پرسپولیس_استقلال/ پاگشای قهرمان!

استقلال و پرسپولیس، فردا و از هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران، به مصاف هم می‌روند تا یکی از مهیج‌ترین داربی‌های چند سال اخیر را برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فردا، پنجشنبه بیست‌وششم اسفندماه، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال و پرسپولیس در شهرآورد نودوهشتم با قضاوت سیدمهدی سیدعلی و با حضور ۲۰ هزار تماشاگر از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به مصاف هم می‌روند.

پرسپولیس_استقلال/ پاگشای قهرمان!

نبردی حساس‌تر از همیشه

شهرآورد برگشت لیگ بیست‌ویکم، بدون شک مهم‌ترین جدال چند فصل اخیر است. اگر نگاهی به وضعیت دو تیم بیندازید، متوجه این موضوع خواهید شد. تیم فوتبال استقلال این فصل عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و با ۵۴ امتیاز، صدرنشین است؛ جالب‌تر اینکه باختی متحمل نشده است، ضمن اینکه حالا دیگر این تیم، به رکورد طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری رسیده است. تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی نیز آماری مشابه به رقیب دارد جز اینکه دو بار، بیشتر شکست خورده است. این بازی بسیار حساس است؛ چراکه استقلال سخت تلاش می‌کند قرمزها را شکست دهد و هفت هفته تا پایان لیگ، مقتدرانه صدر جدول را حفظ کند و امیدوار به پاره کردن روند قهرمانی‌های حریف باشد.

پرسپولیس_استقلال/ پاگشای قهرمان!


دربی بالاخره با تماشاگر شد

با توجه به بهبود شرایط نسبی کرونایی در کشور، هواداران همه تیم‌های لیگ برتر فوتبالمان انتظار حضور در ورزشگاه‌ها را می‌کشند، هر بار خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه به زودی ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها در اختیار تماشاگران تیم‌های لیگ برتری قرار خواهد گرفت، اما در عمل چیزی مشاهده نمی‌شود. برای بازی استقلال و پرسپولیس از مدت‌ها پیش، این بحث بود که نود و هشتمین شهرآورد پایتخت با تماشاگر برگزار می‌شود. حالا مطابق انتظارها و با اعلام سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ این دیدار با حضور ۲۰ هزار تماشاگر برگزار می‌شود که سهم هر یک از باشگاه‌ها ۱۰ هزار بلیت خواهد بود. ضمن اینکه با وجود شایعات زیاد در مورد بلیت فروشی و زمان آغاز آن، خریداری بلیت مسابقه حساس شهرآورد از رأس ساعت ۱۲ ظهر دیروز از طریق سامانه فروش بلیت الکترونیکی مسابقات فوتبال در دسترس قرار گرفته است.

پرسپولیس_استقلال/ پاگشای قهرمان!

خارجی‌های استقلال هم گل می‌زنند؟

در دیدارهای گذشته دو تیم استقلال و پرسپولیس، تا به حال هیچ بازیکن خارجی برای استقلال گلزنی نکرده است. این در حالی است که ایمون زائد سه، بشار رسن دو و البته عیسی ترائوره به همراه جری بنگستون هر کدام یک بار در دربی‌های قبلی برای پرسپولیس گلزنی کرده‌اند. فرهاد مجیدی حالا برای این بازی از چهار بازیکن خارجی در ترکیب تیمش سود می‌برد که می‌توانند شانس خود را برای گلزنی در بزرگ‌ترین بازی لیگ برتر فوتبال ایران امتحان کنند و خط تیره این رکورد منفی را از بین ببرند. کوین یامگا آقای گل تیم است، رودی ژستد، عزیزبک آمانوف و رافائل سیلوا، دیگر خارجی‌هایی هستند که مهره قابل اتکایی نشان داده‌اند. حال باید دید کدام یک از این خارجی‌ها نامشان را به عنوان نخستین گلزن خارجی آبی‌پوشان در تاریخ دربی‌ها ثبت می‌کنند.

پرسپولیس_استقلال/ پاگشای قهرمان!

داور دربی پایتخت تهدید شد

در حالی که قرار است سیدمهدی سیدعلی، قاضی دیدار حساس استقلال و پرسپولیس باشد، اما در اتفاقی عجیب، این داور توسط چند نفر از هواداران فوتبال تهدید شده است‌. با توجه به شرایط جدول و رقابت حساس استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی، دربی پیش رو از حساسیت بالایی برخوردار است؛ از همین رو، روز گذشته چند نفر از هواداران فوتبال، سیدعلی را در مقابل منزلش تهدید کرده‌اند. سیدعلی داور ۴۳ ساله‌ای است که از دومین دوره لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران، به عنوان قاضی بازی‌ها قضاوت کرده و در جمع داوران حاضر در لیگ برتر، باتجربه‌ترین و کهنه‌کارترین فرد محسوب می‌شود؛ با این حال این برای اولین مرتبه است که او در دورانی که سوت می‌زند و قضاوت در شهرآورد پایتخت را برعهده گرفته است. این داور با تجربه، در پنج فصل اخیر در رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام، برای برای هر کدام از این دو همشهری ۱۲ قضاوت داشته است که قرمزها، ۱۰ برد و دو تساوی را به دست آورده و شکستی را کسب نکرده‌اند و در سمت مقابل، استقلال با هفت برد، چهار تساوی و یک باخت، با قضاوت سیدعلی از زمین خارج شده است.

پرسپولیس_استقلال/ پاگشای قهرمان!

برنامه احتمالی یحیی برای شهرآورد

بعد از چند اشتباه تأثیرگذار از حامد لک که صدای هواداران پرسپولیس را درآورده، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه احتمالاً گل‌محمدی او را در داربی روی نیمکت بنشاند، انجام شد؛ اما احتمال استفاده از حامد لک با وجود دو اشتباه تأثیرگذار مقابل گل‌گهر سیرجان و صنعت نفت آبادان، همچنان بیشتر از شانس احمد گوهری است. حامد لک ۳۰۰ دقیقه متوالی در دربی گل نخورده است. لک، با پرسپولیس به فینال آسیا هم رسیده و حالا انگیزه دارد تا بهترین عملکرد را در این دربی داشته باشد. ضمن اینکه سیدجلال حسینی نیز با چند روز استراحت، آمادگی کامل را برای جدال مقابل استقلال پیدا کرده و احتمال حضورش در قلب دفاع این تیم بسیار زیاد است. ضمن اینکه پس از دو ماه نیمکت‌نشینی، امید عالیشاه شاید فرصت حضور دوباره در جمع ۱۱ مرد اصلی را پیدا کند تا در کمربند میانی تیم قرمزپوش قرار بگیرد؛ البته در این بین، یحیی از عملکرد رضا اسدی با وجود سابقه کمتر نسبت به کمال کامیابی‌نیا هم راضی به نظر می‌رسد و این احتمال می‌رود که او در میانه میدان حضور داشته باشد.

پرسپولیس_استقلال/ پاگشای قهرمان!

بازگشت رامین، مهم‌ترین اتفاق برای قرمزها

قابل پیش‌بینی است که هر دو تیم پرسپولیس و استقلال، نسبت به بازی رفت خود با چند تغییر پا به میدان برگشت خواهند گذاشت؛ اما بی‌تردید مهم‌ترین تغییر سرخ‌پوشان در ترکیب تیمشان نسبت به بازی رفت، به حضور رامین رضائیان مربوط می‌شود. آخرین تجربه حضور رضائیان در بازی بزرگ پایتخت، به بازی مهیج دو تیم در دربی ۸۴ برمی‌گردد؛ دیداری که ۲۴ بهمن سال ۹۵ برگزار شد. در آن بازی رضائیان ۶۷ دقیقه در بازی حضور داشت و در نهایت جای خود را به علی علیپور داد. حالا بعد از پنج سال و یک ماه و چهار روز، یا به عبارت دیگر ۱۸۵۸ روز دفاع راست محبوب سرخ‌ها به دربی باز خواهد گشت.

کد خبر 562100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.