از دستگیری جاعل مناصب دولتی تا آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد

دستگیری جاعل مناصب دولتی، گذشت از همسر خطاکار، سقوط زن جوان به چاه آسانسور ساختمان، کشف یک هزار و ۴۲۶ مواد محترقه غیرمجاز در فارسان، آتش‌سوزی در یک شرکت خودروسازی، آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس اطلاعیه اداره کل اطلاعات خوزستان یک جاعل مناصب دولتی و نمایندگان مجلس از سوی این نهاد دستگیر شد. در این اطلاعیه ذکر شده است: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات خوزستان جاعل مناصب دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوی اداره کل اطلاعات خوزستان دستگیر شد.

متهم با جعل عناوین مناصب دولتی و حاکمیتی و با سوء‌استفاده کردن از جایگاه حقوقی آنها و برقراری ارتباط ناسالم با پیمانکاران اقدام به تهدید، کلاهبرداری و اخاذی مبالغ بسیاری از آنها کرده است. با اقدامات صورت گرفته متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر و از تداوم فعالیت مجرمانه او ممانعت به‌عمل آمد.

اداره کل اطلاعات خوزستان ضمن تشکر از مردم استان خوزستان اعلام می‌کند در صورت مشاهده هرگونه جعل عنوان مناصب دولتی و سو استفاده از جایگاه مدیران و مسئولین کشوری و استانی، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۱۳ به ستاد خبری وزارت اطلاعات اطلاع‌رسانی کنند.

گذشت از همسر خطاکار

اواخر آذرماه امسال بود که مرد ۵۶ ساله‌ای به اداره پلیس تهران رفت و از ناپدید شدن ناگهانی همسر جوانش و نوزاد سه‌ماهه‌اش خبر داد. وی در توضیح ماجرا گفت: سه ماه قبل همسرم زایمان کرد و دخترم به دنیا آمد در این مدت همسرم در خانه از نوزادمان نگهداری می‌کرد و من به محل کارم می‌رفتم. دو روز قبل مثل همیشه صبح از خانه بیرون آمدم و به محل کارم رفتم. از محل کارم هم چندین بار تلفنی با همسرم حرف زدم، اما شب که به خانه برگشتم از همسرم و فرزندم خبری نبود.

وی افزود: ابتدا فکر کردم همسرم به خانه بستگان رفته‌است اما وقتی از او خبری نشد نگران شدم و به دنبال آن‌ها گشتم. من در این دو روز به بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی سر زدم اما ردی از آن‌ها پیدا نکردم. الان نگران هستم که برای آن‌ها اتفاقی افتاده باشد و درخواست کمک دارم.

با طرح این شکایت تیمی از مأموران پلیس تهران برای پیدا کردن زن جوان و نوزاد سه‌ماهه‌اش وارد عمل شدند. در حالی که یک هفته از ماجرای گم‌شدن گذشته‌بود به مأموران پلیس خبر رسید زن جوانی در یکی از شهرهای شمالی کشور به اداره پلیس رفته و اعلام کرده نوزاد سه‌ماهه‌اش فوت کرده‌است. زن جوان همچنین گفته بود در تهران زندگی می‌کند و نوزاد او نیز در تهران فوت کرده‌است، اما با جسد دختر سه‌ماهه خود به شمال آمده و یک هفته با جسد او زندگی کرده‌است.

بررسی مأموران پلیس نشان داد زنی که در شمال ایران به اداره پلیس مراجعه کرده همان زن گمشده‌ای است که شوهر او یک هفته قبل گم‌شدن او و نوزاد سه‌ماهه‌اش را به پلیس خبر داده‌بود. از سوی دیگر شاکی وقتی فهمید نوزاد او فوت کرده‌است از همسرش به اتهام قتل شکایت کرد و بدین ترتیب مأموران پلیس راهی شمال شدند و زن جوان را به تهران منتقل کردند.

متهم وقتی در دادسرای امور جنایی تهران به اتهام قتل نوزاد خود پیش روی قاضی محمد تقی شعبانی بازپرس ویژه قتل قرار گرفت با انکار جرم خود ادعا کرد نوزاد در حمام از دستش سر خورده و داخل تشت آب افتاده و خفه شده است. وی اظهار کرد: دو سال قبل با شوهرم آشنا شدم و بعد با یکدیگر ازدواج کردیم تا اینکه یکسال قبل باردار شدم و سه ماه قبل هم دخترم به دنیا آمد. من نوزادم را دوست داشتم و در این سه‌ماهه به تنهایی از او مراقبت کردم، چون که از خانواده دور بودم اما چند روز قبل اتفاق تلخی رخ داد و نوزادم در حمام خفه شد.

آن روز دخترم را به حمام بردم و در حال شستن او بودم که ناگهان تعادلم را از دست دادم و نوزاد از دستم سر خورد و داخل تشت آب افتاد. شوک بزرگی به من وارد شد به طوری که لحظاتی گیج و مبهوت بودم و فقط به نوزادم نگاه می‌کردم تا اینکه متوجه شدم او نفس نمی‌کشد و فوت کرده‌است. دقایقی برای نوزادم گریه کردم و در حالی که حالم به شدت بد بود به او لباس پوشاندم و تصمیم گرفتم همراه دخترم مدتی در مکانی تنها زندگی کنم به همین دلیل ساکم را بستم و با جسد نوزادم به ترمینال شرق رفتم و خودروی دربستی کرایه کردم و به یکی از شهرهای شمالی ایران رفتم.

یک هفته در هتل با جسد دخترم زندگی کردم و در این مدت بارها تصمیم گرفتم به زندگی‌ام پایان دهم اما نتوانستم. می‌خواستم خودم را در دریا غرق کنم و چند باری هم به داخل دریا رفتم، اما دوباره پشیمان شدم و به هتل برگشتم تا اینکه در نهایت تصمیم گرفتم به اداره پلیس بروم و واقعیت را بگویم. من وابستگی عاطفی زیادی به نوزادم داشتم و الان هم از این حادثه هنوز در شوک هستم و نمی‌دانم چطور این اتفاق افتاد.

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه متهم راهی زندان شد تا اینکه یک‌روز قبل شوهر وی به دادسرای امور جنایی تهران آمد و اعلام کرد همسرش را بخشیده است. با اعلام بخشش تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

سقوط زن جوان به چاه آسانسور ساختمان

شهرام مؤمنی رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت اظهار کرد: حادثه سقوط زن جوان به چاه آسانسور به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد و سریعاً دو خودروی نجات به همراه پنج آتش‌نشان و دو تن از افسران ارشد به محل حادثه واقع در خیابان حافظ اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه بانوی ۳۳ ساله از طبقه دوم آپارتمان به چاه آسانسور سقوط کرد که دچار آسیب از ناحیه سر و صورت، دست و پا شد و سریعاً تیم نجات پس از انجام عملیات پیش بیمارستانی تیم اورژانس، نسبت به انتقال مصدوم به مکان امن اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت ادامه داد: در این حادثه فرد مصدوم به همراه خانواده در حال بازدید از پیشرفت ساختمان و واحد مسکونی در حال احداث بودند که متأسفانه در چاه آسانسور سقوط کرد.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی رشت به سازندگان آپارتمان‌ها به شدت توصیه می‌کند نسبت به ایمن‌سازی چنین مکان‌های پر خطر پیش از بروز حوادث اقدام کنند.

کشف ۱۴۲۶ عدد ماده محترقه غیرمجاز در فارسان

غلامعلی شکری فرمانده انتظامی شهرستان فارسان اظهار کرد: درپی کسب اخباری مبنی بر خرید و فروش مواد محترقه توسط افرادی در دو واحد صنفی در شهر پردنجان و فارسان، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل‌های موردنظر را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی این واحدهای صنفی را بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فارسان ادامه داد: در بازرسی از این واحدهای صنفی یک هزار و ۴۲۶ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف و متصدیان هر دو واحد صنفی دستگیر شدند.

وی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان برای پیشگیری از حوادث تلخ، نظارت بر رفتار فرزندان خود را جدی بگیرند و در صورت داشتن هرگونه اطلاعاتی در خصوص اقدامات ضدامنیت عمومی، مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ در میان بگذارند.

آتش‌سوزی در یک شرکت خودروسازی

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۱۱:۵۰ ظهر امروز آتش‌سوزی در یک تعمیرگاه خودرویی در مسیر شرق به غرب جاده مخصوص، بعد از جاده کوهک به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: محل آتش‌سوزی یک تعمیرگاه بزرگ متعلق به یکی از شرکت‌های خودروسازی بود که در آن تعدادی اتوبوس (بیشتر اسقاطی) نگهداری می‌شد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: در زمان بُرش‌کاری روی بدنه چند اتوبوس، احتمالاً به دلیل بی‌احتیاطی کارگران، آتش‌سوزی روی داده و آتش به خاطر وزش باد، به چند خودروی دیگر نیز سرایت کرده بود.

وی تصریح کرد: در زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، عوامل آتش‌نشانی همان تعمیرگاه صنعتی نیز در محل حضور داشتند و مشغول عملیات بودند که آتش‌نشانان تهرانی نیز کار خود را آغاز کرده و مشغول عملیات شدند.

ملکی خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ دستگاه خودرو در این حادثه دچار آتش‌سوزی شد که اکثر آن‌ها اسقاطی بودند. این حادثه مصدوم و تلفات جانی برجای نگذاشت و نیروها دقایقی قبل پس از ایمن‌سازی، محل حادثه را تحویل مسئولان دادند.

آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد

دو سارق قوی هیکل که با وحشت‌آفرینی در پارکینگ یک منزل مسکونی، دختر جوانی را به قصد زورگیری از خانواده او ربودند، با دستورات ویژه قضائی و تلاش مأموران عملیات ویژه پلیس مشهد به دام افتادند. ساعت ۲۳ شب نوزدهم بهمن دختر ۲۰ ساله‌ای سوار بر یک دستگاه خودروی خارجی، مقابل منزل پدر خود در خیابان کلاهدوز مشهد توقف کرد و کلید ریموت در پارکینگ را فشرد.

به محض اینکه در برقی پارکینگ بالا رفت، دختر جوان هم خودرو را درون پارکینگ برد اما ناگهان دو جوان قوی هیکل خود را از زیر کرکره برقی به داخل پارکینگ انداختند و در حالی که چاقوی وحشتناکی را در دست داشتند به سمت راننده جوان حمله‌ور شدند. دختر ۲۰ ساله که با دیدن چهره ترسناک و خشم آلود مهاجمان ناشناس ترسیده بود، ناخودآگاه قفل مرکزی را زد و خود را درون خودرو حبس کرد.

او با چشمانی وحشت زده به مهاجمان مسلح می‌نگریست و فریاد می‌کشید اما صدای او فقط در فضای اتاق خودرو می‌پیچید در این لحظه یکی از مهاجمان با چاقو به شیشه خودرو کوبید و آن را فرو ریخت. دزدان خطرناک با تهدید دختر جوان، او را از پشت فرمان پایین کشیدند و به سمت طبقه سوم آپارتمان بردند. وقتی زنگ منزل واحد آپارتمانی به صدا درآمد، پدر دختر جوان با تصور اینکه دخترش پشت در است، قفل در منزل را گشود اما ناگهان مهاجمان مسلح دختر جوان را به داخل منزل پرت کردند و به تهدید اعضای خانواده پرداختند.

پدر و مادر دختر مذکور که از شدت ترس، هیچ حرکتی نمی‌توانستند انجام دهند، حیرت زده به چهره خشمگین و چشمان وحشتناک آنها می‌نگریستند که در یک لحظه یکی از مهاجمان فریاد کشید «اگر کلید گاوصندوق را ندهی، دست دخترت را قطع می‌کنیم». پدر با شنیدن این جمله به تکاپو افتاد و با کلماتی بریده بریده گفت: گاو صندوق در منزل نیست.

مهاجمان مسلح مرد لوستر فروش را همچنان تهدید می‌کردند تا اینکه یکی از آنها بالاخره از داخل اتاق خواب زنجیر طلا و ساعت را پیدا کرد و از ترس اینکه همسایگان متوجه ماجرا شوند، پا به فرار گذاشتند. درپی گزارش این حادثه تکان‌دهنده به پلیس ۱۱۰، بلافاصله سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری این ماجرا صادر کرد و بدین ترتیب گروه ورزیده‌ای از نیروهای عملیات ویژه مشهد با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ جواد بیگی (رئیس عملیات ویژه) تحقیقات گسترده‌ای را در این‌باره آغاز کردند.

آنها در اولین مرحله از بررسی‌های پلیسی به بازبینی دوربین‌های مداربسته پرداختند و سپس تحقیقات میدانی را به سوی همسایگان مرد لوسترفروش کشاندند چرا که احتمال می‌رفت فردی درباره ثروت یا گاوصندوق موجود در منزل شاکی، اطلاعاتی را به مهاجمان مسلح داده باشد. از سوی دیگر اهمیت و حساسیت این حادثه وحشت بار، موجب شد تا قاضی «جواد آسیان یزد» (قاضی شعبه ۲۱۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) رسیدگی قضائی به این پرونده را به عهده بگیرد.

به همین دلیل بررسی‌های پلیس با راهنمایی‌های ارزنده مقام قضائی به سوی جوانی به نام «هانی» کشید که شاگرد یک لوسترفروشی در خیابان سناباد بود. با انجام یک سری فعالیت‌های غیرمحسوس اطلاعاتی، مشخص شد که دو جوان زورگیر با شاگرد لوسترفروشی ارتباط دارند. طولی نکشید که تصاویری از دو جوان قوی هیکل زورگیر به دست آمد و مخفیگاه آنان لو رفت.

نیروهای عملیات ویژه پس از هماهنگی‌های قضائی وارد یک قهوه فروشی در خیابان گاز مشهد شدند و جوان ۲۵ ساله‌ای به نام «امیرحسین» را دستگیر کردند. با انتقال این متهم به مقر انتظامی، بازجویی‌های تخصصی از وی توسط ستوان خانی (افسر پرونده) ادامه یافت و او در نهایت با اعتراف به زورگیری خشن، همدست ۳۵ ساله خود را نیز به پلیس معرفی کرد.

مأموران انتظامی در ادامه این عملیات، عازم بلوار مصلا شدند و «قادر» زورگیر دیگر این پرونده هولناک را به دام انداختند. در بازرسی از مخفیگاه زورگیران آدم‌ربا در حالی چندین قبضه سلاح سرد و یک قبضه سلاح جنگی معروف به «شاه‌کش» کشف شد که با دستورات قاضی «آسیان یزد» نیروهای عملیاتی موفق شدند «هانی» (شاگرد لوسترفروشی) را نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

ادامه تحقیقات پلیس بیانگر آن بود که طبق فرضیه نیروهای انتظامی شاگرد لوسترفروشی، ماجرای پول و طلاهای مرد لوسترفروش را برای دو جوان زورگیر بازگو کرده و ساعات رفت و آمد وی را هم در اختیار دزدان مسلح گذاشته بود. در این عملیات که با تقدیر فرمانده انتظامی مشهد همراه بود، همه عوامل مرتبط با این ماجرای وحشتناک دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند.

زورگیران مسلح امروز در حضور قاضی شعبه ۲۱۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد زوایای پنهان و دیگر ابعاد وحشت‌آفرینی در پارکینگ و همچنین چگونگی ربودن دختر جوان برای اخاذی و زورگیری از خانواده وی را تشریح می‌کنند.

کد خبر 562416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.