برگزاری رویداد «ایده ناب» در دانشگاه مازندران

عضو هیئت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه مازندران گفت: چهار ایده نرم‌افزار سفارش کارت هدیه، لوسیون و متد جلوگیری از ریزش موی سر، تهیه گرافن از پسماندهای کشاورزی و عسل بدون قند در رویداد «ایده ناب» انتخاب شد.

ابوالحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آئین‌نامه ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استناد سیاست‌های برنامه ششم توسعه و برنامه‌های کلانی که در نظر دارد، به منظور پاسخ به تقاضای اجتماعی در موضوع مربوط به هدفمند و کارآمد کردن برنامه‌های درسی و آموزشی دانشگاه، آئین‌نامه «ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان در دوره کارشناسی پیوسته» را ابلاغ کرد.

وی تصریح کرد: آئین‌نامه ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان در قالب چهار برنامه به دانشگاه‌ها ارائه شد و مراکز علمی ملزم به اجرای آن شدند. بر اساس این ابلاغیه، دانشگاه مازندران از سال ۱۳۹۷ شورای اشتغال‌زایی را تشکیل داد؛ نتیجه سه سال فعالیت این شورا ایجاد پنج کمیته بوده که یکی از این کمیته‌ها، کمیته پشتیبانی از ایده‌های ناب دانشجویی است.

عضو هیئت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه مازندران، با اشاره به اینکه نخستین رویداد «ایده ناب» در کمیته پشتیبانی از ایده‌های ناب دانشجویی کلید خورد، ادامه داد: با اعلام فراخوان به سازمان‌ها و دانشگاه‌های دیگر اطلاع داده شد که ایده‌های خود را با توجه به ویژگی‌های مشخص شده به دبیرخانه مرکز رشد دانشگاه مازندران ارسال کنند. پس از آن، آثار ارسال شده با توجه به موضوعشان، در دانشکده‌های مربوطه مورد بررسی و داوری قرار گرفت و از بین ۱۲ ایده ارسال شده، چهار ایده به عنوان برترین ایده‌ها انتخاب شد.

حسینی با بیان اینکه به ایده‌ها عناوین طلایی، نقره‌ای و برنزی داده شد، مطرح کرد: موضوع ایده طلایی نرم‌افزار سفارش کارت هدیه، ایده نقره‌ای لوسیون و متد پیشگیری از ریزش موی سر و برای ایده برنزی، دو طرح تهیه گرافن از پسماندهای کشاورزی و عسل بدون قند انتخاب شد.

رئیس مرکز رشد دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه ایده‌های برتر در مرکز رشد مستقر می‌شود و تحت حمایت قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر کارهای مربوط به استقرار شرکت لوسیون جلوگیری از ریزش مو در مرکز رشد دانشگاه مازندران و اخذ مجوزهای لازم انجام شده است و به زودی برای تمام طرح‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 562164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.