الگوهای مدیریتی‌ من ساکت و آذری هستند/ در اصفهان مرا نخواستند!

امیر عطابخش می‌گوید پیکان با کمترین بودجه اگر در لیگ‌برتر فوتبال در یازدهم نیز قرار بگیرد عملکرد قابل قبولی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر عطابخش، مدیرعامل فعلی "پیکان" که در حال حاضر به‌عنوان سرپرست در این باشگاه تهرانی فعالیت می‌کند، در مدت زمان حضورش اتفاقات خوبی را برای خودروسازان رقم زده است. عطابخش، یک مدیر جوان اصفهانی با توانمندی‌های بالا است که پس از حضور در باشگاه‌های گل‌گهر سیرجان، مس سونگون و ذوب‌آهن، تجربه‌ای جدید را در پیکان پشت سر می‌گذارد.

چند ماه پس از حضور وی در جمع خودروسازان، با این مدیر موفق اصفهانی صحبت کردیم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

عطابخش در خصوص حضورش به‌عنوان مدیرعامل در باشگاه پیکان می‌گوید: دو سال در هیئت‌مدیره گل‌گهر فعالیت داشتم، به‌عنوان مشاور در مس سونگون بودم و کمتر از دو ماه در اواخر لیگ بیستم، مدیریت اجرایی ذوب‌آهن را بر عهده داشتم پس از جدایی از این باشگاه، به‌عنوان مشاور در مس سونگون به فعالیت ادامه دادم و بعداً بحث حضور در پیکان مطرح شد و سرانجام زمانی که شرایط را مناسب دیدم مدیریت این باشگاه را قبول کردم.

وی با تاکید بر وجود تفاوت زیاد میان مدیریت یک تیم با مدیریت کل مجموعه باشگاهی، افزود: در محیط‌های کوچک‌تری تجربه مدیریت را داشتم و در رشته‌های بسکتبال، والیبال، فوتسال و فوتبال مدیر تیم‌ها بودم، ولی با مدیریت باشگاه یک تفاوت عمده دارد؛ ۷۰ درصد توجه مدیر تیم، به تیم و ۳۰ درصد نگاهش به مدیرانش است؛ اما مدیر باشگاه کاملاً شرایط متفاوتی دارد و باید بیشتر تمرکزش را بر روی وظایفی که بر دوش او قرار دارد و ارتباطات گسترده از جمله مهیا کردن بودجه و سیاست‌گذاری‌ها بگذارد.

بودجه پیکان از تمامی تیم‌های لیگ‌برتر فوتبال کمتر است

مدیرعامل باشگاه خودرو سازان در پاسخ به این سوال که "امکانات پیکان مناسب است یا خیر؟ " تصریح کرد: زیرساخت پیکان، سالن‌های تمرینی و زمین‌هایش بسیار خوب هستند؛ پیکان در لیگ‌برتر فوتبال این فصل بین سایر تیم‌ها، کمترین بودجه را در اختیار دارد. حتی فجرسپاسی نیز یک‌سوم بیشتر از پیکان برای بستن تیم هزینه کرده است. روی این حساب، قرار گرفتن در رتبه نهم تا یازدهم نیز برایمان قابل‌قبول است، البته هم‌اکنون جایگاه ششم را در اختیار داریم. سعی می‌کنیم در سال آینده برای بودجه‌بندی شرایط بهتری را در پیکان رقم بزنیم.

عطابخش با اشاره به تیم‌های حرفه‌ای فعال پیکان خاطرنشان کرد: در رشته والیبال، تیم‌های بانوان و آقایانمان در لیگ‌برتر فعالیت می‌کنند، فوتبال و فوتوالی آقایان، فوتسال و فوتبال‌ساحلی بانوان در لیگ‌برتر، فوتبال بانوان و بسکتبال آقایان در لیگ دسته‌یک حضور دارند.

الگوهای مدیریتی‌ام آذری و ساکت هستند/ در اصفهان مرا نخواستند!

وی در رابطه با اقداماتش در پیکان گفت: مدیران قبلی پیکان برای این باشگاه زحمت کشیده بودند، در برخی رشته‌هایمان مانند فوتبال و والیبال آقایان و فوتسال بانوانمان سرمربی‌های خیلی‌خوبی داریم، اما برخی ضعف‌های روحی وجود داشت، از زمانی که به تیم آمدم سعی کردم از لحاظ روحی و روانی روی تیم‌ها تمرکز کنم و سطح کیفی تیم‌هایمالان بالا برود. همچنین بازیکنان رشته‌هایمان بدانند رصد می‌شوند و من در کنارشان هستم.

فقط چهار ساعت در طول شبانه‌روز استراحت می‌کنم

مدیرعامل باشگاه پیکان ادامه داد: در طول شبانه‌روز چهار ساعت بیشتر نمی‌خوابم و همه‌جوره تلاش می‌کنم بهترین اتفاقات برای تیم‌های باشگاه پیکان رقم بخورد. از طرفی در بخش بودجه‌بندی و سیاست‌گذاری برای سال آینده در حال اقداماتی هستیم تا از راه‌های مختلف درآمدزایی داشته باشیم و سپس با درآمدزایی فعالیت‌های گسترده‌تری انجام دهیم.

عطابخش با اعلام خبری جدید در راستای فعالیت باشگاه ورزشی پیکان اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ کل ورزش ایران‌خودرو در اختیار باشگاه پیکان قرار می‌گیرد. مدیریت ورزش کارگری و کلیه اماکن ورزشی ایران‌خودرو در بخش‌های مختلف کارخانه‌جات به باشگاه پیکان واگذار می‌شود و با برنامه‌ریزی اساسی برای ۷۰ هزار کارمند ایران‌خودرو در گروه صنعتی استفاده بهینه از اماکن ورزشی ایران‌خودرو را در دستور کار قرار می‌دهیم.

والیبالیست‌های پیکان مدیرعامل را کنار خود نداشتند؛ ولی من تمامی مشکلاتشان را حل کردم

وی ضمن تشریح شرایط نه‌چندان مناسب روحی و روانی تیم والیبال پیکان تا قبل از حضور وی خاطرنشان کرد: زمانی که مراسم معارفه‌ام در باشگاه پبکان برگزار شد، والیبالمان به تیم هورسان رامسر باخت و شرایط خوبی در تیم والیبال پیکان وجود نداشت. از آن زمان تصمیم گرفتم در کنار تیم والیبال پیکان باشم. در تمریناتشان حاضر شدم و با آنان صحبت و مشکلات درون‌تیمی را حل کردم؛ بازیکنان والیبالمان مدیرعامل را کنار خودشان حس نمی‌کردند، من این‌کار را انجام دادم و تمامی مشکلات تیم را حل کردم.

مدیرعامل باشگاه پیکان در ادامه گفت: تمامی مشکلات تیم مالی نبود، چرا که بودجه تیم والیبال بسیار کمتر از تیم‌هایی نظیر شهداب، سپاهان و فولاد سیرجان بود و کلاً مبلغ قرارداد بازیکنانمان خیلی کمتر از سایر تیم‌ها بود. اما سعی کردم مشکلات بچه‌های تیم و شرایط روحی و روانی‌شان را برطرف کنم. خوشبختانه شرایط مناسب شد و با کادر فنی بسیار خوب و مجربمان روز به روز بهتر شدیم. بازیکنان به من قول دادند بهترین کیفیت خودشان را نشان دهند و پس از پنج سال والیبال پیکان به فینال لیگ‌برتر راه پیدا کرد. من نیز جانانه به تمامی قول‌هایی که داده بودم عمل کردم و در تک تک امتیازاتی که بچه‌هایمان گرفتند کنارشان بودم.

عطابخش با اشاره به اینکه علاقه‌مند بود به‌جای نیمه‌نهایی در فینال لیگ‌برتر والیبال به سپاهان برخورد کنند تصریح کرد: ای‌کاش شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که در فینال با سپاهان دیدار می‌کردیم و آن زمان خیلی جذاب‌تر می‌شد، دوست داشتم سپاهان با هزینه زیادی که انجام داده بود و با بازیکنان و مربیان بزرگی که در اختیار دارد در فینال مقابلشان قرار می‌گرفتیم.

الگوهای مدیریتی‌ام آذری و ساکت هستند/ در اصفهان مرا نخواستند!

وی در رابطه با شکست دادن نمایندگان اصفهان در فوتبال و والیبال این چنین واکنش نشان داد: با پیکان اتفاقاتی که افتاد لطف خدا و تلاش بازیکنان بود؛ در لیگ‌برتر فوتبال مقابل ذوب‌آهن شانس با ما یار بود، ذوب‌آهن فوتبال خوبی ارائه کرد اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که در پایان ما برنده شدیم. در والیبال نیز برابر سپاهان بچه‌هایمان فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و بهترین خودشان را ارائه دادند. با وجود اصفهانی‌بودنم و فعالیت متمادی در باشگاه‌های اصفهانی، به بازیکنان اعلام کردم به‌عنوان برادر، همدل و در کنار شما هستم و دوست دارم بهترین اتفاقات برای مجموعه پیکان رقم بخورد.

در اصفهان من را نخواستند؛ یا شاید نمی‌شناختند!

سرپرست مدیرعاملی پیکان با اشاره به اینکه در اصفهان او را نادیده گرفتند گفت: همانطور که اگر در ذوب‌آهن یا سپاهان حضور داشتم به‌عنوان یک کارمند ساده به‌دنبال خلق بهترین اتفاقات برای آنان می‌بودم؛ اما اصفهانی‌ها من را نخواستند و به‌همین دلیل به تیم‌هایی نظیر گل‌گهر، مس سونگون و حالا پیکان آمدم. خیلی از مدیران صنعتی در اصفهان من را نمی‌شناختند و یا نخواستند و من ناچار شدم به سایر استان‌ها کوچ کنم؛ من اصفهانی هستم، اما همه‌جای ایران سرای من است و مطمئن باشید هر جایی باشم سعی می‌کنم تمامی تلاشمان را برای موفقیت آن مجموعه انجام دهم.

عطابخش با ارائه مثالی در رابطه با این بی‌توجهی و تأثیر حضور مدیران اصفهانی در این استان اظهار کرد: برای مدتی محمدرضا ساکت از سپاهان دور شد و در همان دوره سپاهان دچار افول شد اما با بازگشت وی به سپاهان این باشگاه اوج گرفت و همان سپاهان مورد علاقه همگان شد. مدیریت مدبرانه ساکت بر هیچکس پوشیده نیست و امیدوارم مدیران خوب اصفهانی سال‌ها بالای‌سر باشگاه‌های استانشان باشند.

وی در پایان ساکت و آذری را الگوهای خود در حوزه مدیریت نامید و خاطرنشان کرد: محمدرضا ساکت و سعید آذری الگوی مدیریتی من هستند، سعی کرده‌ام عواملی که با اخلاقیاتم سازگار است از این دو مدیران اصفهانی یاد بگیرم. یک جوان گام دوم انقلابی هستم و تلاش می‌کنم بهترین کیفیت را برای مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنم ارائه کنم.

گفت و گو از: علی کریمی_خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 562298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.