اجرای طرح «مدرسه پویا» در ۴۱مدرسه اصفهان/نصب تجهیزات ورزشی در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان از انتخاب ۴۱ واحد آموزشی برای اجرای طرح «مدرسه پویا» خبر داد و گفت: این طرح با انتخاب یک مدرسه دخترانه در هر منطقه در حال اجرا است و برخی تجهیزات ورزشی در حیاط مدارس ایجاد می‌شود تا دانش‌آموزان در زنگ‌ ورزش، امکان تحرک بیشتری داشته باشند.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال یکی از طرح‌هایی که برای مقابله با کم‌تحرکی دانش‌آموزان اجرا شد، طرح «سواد حرکتی» بود که در چهارچوب آن، برخی فعالیت‌های ساده ورزشی به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آموزش داده می‌شد و آن‌ها موظف بودند پس از انجام این حرکات، آمار و اطلاعات مربوط به فعالیت خود را در سایتی اعلام کنند.

وی «مدرسه پویا» را دومین طرح برای تشویق دانش‌آموزان به تحرک معرفی کرد و افزود: اجرای این طرح با انتخاب یک مدرسه در هر منطقه در دستور کار قرار گرفته است و با اولویت مدارس دخترانه و ابتدایی، برخی تجهیزات ورزشی در حیاط مدارس قرار می‌گیرد تا دانش‌آموزان در زنگ‌های ورزش و تفریح امکان تحرک بیشتری داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به پیش‌بینی اعتبار این طرح برای نصب دستگاه‌های ورزشی در حیاط مدارس، گفت: دستگاه‌ها و وسایلی برای تحرک بیشتر دانش‌آموزان با اجرای طرح مدرسه پویا در حیاط واحدهای آموزشی نصب می‌شود.

اعتبار ۴۰ میلیون تومانی نصب تجهیزات ورزشی

وی اعتبار اختصاص یافته آموزش و پرورش به مدارس برای اجرای این طرح را حدود ۴۰ میلیون تومان برشمرد و ادامه داد: این اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز ورزشی کافی است و به تازگی از مدرسه‌ای در شهرستان خمینی‌شهر بازدید شد که با همین بودجه توانسته بودند علاوه بر خرید لوازم ورزشی، کفپوش‌های پارکی هم برای محوطه ورزشی خریداری کنند.

امیرپور، این طرح را در مرحله نخست اجرا دانست و خاطرنشان کرد: در این مرحله، از هر منطقه آموزشی استان یک مدرسه به شکل پایلوت انتخاب شده که تعداد این مدارس به ۴۱ مورد می‌رسد و پس از جمع‌آوری بازخورد اجرای طرح و رفع نقاط ضعف و مشکلات، در مرحله بعد می‌توانیم طرح مدرسه پویا را در بین تمام واحدهای آموزشی تعمیم دهیم.

وی از پیش‌بینی ۱۰۰ مدرسه برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: ۴۱ واحد آموزشی پایلوت در سراسر استان اصفهان انتخاب شده و در هر یک از شهرستان‌ها نیز یک مدرسه زیر پوشش این طرح است.

ساخت زمین چمن، زمین ساحلی و سالن ورزشی در هر منطقه

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مجموع اعتبار پرداخت شده برای اجرای طرح مدرسه پویا را یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طرح دیگری که به تازگی شروع شده است طرح «شهید سلیمانی» نام دارد که تمرکز آن بر درون مدرسه است؛ یعنی مناطق آموزشی موظف هستند یک واحد آموزشی را برای ایجاد زمین چمن مصنوعی به آموزش و پرورش معرفی کنند.

وی تمرکز این طرح را ایجاد زمین چمن مصنوعی، زمین ساحلی و تعدادی سالن درون مدرسه‌ای دانست و اظهار کرد: این طرح به شکل کشوری اجرا می‌شود و اکنون در مرحله معرفی واحدهای آموزشی منتخب برای اجرای زمین چمن، زمین ساحلی و تعدادی سالن با تمرکز بر داخل مدرسه و اولویت مدارس دخترانه قرار دارد.

امیرپور، حیاط بسیاری از مدارس دولتی را پاسخگوی ایجاد این امکانات دانست و ادامه داد: در مرحله اول این طرح قرار است که هر منطقه یک مدرسه را برای ایجاد چمن مصنوعی و یک مدرسه را برای فوتبال ساحلی معرفی کند؛ این طرح به شکل مشارکتی اجرا می‌شود و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه چمن مصنوعی را اداره کل آموزش و پرورش استان پرداخت می‌کند و مابقی هزینه‌ها با مشارکت خیران و اداره آموزش و پرورش منطقه تأمین اعتبار و اجرا می‌شود.

مدارس دخترانه در اولویت طرح‌های ورزشی

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در تمام نواحی و مناطق آموزش و پرورش اصفهان، یک زمین ساحلی ایجاد می‌شود، گفت: نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های ایجاد زمین ساحلی به مناطق پرداخت می‌شود و در صورت پیگیری مناسب، می‌توانند این طرح را به نتیجه برسانند؛ ممکن است برخی فضاهای ورزشی که ایجاد می‌شود، بین سه مدرسه مشترک باشد؛ اما اولویت ما این است که دسترسی دانش‌آموزان را به این زمین فراهم کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مدارس دخترانه را اولویت نخست این طرح معرفی و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل کم‌تحرکی دانش‌آموزان، اولویت آموزش و پرورش این است که زمین‌های ساحلی در مدارس دخترانه ایجاد شود؛ همچنین به واحدهای آموزشی که آمادگی ایجاد سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای را داشته باشند، تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پرداخت می‌شود.

کد خبر 562188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.