۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
رشد ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

پیش‌بینی می‌شود بیت کوین روند نوسانی بین محدوده ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۹ هزار و ۴۶۲ دلار

تغییرات: رشد ۳.۰۱ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۶۳۹ دلار

تغییرات: رشد ۴.۶۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۷۱ دلار و ۶۷ سنت

تغییرات: رشد ۲.۴۴ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۶۴ دلار

تغییرات: رشد ۱.۵۶ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۰۱ دلار

تغییرات: رشد ۱.۵۶ درصدی

سولانا (SOL): ۸۲ دلار و ۳۵ سنت

تغییرات: رشد ۴.۰۸ درصدی

ترا (Tera): ۸۷ دلار و ۸۲ سنت

تغییرات: کاهش ۴.۵۰ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۶۹ دلار و پنج سنت

تغییرات: رشد ۴.۰۹ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): 0.113 دلار

تغییرات: رشد ۲.۱۴ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۱۱ سنت

تغییرات: رشد ۵.۷۴ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رشد ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

حمایت: ۳۵ و ۳۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ هزار دلار

پیش بینی: رفتار نوسانی بین محدوده ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

رشد ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۵۴ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۴۰ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۶۵ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۸ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۰۵ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۷ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۵۳ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۱۳ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۷۲۱ میلیارد دلار

رشد ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۴ واحد.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

رشد ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

رشد ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

هند برای افرادی که مالیات ارزهای دیجیتال خود را پرداخت نکرده‌اند اخطاریه صادر کرد

اداره مالیات بر درآمد هند حدود ۷۰۰ سرمایه‌گذار را شناسایی کرده است که در پرداخت مالیات تراکنش ارزهای دیجیتال خود کوتاهی کرده‌اند. به گفته مقامات هندی، اکثر این افراد به‌دلایلی مانند پرداخت‌نکردن مالیات تراکنش‌های با ارزش بالا، پر نکردن فرم اظهارنامه مالیاتی یا اعلام‌نکردن سود معاملات ارزهای دیجیتال خود، متهم شده‌اند. علاوه بر اینکه برای این افراد اخطاریه صادر شده، ممکن است همچنین با مالیات ۳۰ درصدی، جریمه و بهره مالیاتی مواجه شوند. این فهرست شامل افراد ثروتمند، شهروندان هندی خارج از این کشور، استارتاپ‌ها، دانشجویان و زنان خانه‌داری است که برخی از آنها تاکنون هرگز اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده‌اند.

صرافی بایننس می‌خواهد یک کارگزاری بورس برزیلی را بخرد

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، قصد دارد فعالیت‌های خود در کشور برزیل را گسترش دهد. این شرکت اعلام کرده است که تفاهم‌نامه‌ای را با یک شرکت کارگزاری اوراق بهادار در برزیل امضا کرده و قصد دارد این شرکت را بخرد. سرمایه‌گذاران این شرکت که «Sim;paul Investimentos» نام دارد، می‌توانند در انواع مختلف صندوق‌های بورسی و سهام سرمایه‌گذاری کنند. گفته می‌شود که شرکت مذکور از تمام قوانین برزیل پیروی می‌کند و مجوزهای لازم را هم در اختیار دارد.

تیم سابق ارز دیجیتال فیس‌بوک ۲۰۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی بلاک چین جدید جمع‌آوری کرد

کارمندان سابق متا و نفرات کلیدی پشت پروژه استیبل کوین منحل‌شده شرکت دییم (Diem)، ۲۰۰ میلیون دلار برای توسعه پروژه جدیدی به نام آپتوس (Aptos) جمع‌آوری کرده‌اند. نووی (Novi)، تیم سابق توسعه کیف پول متا، مو شیخ (Mo Shaikh)، شریک استراتژیک متا و آوری چینگ (Avery Ching)، کارشناس فناوری، بنیان‌گذاران این پروژه هستند. تیم جدید در حال ساخت یک بلاک چین لایه اول مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی «Move» است. از این زبان در ابتدا برای توسعه پروژه دییم استفاده می‌شد. دور جذب سرمایه ۲۰۰ میلیون دلاری آپتوس با همکاری شرکت‌های بزرگ به پایان رسیده است و از این بودجه برای استخدام کارکنان جدید و حمایت از شرکت‌ها، برندها و توسعه‌دهندگانی که به‌دنبال توسعه پروژه‌های خود در بلاک چین آپتوس هستند، استفاده می‌شود.

وب‌سایت رسمی دولت اوکراین برای جمع‌آوری ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد

دولت اوکراین وب‌سایت رسمی خود را برای جمع‌آوری ارزهای دیجیتال اهدایی و کمک‌های مالی راه‌اندازی کرده است. از این مبالغ برای حمایت از نیروهای مسلح اوکراین و مبارزه با روسیه استفاده خواهد شد. این پلتفرم با همکاری وزارت تحول دیجیتال اوکراین، شرکت اوراستیک (Everstake) و صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌اکس (FTX) راه‌اندازی شده است. صرافی FTX قرار است ارزهای دیجیتال اهداشده را به ارزهای فیات تبدیل کند و آنها را به بانک ملی اوکراین بفرستد.

کانسن‌سیس: کیف پول متامسک بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال دارد

شرکت کانسن‌سیس (ConsenSys) روز سه‌شنبه اعلام کرد کیف پول محبوب متامسک (MetaMask) که کاربران برای ذخیره کردن اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال با اپلیکیشن‌های وب ۳ از آن استفاده می‌کنند، اکنون بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این رقم نشان‌دهنده افزایش ۴۲ درصدی کاربران این کیف پول در ۴ ماه گذشته است که در آن زمان متامسک ۲۱ میلیون کاربر را گزارش کرده بود. شرکت کانسن‌سیس در بیانیه‌ای ضمن اعلام آمار کاربران گفت: «یک جامعه جهانی از کاربران برای ضرب و جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی، پیوستن به سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAO) و مشارکت در پروتکل‌های دیفای به متامسک متکی است. ایالات متحده، فیلیپین، برزیل، آلمان و نیجریه برخی از فعال‌ترین بازارهای متامسک در جهان هستند.

نووگراتز: بهای بیت کوین طی پنج سال آینده به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) روز سه‌شنبه در تلویزیون بلومبرگ پیش‌بینی کرد که بهای بیت کوین طی پنج سال آتی به ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید. نووگراتز می‌گوید که اگر بیت کوین نتواند به نقطه عطف قیمتی ۵۰۰ هزار دلاری برسد، نشان می‌دهد که او درباره چرخه پذیرش این ارز دیجیتال اشتباه کرده است. مدیرعامل گلکسی دیجیتال همچنین معتقد است که بیت کوین در سال گذشته بسیار سریع‌تر از اینترنت در دهه ۱۹۹۰ میلادی رشد کرده و در همه‌جا در حال وایرال شدن است. او همچنین به دلیل عدم کنترل دولتی، بیت کوین را با طلا و الماس مقایسه می‌کند.

حمایت مارک کوبان از دوج کوین ادامه دارد

مارک کوبان، مالک دالاس ماوریکس و میلیاردر علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال، همچنان نسبت به دوج کوین خوش‌بین است، زیرا این ارز دیجیتال همچنان در بین علاقه‌مندان محبوبیت زیادی دارد. او پس از دیدار روز یکشنبه دالاس ماوریکس و بوستون سلتیکس در رقابت‌های NBA، با سوال یکی از هواداران در میان جمعیت روبه‌رو شد که از وی پرسید آیا در میم کوین شیبا اینو که به عنوان قاتل دوج کوین شهرت دارد، سرمایه‌گذاری کرده است یا خیر. در ویدئو منتشرشده از این دیالوگ، کوبان نیز در پاسخ به سوال درباره سرمایه‌گذاری در شیبا اینو سر خود را به نشانه مخالفت تکان داد و با اشاره به دالاس ماوریکس گفت که دوج کوین در همان جایی است که باید باشد.

کانسن‌سیس با مشارکت مایکروسافت ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد

بر اساس بیانیه مطبوعاتی که در روز سه‌شنبه منتشر شد، شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار اتریوم کانسن‌سیس (ConsenSys) در سری D تأمین سرمایه خود توانسته ۴۵۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند. با این سرمایه تازه، ارزش شرکت کانسن‌سیس به هفت میلیارد دلار رسید. رهبری این دور از تأمین سرمایه بر عهده شرکت سرمایه‌گذاری پارافای کپیتال بود و سرمایه‌گذارانی مانند غول فناوری مایکروسافت و همچنین ویژن فاند دوسافت بنک در این دور از تأمین سرمایه مشارکت کردند. کانسن‌سیس قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، تعداد کارکنان خود را به هزار نفر برساند و مهم‌ترین محصول خود، یعنی متامسک را بازطراحی اساسی کند.

خرید بیش از ۵۰.۷ میلیارد توکن شیبا اینو توسط نهنگ بزرگ اتریوم

پانزدهمین نهنگ بزرگ شبکه اتریوم طی تراکنشی که چند ساعت پیش انجام شد، ۵۰,۷۳۶,۵۷۴,۳۰۲ واحد توکن شیبا اینو به ارزش یک میلیون دلار جمع‌آوری کرد. این نهنگ در حال حاضر ۴.۴ تریلیون توکن شیبا اینو به ارزش ۹۵ میلیون دلار دارد. به نظر می‌رسد میانگین قیمت خرید هر توکن شیبا اینو برای این نهنگ ۰.۰۰۰۰۲۱۷ دلار باشد. به این ترتیب، در ۷۲ ساعت گذشته، در مجموع ۱۰۰ میلیارد توکن شیبا اینو به ارزش ۲.۲ میلیون دلار در دو تراکنش عظیم توسط نهنگ‌های اتریوم جمع‌آوری شده است.

به‌زودی NFT ها وارد اینستاگرام می‌شوند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا، فاش کرده که اینستاگرام در حال آماده‌شدن برای افزودن توکن‌های غیرمثلی به این پلتفرم است. زاکربرگ در کنفرانسی در تگزاس آمریکا گفته است: «در حال کار روی اضافه‌کردن NFTها به اینستاگرام در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم». با این حال، بنیان‌گذار فیس‌بوک جزئیات بیشتری در مورد زمان اجرای این پروژه اعلام نکرده است. کیسی نیوتن، یکی از خبرنگاران معروف حوزه ارزهای دیجیتال، در توییتی درباره اتفاقات این کنفرانس اعلام کرد که زاکربرگ امیدوار است در ماه‌های آینده، کاربران بتوانند NFTهای خود را در این پلتفرم ایجاد کنند.

مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا به دنبال جذب مدیرانی برای بخش جدید ارزهای دیجیتال خود است

مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا (FCA) به دنبال مدیران ارشد با تخصص مرتبط با ارزهای دیجیتال است، زیرا این نهاد تنظیم‌کننده در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک بخش جدید مختص ارزهای دیجیتال، برای تنظیم این صنعت است. این نهاد ناظر مالی در آگهی شغلی لینکدین خود نوشته که به دنبال یک رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال و یک مدیر بخش پرداخت و دارایی‌های دیجیتال است. در آگهی‌ها قید شده که پست شغلی رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال، مسئولیت رهبری رویکرد این مرجع در رابطه با عملیات نظارتی در صنعت ارزهای دیجیتال را بر عهده خواهد داشت.

اطلاعیه مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا می‌گوید: «ما به دنبال یک رئیس جدید برای ایجاد و رهبری یک بخش ویژه ارزهای دیجیتال هستیم که فعالیت‌های ما را در این بازار نوظهور رهبری و هماهنگ کند. این یک نقش رهبری حیاتی است که با مدل‌های نوظهور کسب‌وکارها سروکار دارد.»

شرکت خدمات اینترنت کانادایی پذیرش ارزهای دیجیتال را شروع کرد

شرکت کانادایی اوکسیو (Oxio) که در زمینه ارائه خدمات اینترنت فعالیت دارد، پذیرش شش ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم را شروع کرده است. در بیانیه این شرکت آمده است علاقه شدید کاربران کانادایی به ارزهای دیجیتال، سبب شد دست به این اقدام بزند.

اوکسیو افزود: برای جلب رضایت مشتریان همواره در تلاش است و «ارائه روش‌های مختلف پرداخت» یکی از کارهایی است که می‌تواند انجام دهد. اوکسیو برای ارائه این روش پرداخت از خدمات کوین بیس استفاده می‌کند.

نقشه بازار رمز ارزها

رشد ۱.۸۹ درصدی بیت کوین

کد خبر 562287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.