کشف ۳۹ لاک‌پشت برکه‌ای با دستگیری یک متخلف

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در ادامه کنترل و پایش مراکز عرضه ماهی قرمز و فروش ماهیان زینتی، ۳۹ عدد لاک پشت برکه‌ای خزری از یک متخلف کشف و ضبط شد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا عابدی‌مقدم اظهار کرد: کنترل و پایش مراکز عرضه ماهی قرمز و واحدهای فروش آکواریوم و ماهیان زینتی در روزهای پایانی سال به طور منظم و مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه خرید و فروش جانوران وحشی به ویژه سمندر لرستانی، لاک پشت و مارآبی در مراکز عرضه ماهی قرمز، افزود: در جریان گشت و کنترل سطح شهر قم، ۳۹ عدد لاک‌پشت برکه‌ای خزری از یک متخلف کشف و ضبط شد و به این تخلف در مجامع قضائی رسیدگی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم از برخورد با متخلفان زیست محیطی در ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون تردید آسیب رساندن به طبیعت و جانوران، هیچ قرابتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی و آئین نوروز ایرانیان ندارد و در ایام تعطیلات نوروزی، باید حواسمان بیشتر به طبیعت باشد.

عابدی‌مقدم بر ضرورت توجه به بایدها و نبایدهای گردشگری طبیعی در ایام نوروز از جمله آسیب نرساندن به گیاهان و جانوران و رها نکردن زباله در طبیعت تأکید کرد و گفت: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود از تخلفات زیست محیطی در ایام نوروز را با شماره تلفن‌های ۳۲۶۰۲۹۸۱ و ۱۵۴۰ در جریان بگذارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 562487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.