مشهدالرضا(ع) مهیای جشن بزرگ نیمه‌شعبان

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، از آمادگی کامل مدیریت شهری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان در کلانشهر مشهد خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به همزمانی اعیاد شعبانیه با ایام استقبال از بهار، ویژه برنامه‌های گوناگونی توسط مدیریت شهری در نظر گرفته شده تا رنگ و بوی نوروز مهدوی در جای جای مشهدالرضا (ع) دمیده شود.

وی ادامه داد: نصب ۱۹ المان مناسبتی نیمه شعبان در نقاط پر تردد شهر، اکران ۱۲۵ المان نوری "یا مهدی"، ۵۰ طرح نوری تبریک نیمه شعبان، ۱۵۰ المان نوری خورشیدی، نصب ۲۰ گل نرگس نورانی در چهارراه کلاهدوز، جانمایی فلاورباکس و المان شمسه در مساجد منتخب سطح شهر بخشی از اقداماتی است که در راستای زیباسازی و فضا آرایی شهری صورت خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: نظافت و شست‌وشوی معابر منتهی به آرامستان‌ها تا شعاع ۲۵ کیلومتر، نظافت و شست‌وشوی ویژه معابر منتهی به حرم مطهر رضوی، فضا آرایی آرامستان های بهشت رضا، بهشت رضوان و بهشت جوادالائمه و آماده‌باش و حضور ۱۰۰ درصدی نیروهای خدمات شهری و فضای سبز در آرامستان‌های تحت نظارت شهرداری مشهد بخش دیگری از اقدامات مدیریت شهری در این ایام است.

وی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل شهری نیز اقداماتی نظیر سرویس دهی رایگان اتوبوسرانی در ۱۱ خط اطراف حرم مطهر در روز نیمه شعبان، تقویت خطوط منتهی به حرم مطهر در شب و روز نیمه شعبان، سرویس‌دهی ویژه اتوبوسرانی در ایام چراغ برات به آرامستان های بهشت رضا (ع) و خواجه ربیع روزانه تا سقف ۱۳۰ دستگاه، کاهش سرفاصله زمانی به مدت یک دقیقه در خط ۱ قطار شهری، افزایش یک ساعته سرویس دهی در خط ۱ و ۲ قطار شهری، آماده‌باش ۹۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط مبادی ورودی و اطراف حرم مطهر و آماده باش ۱۴۰۰ دستگاه تاکسی خطوط شبکه بی‌سیم پیش بینی شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: نورافشانی در ۱۳ نقطه از سطح شهر، برگزاری جشن با مشارکت مساجد در فرهنگسراها، برگزاری اجتماع منتظران مهدوی در عرصه میدان شهدا، نصب ۳۵۰ هزار متر ریسه الوان در نقاط مختلف شهر و اطلاع رسانی محیطی به متراژ بیش از هزار متر مربع در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که در ایام جشن بزرگ نیمه شعبان در کلانشهر مشهد صورت خواهد گرفت.

کد خبر 562227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.