انتخاب سمنان به عنوان شهر خلاق کتاب

لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق کتاب تقدیم مردم سمنان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هشتادوهشتم شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه سمنان و جمعی از مدیران و مسئولان استان، تقدیم سیدعلی مرتضی‌نژاد شهردار سمنان اعطا شد.

در متن لوح اهدایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

کتاب در فرهنگ ایرانی اسلامی برجسته‌ترین و مهم‌ترین حافظ اندیشه‌ها و خرد بشری است، شهرهای ماندگار جهان اعتبار خود را از فرهنگ می‌گیرند و با نام بزرگان، شاعران، نویسندگان و فرهیختگان شأن شناخته می‌شوند.

با عنایت به تلاش‌ها و تدوین برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه مؤثر و منسجم برای سال ۱۴۰۱ و کوشش مستمر همه نهادهای دولتی و غیردولتی و اجرای در اجرای آن، این لوح به شهروندان فرهیخته و کتاب‌خوان شهر سمنان به عنوان "شهر خلاق در ترویج کتابخوانی" هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران اهدا می‌شود.

امید است با توسعه فعالیت‌های ترویج کتابخوانی و اجرای مبتکرانه و دقیق برنامه‌های ارائه شده در سال‌های آینده گام‌های بلندی در راه رشد و تعالی شهروندان آن دیار و اعتلای فرهنگ ملی برداشته شود. "

به گزارش خبرنگار ایمنا، سمنان در جشنواره پایتخت کتاب اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله ارائه ۲۰ طرح ابتکاری و خلاقانه ارائه و اجرایی کرد و با مشارکت دادن نهادهای مردمی و اداری توانست امسال برای اولین بار در زمره پنج شهر خلاق کتاب ایران قرار گیرد.

سمنان در حالی امسال در ردیف پنج شهر خلاق کتاب کشور از میان ۱۹۵ شهر قرار گرفت که از ۲۰ امتیاز شهرهایی که برای چندمین بار در این جشنواره شرکت می‌کردند برخوردار نبود و با ارائه طرح‌های ابتکارانه از جمله طراحی و ساخت کتاب‌گردان الکترونیک (نامک) و کارت هوشمند کتاب، موفق به کسب این عنوان شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان در پایان این مراسم ارتقای رتبه سمنان در طرح پایتخت کتاب را به دست‌اندرکاران آن تبریک گفت و از تلاش نهادهای مردمی و اداری برای تحقق این امر تجلیل کرد.

کد خبر 562216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.