تعداد مصدومان چهارشنبه‌سوری در اصفهان به ۴۰نفر رسید/احتمال افزایش مجروحان در نیمه‌شعبان

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی‌کاظم(ع) اصفهان، مجموع حادثه‌دیدگان چهارشنبه‌سوری در اصفهان را ۴۰نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هفت نفر بستری و بقیه به شکل سرپایی درمان شده‌اند.

فریدون عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از روز نوزدهم تا بیست‌وسوم اسفندماه، سه مجروح مربوط به حوادث چهارشنبه‌سوری به بیمارستان مراجعه کرده بودند که از روز گذشته تا صبح امروز، ۳۳ نفر به این آمار افزوده شد و تعداد مصدومان به ۴۰ نفر رسید.

وی با اشاره به بستری سه مجروح حوادث چهارشنبه‌سوری تا روز گذشته در اصفهان، ادامه داد: از دیروز تاکنون، چهار مجروح دیگر نیز به این تعداد اضافه شد و آمار بستری مجروحان به هفت نفر رسید.

بیشتر آسیب‌ها ناشی از مواد ترقه و بمب‌های دست‌ساز

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) دو نفر از مصدومان روز گذشته را زنان در سنین بالا دانست و خاطرنشان کرد: سن مجروحان مرد بین ۱۵ تا ۲۰ سال است، همچنین بیشترین حوادث در ناحیه صورت و دست اتفاق افتاده است و کمتر شاهد سوختگی ناشی از آتش‌سوزی هستیم؛ بیشتر آسیب‌ها ناشی از مواد ترقه و بمب‌های دست‌ساز بوده که باعث جراحت صورت و دست‌ها شده است.

وی درباره احتمال افزایش مصدومان در روزهای پایانی سال، گفت: مناسبت نیمه شعبان در پیش رو است که ترقه و انفجار در آن، کمتر از چهارشنبه‌سوری نیست.

عابدینی با مقایسه مجروحان حوادث چهارشنبه‌سوری امسال با سال گذشته، افزود: سال گذشته ۵۱ بیمار در سوانح سوختگی پذیرش و سه نفر آن‌ها بستری شدند؛ در حالی که امسال ۴۰ بیمار پذیرش و هفت نفر بستری شدند و این نشان‌دهنده افزایش شمار بیماران بستری نسبت به درمان‌های سرپایی است.

اعزام مصدومان چشمی به بیمارستان فیض

وی درصد سوختگی بیشتر بیماران را پایین دانست و اظهار کرد: سوختگی دو سه بیمار به اندازه ۲۵ تا ۱۵ درصد بود، موضوع اصلی همان موضوع آسیب به دست است که روز گذشته نیز یک انفجار در دست داشتیم که ممکن است باعث قطع انگشتان دست شود و باید امروز به اتاق عمل برود.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان، دیگر آسیب‌ها را مربوط به ناحیه چشم اعلام کرد و گفت: یک مورد ورود جسم خارجی در چشم گزارش شد که نوع آسیب به قرنیه در حال بررسی است؛ در بقیه مجروحان آسیب به بینایی و مردمک گزارش نشده است و بیشتر مصدومان دچار مشکل سوختگی و آسیب به بیرون چشم هستند که به بیمارستان فیض فرستاده شده‌اند.

کد خبر 562138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.