کاهش۴۰ درصدی حوادث چهارشنبه آخرسال در سمنان

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از کاهش ۴۰ درصدی حوادث چهارشنبه آخرسال نسبت به سال قبل خبر داد.

رضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب چهارشنبه‌سوری امسال با کاهش چشمگیر آمار آتش‌سوزی نسبت به سال گذشته مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به آماده‌باش و فراخوان نیروهای عملیاتی شش ایستگاه در قالب ۱۵ اکیپ عملیاتی، امکانات و تجهیزات در شب چهارشنبه آخر سال، افزود: در این شب تعداد ۱۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گرفته شد که از این تعداد تماس، ۱۶ مورد اعزامی به محل حادثه آتش‌سوزی انجام شد و از این تعداد، شش مورد در قالب پیشگیری و تذکرات و توصیه‌های ایمنی بود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان اضافه کرد: نظر به اطلاع‌رسانی، آموزش‌های مؤثر و فرهنگ‌سازی مناسب با کاهش ۴۰ درصدی آمار آتش‌سوزی نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

رهایی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی از چند روز مانده به چهارشنبه آخر سال، بازدید و بررسی‌ها از بوستان‌ها، فضاهای مقابل آپارتمان‌ها را انجام و هماهنگی جهت پاکسازی معابر از شاخ و برگ درختان، تخلیه سطل‌های زباله و جمع آوری لاستیک‌های فرسوده را با همکاری عوامل خدمات شهری شهرداری انجام دادند.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان می‌توان به تبلیغات گسترده و نشر پیام‌های آموزشی (پوستر، کمپین‌ها و توصیه‌های ایمنی) در فضای مجازی، نصب بنرهای آموزشی در سطح شهر، حضور مربیان آموزشی سازمان جهت آموزش دستگاه‌های مرتبط و ارائه توصیه‌های ایمنی مربوط به چهارشنبه آخر سال، حضور تعدادی از کارشناسان در رسانه‌ها (رادیو و تلویزیون)، خبرگزاری‌ها و ارائه نکات ایمنی، توزیع دو هزار برگ بروشورهای آموزشی در بین شهروندان و توزیع و نصب پوسترهای مربوط به کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک بر روی اتوبوس‌های درون شهری، تاکسی‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس اشاره کرد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنا با تشکر از حمایت مسئولان و همکاری شهروندان، کاهش آمار حوادث مربوط به چهارشنبه آخر امسال را نتیجه درک هرچه بهتر شعار شهر ایمن با مشارکت شهروندان، دانست.

کد خبر 562213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.