استفاده از منابع؛ بهترین راه برای افزایش رضایتمندی شهروندان

گرگوری دوست، شهردار لیون، بر این باور است که استفاده صحیح از منابع موجود می‌تواند به بهترین شکل ممکن پایداری را برای کره خاکی و ساکنان آن به ارمغان آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گرگوری دوسِت که در سال ۱۹۷۳ در پاریس به دنیا آمد، از همان دوران جوانی اقدامات بشردوستانه خود را در نهادهای مختلف آغاز کرد. وی به عنوان یکی از اعضا فعال حزب اروپ اکولوژی-سبزها در فرانسه به‌شمار می‌رود که در زمینه فعالیت‌های مربوط به مبارزه با تغییرات اقلیمی به طور جدی فعالیت می‌کند. دوست در آوریل سال ۲۰۱۹، تمام متخصصان محیط زیست را به ایجاد تحول در لئون دعوت کرد و در نهایت توانست در سپتامبر سال ۲۰۲۰، عنوان بهترین مدیر اروپ اکولوژی-سبزها را از آن خود کند. در واقع، گرگوری دوست در دور اول انتخابات، با کسب ۲۸.۴۶ درصد آرا و در دور نهایی با ۵۲.۴ درصد، به عنوان برنده انتخابات معرفی شد.

استفاده از منابع؛ بهترین راه برای افزایش رضایتمندی شهروندان

گرگوری دوست در تمام دوران مدیریت خود در شهر لئون تلاش کرده است با اعمال اقداماتی در سطح محلی، کیفیت تغذیه، حمل‌ونقل، آموزش و اقتصاد را بهبود ببخشد و از این طریق، رضایتمندی بیشتری را برای ساکنان شهر به ارمغان بیاورد. دوست از همان ابتدای آغاز فعالیت خود به عنوان شهردار، دو هدف اصلی را مورد نظر قرار داد و تمام توان خود را برای تحقق آن‌ها به کار گرفت. وی تلاش کرده است تغییراتی را در حمایت از محیط زیست به وجود آورد و از این طریق اقتصاد، صنعت، انرژی و حمل‌ونقل را بهبود ببخشد و به طور همزمان بر ایجاد عدالت اجتماعی متمرکز شود.

شهردار لئون به منظور تحقق اهداف خود، در تمام قراردادهای شهری خود، شمول اجتماعی و مسائل زیست‌محیطی را مورد توجه قرار داده است و به همین دلیل، در زمینه رضایتمندی شهروندی و بهبود کیفیت هوا توانسته است موفق عمل کند. علاوه بر این، دوست طرحی چند ساله را با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد پوند ارائه داده و قرار است در نتیجه پیاده‌سازی آن، تغییرات سبز زیادی را در لئون به وجود آورد.

استفاده از منابع؛ بهترین راه برای افزایش رضایتمندی شهروندان

دوست چنین استدلال می‌کند که به منظور افزایش تاب‌آوری شهری لازم است تولید محصولات مورد نیاز شهروندان در لئون انجام شود تا مردم برای رفع نیازهای خود، مجبور به پیمودن مسیرهای طولانی به خارج از شهر نباشند؛ به همین دلیل، وی در نظر دارد همکاری‌های خود را با مراکز اقتصادی، تجاری، مناطق روستایی اطراف شهر و سایر نهادها افزایش دهد تا آن‌ها را به تولید محصولات کشاورزی و صنعتی و همچنین ارائه خدمات شهری به مردم سوق دهد.

گرگوری دوست در نظر دارد، نسبت به مدیران پیش از خود، سیاست‌های عمومی را به طور جدی‌تری دنبال کند و رفاه تک‌تک شهروندان را در رأس توسعه اقتصادی قرار دهد. وی افزایش تنوع زیستی، بهبود کیفیت زندگی و تلاش برای به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی بر لئون را بهترین شیوه‌ها برای تحقق هدف خود فرض کرده و مدعی شده است از هیچ تلاشی برای رسیدن به آن دریغ نخواهد کرد. بنابراین، از نظر دوست، استفاده صحیح از منابع، بهترین شیوه برای افزایش کیفیت زندگی مردم است، ضمن این‌که در بهبود پایداری کره خاکی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

استفاده از منابع؛ بهترین راه برای افزایش رضایتمندی شهروندان

بدیهی است که تغییرات اقلیمی علاوه بر ایجاد اختلال در اقتصاد، منجر به کاهش کیفیت زندگی شهرنشینان می‌شود که در این میان، گروه‌های آسیب‌پذیر، بیشترین لطمه را متحمل می‌شوند. در واقع، چالش‌های اقلیمی و تنوع زیستی اگرچه ناخوشایند است، با این حال رویدادهایی انکارناپذیر به شمار می‌رود که برای حل آن‌ها، نه‌تنها برای نسل‌های کنونی بلکه برای آیندگان نیز باید تدابیری انجامید. در این راستا، شهردار لئون در نظر دارد عموم مردم را برای مقابله با این بحران‌ها آماده کند و در نتیجه آن، اقتصاد شهر را نیز بهبود ببخشد. نوسازی سازه‌های شهر و ایجاد تغییراتی برای افزایش تاب‌آوری در مقابل تغییرات اقلیمی، افزایش و حفظ فضاهای سبز شهری و در نهایت افزایش قابلیت اتخاذ تردد سبز از مهم‌ترین رویکردهای دوست برای تحقق اهداف خود به‌شمار می‌رود.

استفاده از منابع؛ بهترین راه برای افزایش رضایتمندی شهروندان

البته شهردار کنونی لئون از همان ابتدای آغاز مدیریت خود بر شهر، یک سیستم قیمت‌گذاری اجتماعی در بخش حمل‌ونقل عمومی ایجاد کرده که بیشترین بهره‌مندی را برای شهروندان کم‌درآمد در پی داشته است. بر اساس این طرح، ۱۳۰ هزار نفر از مردم لئون می‌توانند به طور رایگان از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی رفت و آمد کنند، حال آن‌که ۷۰ هزار نفر نیز می‌توانند از تخفیف ویژه بهره‌مند شوند. علاوه بر این، تاکنون تعداد ۱۰ هزار نفر از دانشجویان لئون توانسته‌اند دوچرخه رایگان دریافت و از طریق آن، مسیر بین منزل تا دانشگاه را سپری کنند.

کد خبر 562169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.