاشی دیواری‌های تماشایی نیز توسط هنرمندان سازمان در مناطق مختلف شهری متناسب با این ایام در حال انجام است.

وی با اشاره به نورپردازی‌های شهری، گفت: نورپردازی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان در ایام نوروز ۱۴۰۱ است که در این زمینه، می‌توان به نورپردازی تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب، نورپردازی بلوار قدس، نورپردازی المان‌های شهری و نورپردازی درختان میدان شهدا اشاره کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک، درخصوص آذین‌بندی شهر خاطرنشان کرد: آذین‌بندی در مناطق پنج‌گانه، این شهر با نمایی خاص انجام می‌گیرد تا شاهد شهری زیبا و تماشایی در نوروز ۱۴۰۱ باشیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس در گالری موزه خیابان شهید رجایی، بهسازی و مرمت المان‌های موجود در سطح شهر، نصب و جانمایی المان‌های نوروزی سال گذشته و نصب المان‌های موقت نوروزی و نیمکت در مسیر نوروزگاه واقع در منطقه گردشگری دره گردو، رنگ‌آمیزی و پالایش دیوارهای آلوده، بهسازی مسیر نورپردازی پیاده‌راه امیرکبیر و لایروبی، نظافت و آبگیری مجدد آب‌نماهای سطح شهر از دیگر اقدامات سازمان جهت زیباسازی و طراوت بخشیدن به محیط شهری در ایام نوروز و بهار ۱۴۰۱ است و فعالیت‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری جهت استقبال از نوروز و بهار ۱۴۰۱ در تمام نقاط شهر اراک با جدیت در حال انجام است.

کد خبر 562499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.