قائم‌شهری‌ها چشم‌انتظار کمک‌های دولتی

شهردار قائم‌شهر گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی قائم‌شهر در انتظار اعتبارات و کمک‌های دولتی است.

کاظم علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهرداری قائم‌شهر برای ساماندهی پسماند و مدیریت زباله شهر، اقدامات بسیار خوبی انجام داده اما برای تکمیل طرح‌ها نیازمند اعتبارات دولتی است، اظهار کرد: معطل ۲۰ میلیارد تومان بودجه دولتی هستیم که توسط سازمان شهرداری‌ها مصوب شده اما هنوز به دست ما نرسیده است. این اعتبار برای راه‌اندازی خط پردازش پروژه لندفیل زباله در نظر گرفته شده است که در صورت تحقق، نه تنها زباله قائم‌شهر، بلکه زباله شهرهای اطراف را نیز پوشش می‌دهد.

وی افزود: میزان تولید زباله در قائم‌شهر ۲۵۰ تن در روز است؛ در حالی که با راه‌اندازی این خط پردازش، روزانه ۵۰۰ تن زباله تفکیک و ساماندهی می‌شود.

شهردار قائم‌شهر خاطرنشان کرد: احداث زیرگذر چمازکتی قائم‌شهر از دیگر مطالبات شهروندان است که در شورای ترافیک استان و شهرستان مصوب شده و برای اجرای آن، نیازمند اعتبارات دولتی هستیم. این پروژه به دلیل حجم بالای تردد و تصادفات جاده‌ای فراوانی که همه ساله شاهد آن هستیم، مصوب شده و برای اجرایی شدن به هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

علیپور با بیان اینکه طرح نیمه‌کاره بعدی، اجرای حد فاصل تقاطع الغدیر تا جاده قائم‌شهر به سیمرغ است، تصریح کرد: شهرداری قائم‌شهر از سال ۸۸ تا ۹۲ بیش از ۷۰ درصد تملک‌ها برای اجرای این طرح را انجام داده است. طبق برآوردهای انجام شده با صرف هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان فاز اول این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و کمک بسیاری به کاهش ترافیک منطقه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بسیاری از طرح‌های عمرانی قائم‌شهر تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که متأسفانه به دلیل جذب نشدن اعتبارات دولتی، مردم نمی‌توانند شیرینی بهره‌برداری از این طرح‌ها را بچشند و از فواید آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 562107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.